21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Jordy

macbook problemen

Hoi,

Nadat ik mijn accu al een keer heb laten vervangen en mijn scherm zeer recentelijk heb laten vervangen heeft mijn accu het opnieuw begeven!

Voor de rest doet de macbook het prima maar dit vindt ik toch echt niet kunnen. Ik heb hem inmiddels een half jaartje en dit gaat dus al de 3e keer worden dat ik wat moet laten vervangen.

Heb ik inmiddels het recht om een nieuwe macbook te vragen? of moet ik het weer gaan doen met een nieuwe accu ? Ik heb mijn macbook echt elke dag nodig voor mijn werk dus ik kan hem niet weer een week of langer kwijt zijn.

Ik hoor het graag.

Bijdrager
    LEXY

Ze kunnen je die accu toch gewoon opsturen zodat je die er zelf in plaatst?
    Kun je ondertussen met netspanning doorwerken.

Bijdrager
    Jordy

ja dat klopt. maar dat is niet bepaald de bedoeling van een laptop. ik snap wel dat dat gewoon goed werkt.. maar ik vindt dat het niet kan “zoveel” problemen met een laptop van 1100 euro.

Bijdrager
    Broer Konijn

Voor een nieuwe batterij ben je je MacBook als het goed is 1 minuut kwijt. Dit is zeker geen recht op een nieuwe. Ik zou eerder blij zijn met een nieuwe frisse batterij. :)

Bijdrager
    Jordy
    ”Broer

Voor een nieuwe batterij ben je je MacBook als het goed is 1 minuut kwijt. Dit is zeker geen recht op een nieuwe. Ik zou eerder blij zijn met een nieuwe frisse batterij. :)

ja dat klopt. maar jij hebt zeker nog nooit wat te repareren gebracht? eerst moet het defecte onderdeel opgestuurd worden en vervolgens kan je een week later pas weer een nieuw onderdeel halen..

Bijdrager
    Yaris

Al twee keer je batterij kapot? Ofwel is er iets ernstig mis met je MacBook ofwel put je je batterij te veel uit. Lees de voorschriften op http://www.apple.com/batteries/notebooks.html om de levensduur van je batterij te verlengen.

Bijdrager
    Broer Konijn

Ik heb vaak genoeg iets te repareren gehad, maar als je naar een goede winkel gaat, geven ze je meteen een nieuwe batterij. Dat is nu één van de weinige onderdelen die een Apple Service Provider gewoon op voorraad heeft.

Bijdrager
    Jordy
    ”Yaris”

Al twee keer je batterij kapot? Ofwel is er iets ernstig mis met je MacBook ofwel put je je batterij te veel uit. Lees de voorschriften op http://www.apple.com/batteries/notebooks.html om de levensduur van je batterij te verlengen.

ik heb gewoon gedaan wat in de handleiding staat die bij de macbook zit.. ik heb ook nooit problemen met de accu.. oppeens deed hij niks meer. :?

Bijdrager
    LEXY

Pas trouwens maar op. misschien zijn het wel de voortekenen van een vlam te vatten accu!
    Zie http://www.macned.nl/news.php?id=3683&sid=9d673a70fea36b9160e8a234152cc0b8

Bijdrager
    petitmal

maar ik vindt dat het niet kan “zoveel” problemen met een laptop van 1100 euro.

…en ik vind dat je gelijk hebt. zeker als je bedenkt welke reclame Apple maakt …

maar, als je geen AppleCare hebt ben je overgeleverd ad jongens en meisjes vd servicepunten…

ik heb in een soortgelijk geval met een maandagochtend exemplaar alsnog een APP afgesloten. moet je wel doen binnen een jaar na aankoop en HOPEN
    op een beetje welwillendheid bij de Apple mensen…(was bij mij overigens zeer zeker het geval:
    de eerste “gebeurtenis” die plaats vond na de afsluiting van APP resulteerde in een nieuwe laptop
    en die werkt tot op de dag v vandaag als een zonnetje)

succes

Bijdrager
    fargo

soms sluit ik mijn macbook af, met nog 80 % batterij, en de dag erna volledig plat…..
    raar , maar meestal werkt alles normaal, nu en dan eens een plat macje

Bijdrager
    Juch
    ”Broer

Ik heb vaak genoeg iets te repareren gehad, maar als je naar een goede winkel gaat, geven ze je meteen een nieuwe batterij. Dat is nu één van de weinige onderdelen die een Apple Service Provider gewoon op voorraad heeft.

