7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Melchior95

Macbook problemen

Mijn macbook: Hardwareoverzicht:

Modelnaam: MacBook Pro
    Modelaanduiding: MacBookPro6,2
    Processornaam: Intel Core i5
    Processorsnelheid: 2,4 GHz
    Aantal processors: 1
    Totaal aantal cores: 2
    L2-cache (per core): 256 KB
    L3-cache: 3 MB
    Geheugen: 4 GB
    Interconnectsnelheid processor: 4.8 GT/s
    Opstart-ROM-versie: MBP61.0057.B0C
    SMC-versie (systeem): 1.58f16
    Serienummer (systeem): W80439NCAGU
    Hardware-UUID: 6002E23E-BD12-56D8-975A-C3D48C0C7FE3
    Sudden Motion Sensor:
    Status: Ingeschakeld

Ik heb veel problemen met mijn macbook laat ik eens bij probleem nummer 1 beginnen.

1.- Als ik mijn laptop opstart maakt hij een raar luidt geluid, je hoort een soort ”motortje” tekeer gaan rechts boven bij mijn toetsenbord en het geluid gaat pas weg als ik mijn laptop aanzet

2.- Mijn laptop word super heet als ik hem te lang aan laat staan (je kunt hem niet meer aanraken van de onderkant zo heet)

3.- Ik heb vaak ”hard freezes” (scherm staat stil er zit geen andere mogelijkheid op dan mijn laptop uit te zetten door de uitzet-knop ong. 10 seconden ingedrukt te houden)

Weten jullie hier raad mee? Moet ik hem terugbrengen?

Graag een reactie! Alvast bedankt voor iedereen die reageert.

(Sorry als ik spelfouten heb gemaakt mijn Nederlands is niet optimaal)

Bijdrager
    Gezalfde

Bij problemen zou ik sowieso teruggaan, waarschijnlijk is er iets mis met je HDD of koeling.

Bijdrager
    Wolfii82

Dubbele post, er staan nu twee topics over hetzelfde probleem.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Hoe oud is de Mac? Heb je nog garantie? Als hij zo heet wordt zonder dat jij iets doet is dat niet normaal.
    Maar je kunt in ieder geval even een SMC reset doen, dat helpt wel eens bij dit soort symptomen.

Bijdrager
    Niels

Klinkt als een probleem met een van je ventilatoren (herrie, oververhitting, freezes). Ik zou even langs een APR gaan voor diagnose. Je kunt eventueel zelf de bodem openen en de ventilator schoonspuiten met lucht, al ben ik bang dat het motortje van de fan kapot is.

Bijdrager
    Applefanaat

Is het niet normaal dat je Macbook Pro een ‘mechanisch’ geluidje maakt als je hem opstart of een CD in de drive steekt?

Bijdrager
    Niels

Een bootgeluid van de superdrive is inderdaad normaal, maar ik denk niet dat Melchior95 dit bedoeld?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.