11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    iambottle

Macbook Pro zwart na sluimerstand

Hoi allemaal,

Sinds kort heb ik een probleem met mijn Macbook Pro 15” (Mid 2015), nieuw aangeschaft in 2017. Draait momenteel Catalina 10.15.3.

Zodra ik na een nachtje slapen weer mijn Macbook open doe uit de sluimerstand, voer ik m’n wachtwoord in en nog geen halve minuut daarna valt het scherm gewoon uit. Hij reageert dan nergens meer op en als ik op de aan/uit knop klik, krijg het bekende icoontje dat de batterij leeg is (soms is die gewoon 80% of zelfs helemaal vol). Pas wanneer ik de oplader eraan doe en op aan klik, komt het scherm weer tevoorschijn en hoef ik ook niet in te loggen, alles staat gewoon nog open…

Al verschillende resets gedaan en gekeken naar de instellingen, helaas kan ik niks vinden en ook op internet vind ik niet hetzelfde probleem..

Hopelijk weet een van jullie hoe ik dit kan oplossen!:)

Bijdrager
    McPim

Dus je ziet dit als je ‘m aanzet:

..en als hij opgestart is met de lader blijkt de batterij toch bijna vol? Dat is geen normaal gedrag en klinkt als een batterij die aan zijn laatste levensfase is begonnen. Hoeveel cycles heeft de batterij? (Over deze Mac -> Systeemoverzicht -> Voeding)

Bijdrager
    iambottle

Hij start niet echt op als ik de lader erin doe, meer dat het scherm gewoon aanspringt alsof er niks aan de hand was en alles staat nog open.

Hier wat foto’s:

Bijdrager
    McPim

Dat ziet er normaal uit, ook qua cycles zou hij nog niet aan z’n eind moeten zijn. Zie je wel dat plaatje uit mijn eerste reactie?

Bijdrager
    iambottle

Yes, die zie ik inderdaad heel kort. Zodra ik de lader erin doe en op aan klik, springt het scherm aan en is er weer niks aan de hand. (heeft dan ook niet uitgestaan en is ook niet uitgevallen)

Bijdrager
    McPim

NVRAM / SMC resets gedaan neem ik aan? Heeft de laptop in een koude ruimte gelegen ’s nachts?

Als je dat batterij symbool ziet moet er toch iets hardwarematigs niet in orde zijn, dat is lastig te analyseren op afstand.

Bijdrager
    iambottle

Yes, laatst nog inderdaad de NVRAM / SMC resets gedaan, hielp de eerste paar dagen iets maar wordt nu soms wel vervelend als je in een afspraak zit en je laptop hebt opgeladen en dan alsnog uitvalt haha.

Nieuwe batterij? Of even laten checken bij een Amac of iets dergelijks?

Bijdrager
    McPim

Ik zou ‘m laten checken, zeer onwaarschijnlijk dat dit een software-issue is. Je batterij hoort 1000 cycles aan te kunnen (klik), misschien dat Apple coulant is als de MacBook nog geen 3 jaar oud is.

Bijdrager
    iambottle

Dankje!

Bijdrager
    iambottle

Mochten anderen nog ideeën hebben of weten waar dit aan ligt, hoor het graag:)

Bijdrager
    Sanjeev

<p class=”cite”>iambottle op 12 februari 2020 om 10:36</p>
    Mochten anderen nog ideeën hebben of weten waar dit aan ligt, hoor het graag:)

ik heb precies hetzelfde, ben ook wel benieuwd 

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.