Nou nee hoor, toen mijn MacBook batterij het begaf moest ik ruim een week wachten op een nieuwe batterij. Heb een weeklang om mn MacBook op stroomnet gezeten. Ik kan je vertellen dat MagSafe dan niet meer zo safe is voor je hardware..
    Ze hebben wel batterijen op voorraad, maar die zijn alleen voor de verkoop. Omdat het een garantie reparatie betreft, moeten ze de daarvoor bestemde onderdelen gebruiken, en die komen meestal uit Ierland. heel fijn…

Bijdrager
    Juch
    ”fargo”

soms sluit ik mijn macbook af, met nog 80 % batterij, en de dag erna volledig plat…..
    raar , maar meestal werkt alles normaal, nu en dan eens een plat macje

heb je er nog USB apparaten aan hangen toevallig? Want dit zou niet moeten. Of je batterij is al dusdanig versleten dat 80% van je batterij zo goed als niets is, maar dat had jij dan vast ook wel doorgehad…

Bijdrager
    fargo

@ Juch,
    bah nee hoor, niks apparaten, toestel werkt prima en is maar 4-5 maand oud,
    alles werkt prima, alleen, om de maand of twee heb ik het voor, misschien is het toestel niet volledig afgesloten voor ik de klep dicht… kan ook , alhoewel ik iedere keer geduldig wacht.
    Heeft met niet kunnen afsluiten te maken denk ik.
    Toch dank voor de info 8)

Bijdrager
    Juch

doe jij steeds je MacBook uit?

Bijdrager
    Jordy
    ”Juch”

doe jij steeds je MacBook uit?

meestel niet, 9 van de 10 keer in sluimer alleen als ik hem voor langere tijd niet gebruik uit..

Bijdrager
    Frenco

is dat verkeerd als je je macbook elke keer uit doet als je klaar bent?

Bijdrager
    Juch

verkeerd niet, wat is verkeerd?

Het is wel aan te raden je MacBook gewoon alleen dicht te klappen. Dan gaat hij slapen, en als je de klep opendoet is die gelijk aan. Hoef je geen 1 min te wachten totdat het systeem is opgestart. Het is ook nog beter voor de batterij, blijft hij tenminste op spanning staan. Bovendien kan het systeem kleine systemchecks doen vanuit zijn slaap. Ik doe mijn Mac dus zelden uit. De meeste mensen overigens hebben hun MacBook aan staan.

Bijdrager
    trainspotting

heb jij inmiddels een nieuwe accu?
    Het is wel vaag, vandaag is mijn (1,5 maand oude!) accu ook weer dood, op 12 februari 2006 was mijn eerste accu plots dood (macbook uit mei 2006), en vandaag doet de gloednieuwe accu ook niks meer, wel zit er zo’n klein knopje (dat zie ik nu pas) wat je in kan drukken, als ik dat doe gaat het lampje even knipperen (ook als de accu eruit is), maar opladen, nee hoor.

Ik heb hier nog niet zoveel over gelezen, is dit eigenlijk een bekend probleem? dat in 2 maanden tijd een accu twee keer dood gaat klopt toch niet, of kan zoiets ook aan de macbook zelf liggen?

Bijdrager
    candykane

een accu kun je maar een bepaald aantal keer op laden dat vergeten mensen gewoon .
    Tevens is het erg slecht voor een accu als je hem gewoon onderlading laat staan.
    Veel mensen hebben accu in de laptop zitten en hebben die zelf de laptop dag en nacht aan het net hangen. dat maakt je de accu erg lui.
    gewoon werken op accu als deze dreigt leeg te raken dan pas op de lading zetten . klaar met opladen van de net spanning af.dan doe je het langste met een accu
    plus die intelchips vreten toch echt meer stroom dan de G4 processoren

Bijdrager
    trainspotting

mjah, die algemene instructies ken ik en heb ik opgevolgd (ook de instructies uit eerdere link naar optimaal gebruik van macbook batterij) maar dat verklaart voor alsnog niet hoe het kan dat ik afgelopen 2 maanden twee keer een ‘dode’ accu heb gehad. Wellicht staat dit op zichzelf en is het een uitzondering, maar raar is het wel (of vind ik het wel iig).

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.