5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Rohanh

MacBook Pro zeer traag sinds update Mac OS X 10.8.2

Hallo,

Sinds de laatste update van mac os x (10.8.2) is mijn MacBook Pro Early 2011 zeer traag geworden. 5 – 10 minuten voordat hij opgestart was en vervolgens nog 2 minuten wachten voordat deze ingelogd was.

Daarom de MacBook helemaal opnieuw kaal geinstalleerd. Het euvel leek verholpen te zijn. Maar helaas.. na een dag of drie prima gewerkt te hebben starte ik de laptop vanochtend weer opnieuw op, maar ik kon weer 5 – 10 minuten wachten. Eenmaal ingelogd bleek dat mijn dock voorkeuren ook verdwenen waren. Zo was o.a. de snelkoppeling naar mijn progamma’s map verdwenen.

Vlak voor de update heb ik het geheugen uitgebreid van 4GB naar 8GB, dus de volgende stap was het geheugen. Ik heb het (nieuwe) geheugen eerst getest met Rember, alles zag er goed uit. Toch maar het geheugen vervangen met het oude geheugen. Maar ook dit bod helaas geen oplossing..

Als laatste ook nog maar eens een harddisk check uitgevoerd via het schijfhulpprogramma, ook deze doorstond gewoon de test.

Ik ben ten einde raad, heeft iemand nog enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Wellicht een virus dat ik bij de tweede installatie heb meegekopieerd van mijn back-up?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Pasav

Een virus is uitgesloten, heb je alle data 1 op 1 terug gezet van je account … ? Dan kan het daar in zitten. Ook kan je HD fysiek stuk zijn wat de traagheid veroorzaakt. Probeer eens een nieuw account aan te maken en daar onder te werken zonder data uit de backup terug te zetten.

Succes

Bijdrager
    vincentvega

wat mij geholpen heeft is om de database van Outlook opnieuw op te bouwen; daarnaast heb ik bij de netwerkinstellingen de MTU op 1300 gezet. sindsdien is ie weer snel.
    Op mijn iMac had ik dit probleem trouwens niet

Bijdrager
    Rohanh

Ik heb alleen alles in rohan/documenten en rohan/music/itunes terug gezet, de rest had ik nog even achterwege gelaten. Maar hoe zou het dan kunnen dat hij traag opstart? Dat kan daar toch niets mee te maken hebben?

Bijdrager
    Niels

Heb je het originele geheugen al terug geplaatst. Dan moet je even een PRAM-reset doen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.