12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    MissMilano

MacBook Pro wil steeds opnieuw opstarten

Mijn MacBook Pro wil steeds dat ik hem “hard” uitzet, d.m.v. de power-knop ingedrukt te houden… Ik krijg dan een zwart vierkantje over mn scherm heen waarin staat “dat het vereist is om de computer opnieuw op te sarten d.m.v. de power-knop”. Je kan dan ook echt niets anders meer doen dan die knop indrukken… Dit gebeurt vaak als ik even niets doe.

Als ik hem daarna weer aanzet, geeft hij aan dat Mac OSX is vastgelopen, met zo’n foutrapport.

Iemand een idee waarom hij dit doet en hoe het opgelost kan worden??

(Ik heb OSX 10.4.7)

Bijdrager
    Pienjow

lijkt wel of je met windows werkt, verstopt in een osx jasje:P

Moderator
    Mac Daddy

Als het goed is staat die melding er in vier talen?
    Als dat het geval is, dan heb je een zogenaamde ‘Kernel Panic’

Zo’n Kernel Panic kan meerder redenen hebben. 1 daarvan is dat er iets van de hardware niet goed is.
    Er kan een geheugen kaartje niet goed vastzitten of kapot zijn.

”rudedude”

lijkt wel windows of je met windows werkt verstopt in een osx jasje:P

Nee hoor. Een mac kan ook vastlopen.

Bijdrager
    magic-with-mac

De foutmelding die je krijgt heet een “Kernel Panic”. Meestal wordt dit veroorzaakt door een hardware fout. Als je pasgeleden extra RAM geheugen hebt toegevoegd, kan het helpen door de RAM kaartjes er even uit te halen en te kijken of er geen stof op zit.

Bijdrager
    MissMilano

Bedankt!! Ik zal eens even kijken. Die gast van de mac-store heeft namelijk nog wel een geheugenkaartje erbij geprikt…

En rudedude:

”rudedude”

lijkt wel of je met windows werkt, verstopt in een osx jasje:P

Ik heb jaren met Windhoos gewerkt, stel je niet aan het valt best mee

Bijdrager
    JeeVee

Hoi MissMilano,

Gezien je een MacBook Pro hebt ga ik er vanuit dat je die nog niet lang hebt.
    Als je zelf geen hardware in je MacBook Pro hebt gezet zou ik er mee terug gaan.

Zoals anderen ook al zeggen is het naar alle waarschijnlijkheid een hardwareprobleem.

Zelf heb ik een Powermac G4 gehad die dezelfde problemen had. Men vertelde mij dat het niet verstandig is geweest dat ik er zelf (binnen de garantie) mee aan het dokteren ben geweest.
    Opnieuw opstarten, OsX er opnieuw in, geheugen er in/uit. Men zei dat door steeds weer opnieuw op te starten een evt defect onderdeel andere onderdelen kapot kan maken.
    (Ik heb trouwens gewoon goed geholpen hoor, ondanks mijn eigen gedokter)

Groet Jan

Bijdrager
    MissMilano
    ”JeeVee”

Hoi MissMilano,

Gezien je een MacBook Pro hebt ga ik er vanuit dat je die nog niet lang hebt.
    Als je zelf geen hardware in je MacBook Pro hebt gezet zou ik er mee terug gaan.

Zoals anderen ook al zeggen is het naar alle waarschijnlijkheid een hardwareprobleem.

Zelf heb ik een Powermac G4 gehad die dezelfde problemen had. Men vertelde mij dat het niet verstandig is geweest dat ik er zelf (binnen de garantie) mee aan het dokteren ben geweest.
    Opnieuw opstarten, OsX er opnieuw in, geheugen er in/uit. Men zei dat door steeds weer opnieuw op te starten een evt defect onderdeel andere onderdelen kapot kan maken.
    (Ik heb trouwens gewoon goed geholpen hoor, ondanks mijn eigen gedokter)

Groet Jan

Ik heb helaas al heel veel ge├»nstaleerd… CS2, Quark, Toast noem het maar op… (allemaal legaal dus daar ligt t ook niet aan)
    Als hij t nog blijft doen nadat ik mijn geheugenkaartje heb gecheck, ga ik er wel mee terug… Ik ben namelijk niet zo goed in dokteren:P

Inactief
    Anoniem

Hee missmilano,

ik heb dezelfde fout gehad toen ik mijn nieuwe intel mac had. Maar nadat ik een software update heb gedownload was het voorbij. Misschien moet je dat eens proberen als je het nog niet gedaan hebt.

Bijdrager
    Pienjow
    ”MissMilano”

mijn oprechte excuses voor deze zeer kwalijk opgevatte “komkommertijd” opmerking… :P

ik ben gewoon chagrijnig, omdat ik mijn mac heb moeten wegbrengen en nu dit forum op een BillSpleets bak doorsurf… alle knoppen zijn zo vierkant dat ik er een punthoofd van krijg!

Bijdrager
    MissMilano
    ”rudedude”
    ”MissMilano”

mijn oprechte excuses voor deze zeer kwalijk opgevatte “komkommertijd” opmerking… :P

ik ben gewoon chagrijnig, omdat ik mijn mac heb moeten wegbrengen en nu dit forum op een BillSpleets bak doorsurf… alle knoppen zijn zo vierkant dat ik er een punthoofd van krijg!

Ahaaaa daar komt de aap uit de mouw :D
    Geeft niet hoor, tis voor een mac-gebruiker idd niet tof zomaar over te schakelen naar Windhoos…

Moderator
    Strifer
    ”MissMilano”

Bedankt!! Ik zal eens even kijken. Die gast van de mac-store heeft namelijk nog wel een geheugenkaartje erbij geprikt…

je kan er bijna donderop tegen zeggen dat daar het probleem ligt. ik zou die gast van de mac-store het eruit laten halen en er een nieuwe in te laten zetten. zee waarschijnlijk heb je dan geen problemen meer.

Bijdrager
    Oppie

En als je hier op het forum zoekt op ‘kernel panic’, kom je veel te weten!

O.a. dit: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106227

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.