-
Q:
Macbook probleem, knop onder muispad
Sinds vanmiddag heb ik een probleem met mijn macbook, onder het ‘muispad’ / ‘stuurvlak’ zit een knop welke diverse vensters opent als je deze indrukt. Ik weet even niet de officiele naam, sorry
Ik heb nu mijn ‘bamboo pen’ aangesloten om zo toch nog de ‘klik’ functie te kunnen gebruiken.
Kan iemand mij svp helpen zodat mijn muispad-knop weer werkt zoals altijd?
Alvast bedankt,
ElwinDie knop is gewoon de “muis”knop … Waarom zou die vensters openen als je erop drukt? Maar misschien dat je even bij :apple: -> Systeemvoorkeuren -> Toetsenbord en Muis moet kijken of er daar misschien iets verkeerd ingesteld staat. De knop van het stuurvlak zou iets van “Primaire knop” als functie moeten hebben, uit m’n hoofd.
aha gedaan, ik voel/hoor echter wel dat ik de knop indruk, er gebeurd alleen niets.
desondanks heb ik het toch even geprobeerd, de tip met het papiertje, maar helaas zonder resultaat.Als ik trouwens mijn computer opstart en dan als eerste met mijn muispad beweeg dan komen de schermen al automatisch naar beneden het lijkt er dus eerder op dat de knop al geactiveerd is. Maar ik kan de knop dus nog steeds indrukken en hoor m dan ook klikken
hoop nog steeds dat iemand me kan helpen.
Ik snap nog altijd niet goed wat je bedoelt met
een knop welke diverse vensters opent als je deze indrukt
en
dan komen de schermen al automatisch naar beneden
De knop die onder het stuurvlak zit zou precies hetzelfde moeten doen als de knop op een muis — en daarmee tover je normaal gesproken geen vensters tevoorschijn …
Op het stuurvlak kun je trouwens ook dubbel klikken, mits ingesteld in je voorkeuren. Werkt dat nog wel? Zo niet, dan lijkt het me softwarematig. Als klikken met het stuurvlak daarentegen wel werkt maar niet met de muisknop, duidt het op een fysiek defect van de muisknop en kun je er beter mee naar een reparatiedienst gaan.
Succes.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.