19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Meek

Macbook probleem, knop onder muispad

Sinds vanmiddag heb ik een probleem met mijn macbook, onder het ‘muispad’ / ‘stuurvlak’ zit een knop welke diverse vensters opent als je deze indrukt. Ik weet even niet de officiele naam, sorry

Ik heb nu mijn ‘bamboo pen’ aangesloten om zo toch nog de ‘klik’ functie te kunnen gebruiken.

Kan iemand mij svp helpen zodat mijn muispad-knop weer werkt zoals altijd?

Alvast bedankt,
    Elwin

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Die knop is gewoon de “muis”knop … Waarom zou die vensters openen als je erop drukt? Maar misschien dat je even bij :apple: -> Systeemvoorkeuren -> Toetsenbord en Muis moet kijken of er daar misschien iets verkeerd ingesteld staat. De knop van het stuurvlak zou iets van “Primaire knop” als functie moeten hebben, uit m’n hoofd.

Bijdrager
    Meek

helaas, geen resultaat, heeft iemand anders nog tips/ideeen?

Bijdrager
    Dagaloni

Je bedoelt de zij knoppen? Die kan je bij systeem voorkeuren instellen. Wat Jakko zegt alleen dan de zij knoppen

Bijdrager
    Meek

ik bedoel op mijn macbook, onderaan heb je je stuurvlak zitten zoals dat bij systeeminstellingen heet en dan de knop die eronder zit die werkt ineens niet meer

Bijdrager
    Dagaloni

oohw.. He dat is raar.. Uuhm staat het in systeem instellingen goed ingesteld?

Bijdrager
    Meek

dat is het vreemde ik hem m gewoon afgesloten en bij aanzetten vanmiddag deed de knop dus helemaal niets meer, super onhandig en vervelend!

Bijdrager
    LEXY

Voel je nog wel een klik?

Bijdrager
    Meek

ja die voel ik nog wel

Bijdrager
    LEXY

En een herstart levert niks op?

Bijdrager
    Meek

heb ik ook geprobeerd, ook de lichtnetadapter heb ik aangesloten maakt ook geen verschil uit, baal hier echt van!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Bijdrager
    Meek

die snap ik even niet

Bijdrager
    tommy666

Dan moet je even op de link duwen;-)

Bijdrager
    Meek

aha gedaan, ik voel/hoor echter wel dat ik de knop indruk, er gebeurd alleen niets.
    desondanks heb ik het toch even geprobeerd, de tip met het papiertje, maar helaas zonder resultaat.

Als ik trouwens mijn computer opstart en dan als eerste met mijn muispad beweeg dan komen de schermen al automatisch naar beneden het lijkt er dus eerder op dat de knop al geactiveerd is. Maar ik kan de knop dus nog steeds indrukken en hoor m dan ook klikken

hoop nog steeds dat iemand me kan helpen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik snap nog altijd niet goed wat je bedoelt met

een knop welke diverse vensters opent als je deze indrukt

en

dan komen de schermen al automatisch naar beneden

De knop die onder het stuurvlak zit zou precies hetzelfde moeten doen als de knop op een muis — en daarmee tover je normaal gesproken geen vensters tevoorschijn …

Bijdrager
    LEXY

Op het stuurvlak kun je trouwens ook dubbel klikken, mits ingesteld in je voorkeuren. Werkt dat nog wel? Zo niet, dan lijkt het me softwarematig. Als klikken met het stuurvlak daarentegen wel werkt maar niet met de muisknop, duidt het op een fysiek defect van de muisknop en kun je er beter mee naar een reparatiedienst gaan.

Succes.

Bijdrager
    Meek

bedankt voor al jullie tips, maar toen ik gisteren met de de applestore in den haag aan het bellen was deed ie het ineens weer, echt heel vreemd.

het is dus opgelost.

Gr,
    Elwin

Bijdrager
    LEXY

Vreemd fenomeen is dat toch, sommige mensen voelen zich alleen al door het zien van hun dokter stukken beter…

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.