7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Duyster

Macbook Pro/Air september/oktober 2011

Dag iedereen!

Als student ga ik volgend jaar op Erasmus en heb ik dus een laptop nodig. Nu de nieuwe Macbook Pro’s net uit zijn, is de verleiding groot om eentje te kopen. Omdat het nieuwe academiejaar pas eind september/begin oktober van start gaat, heb ik momenteel nog genoeg aan mijn iMac (24″ Early ’09).

Ik vroeg me af of het ‘wijs’ is te wachten tot september/oktober om mij een Macbook Pro/Air aan te schaffen. Is er m.a.w. een kans dat er tegen dan een (interne) update komt voor deze laptops? Indien het heel onwaarschijnlijk is dat Apple één van deze twee Macbooks gaat updaten, koop ik best nu een nieuwe Macbook. Ik zou mijn iMac namelijk van de hand doen, en ik verwacht dat deze nu net wat meer zal opbrengen dan binnen een half jaar.

Heeft er iemand suggesties of andere voordelen waarom ik zou wachten/nu kopen?
    Alvast heel erg bedankt!

Met vriendelijke groeten,
    T.R.

Bijdrager
    Chorro

Tsja, niemand weet dat zeker. Onmogelijk is het zeker niet, maar het gebeurt niet heel vaak dat Apple rond die tijd nieuwe MacBooks uitbrengt.

Bijdrager
    Macosxachist

Het is veel waarschijnlijker dat er in de tussentijd een nieuwe iMac komt, die de waarde van de jouwe nog verder doet dalen.

Bijdrager
    Chorro

Ja, ik verwacht ook op korte termijn nieuwe iMac’s aangezien de huidige wat verouderd zijn. Maar geen MacBook’s, nogmaals: Het is niet zo dat het onmogelijk is dat Apple nieuwe uitbrengt.

Daarbuiten als je er nu een koopt, dan wordt die niet aanzienlijk slechter zodra de nieuwe uitkomt en gezien de nieuwe MacBook Pro’s net uit zijn duurt het sowieso nog wel even voordat er nieuwe komen. Spijt krijg je er dus wat dat betreft niet van.

Bijdrager
    juliantomoriati

Plus als je er nu een aanschaft heb je de mogelijkheid om er een Epson printer bij te kunnen kopen voor 10 euro (normaal 79 euro). Ook kreeg ik een reclamefolder binnen vandaag van de V&D dat het instapmodel MBP 999 euro kost.

Scherpe prijzen lijkt me, vooral de aanbieding van de V&D. Maar ik weet niet hoeveel je voor een MBP betaald met studentenkorting.

Bijdrager
    syltheboy

Dan betaal je al gauw meer, denk ik. Maar dan heb je wel het nieuwste model. Het model wat ze bij V&D aanbieden is nog de oude. Vooralsnog vind ik het een hele goeie deal, want hij is dan even duur als een witte MB en zelf vind ik dat veel mooier. Ik heb het idee dat er snel gebruikerssporen op het plastic van de MB ontstaan. Ten minste, dat heb ik zelf gezien bij een klasgenoot van me (allemaal oppervlakkige krasjes). Daarnaast vind ik de MBP er een stuk duurder uitzien.

Bijdrager
    Duyster

Ik heb net ergens gelezen dat Apple mogelijks rond juni met een interne update (Sandy bridge processors) komt voor de Macbook Air. Ik denk dat ik dan gewoon wacht tot na augustus. Dan heb ik misschien een krachtigere Air mét Lion en kan ik die naast mijn iMac gebruiken.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.