6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    iDude

macbook probleem

Hoi

Mijn macbook is niet meer goed: allerlei files lopen vast en hij is heel traag. Niks helpt. Ik wil een volledige herinstall van het macos doen,maar zelfs dat lukt niet?

Als ik de originele install dvd erin stop: dan kan ik op macos herinstall drukken, vervolgens herstart de laptop maar hij blijft dan urenlang op het begin scherm hangen(appletje). Als ik dan geforceerd op de aan en uitknop duw, dan herstart hij wel, en ben ik weer in mijn normale (oude) omgeving, en is de herinstall dus niet gebeurd.

Heeft iemand raad?

Kan ik macosx installeren op deze macbook vanaf een andere mac ?

Alvast bedankt!

rogier

Inactief
    Anoniem

Bedenk je wel dat opstarten vanaf CD een stuk langer duurt dan vanaf de HDD.

Herstarten vanaf een andere mac doe je m.b.v. Firewire (Target Disc Mode). lees hier en hier

Bijdrager
    pepijn-paans

heb je al met schijfhulp programma (in de hulprogramma’s map) uitgevoerd ?
    wellicht is er iets aan de hand met je schijf,
    als dit het geval blijkt, geeft het programma aan dat je moet opstarten vanaf de installatie CD en vervolgens de schijf kan herstellen.
    er staat ook bij vermeld hoe!

mocht dit niet het probleem zijn dan hoor ik het graag en kijk ik het even voor u na wat andere mogelijke oorzaken zijn.

succes

Bijdrager
    iDude

dank voor de reacties

Schijfhulpprogs etc helpen dus niet.

ik weet hoe ik kan opstarten als targetdisk. Hoe kan ik dan vervolgens macosx herinstalleren?

Bijdrager
    pepijn-paans

weet dat niet uit mijn hoofd maar na 1 minuut google werk kwam ik uit op het volgende:
    how to

succes!

Bijdrager
    iDude

hoi

dank voor de reacties

Het werkt echter nog steeds niet

De tips over dat je macosx kan installen vanaf een dvd die wist ik dus al. Het lukt dus alleen niet.

Zelfs de pram resetten lukt niet?

Kan ik macosx installeren op deze macbook vanaf een andere mac ?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.