10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Ni3l55

[opgelost] Firmware update MacBook Pro loopt vast

Beste OMT’ers,

Vandaag wilde ik mijn Mac updaten, een software/bug? update van Mac OS X 10.8.
    Ik klikte op installeren en mijn Mac ging uit om daarna het gijze update scherm op te starten met het Apple logo en het update balkje onderaan,
    Het updaten kon beginnen! Maar opeens bleef het balkje (rond 25%) stoppen.
    Ik startte mijn Mac opnieuw op en kreeg het zelfde venster de update begon weer, maar weer bleef ie rond de 25% stoppen.
    Ik zit nu 2 uur met dit probleem.

Alvast bedankt,
    Niels

Foto: https://photos-6.dropbox.com/t/0/AAC4_yOmHiaVLgfe1Vp2huSNpGyZTlIN1d_1tOiUK48iIQ/12/180855037/jpeg/1024×768/3/1372366800/0/2/2013-06-27%2020.48.59.jpg/mxx0003cNGfrRewiAScF4jxIS1uCe80G8b4J8ryTZYE

Bijdrager
    piebas

Probeer eens van de herstel-partitie te starten en bijv. de schijf te checken.

Tja blijft een risico hé beta’s gebruiken.
    Daarom doe ik het alleen op een “extra” mac….

Bijdrager
    Ni3l55

Hoe draai ik ook al weer de herstel partitie?

En ik heb het nergens over een Bèta, er was één of andere update voor 10.8.

Bijdrager
    piebas
    piebas op 27 juni 2013

Probeer eens van de herstel-partitie te starten en bijv. de schijf te checken.

Tja blijft een risico hé beta’s gebruiken.
    Daarom doe ik het alleen op een “extra” mac….

Sorry niet goed gelezen..

Maar ik zou het toch proberen…

Bijdrager
    IGBA

Is dat dezelfde Mac als in dit draadje?

Problemen MacBook Pro zonder batterij, nieuw Logic Board

Bijdrager
    Ni3l55

Het gaat idd. om de zelfde Mac, maar ik weet niet of dit (firmware update loopt vast) te maken heeft met het ontbreken van de batterij.

Edit:
    Mijn Mac weer opnieuw opgestart een half uur geleden, hij is niet meer bij de 25% maar ongeveer bij de 90% waarschijnlijk is de update toch gelukt.

Bijdrager
    Ni3l55

Na twee keer opnieuw geprobeerd om te updaten is het gelukt, ik ben weer op mijn desktop, bedankt!

Bijdrager
    mtersteege

Het updaten van firmware kan wel even duren. Volgende keer misschien wat langer wachten met herstarten? Normaal is het onderbreken van de firmware niet aan te raden. Wellicht heb je geluk gehad.

Bijdrager
    Ni3l55

Dat denk ik ook, maar een firmware update doet echt geen uur lang, daarom dacht ik dat er wat mis was. Nogmaals bedankt!

Bijdrager
    Jeroeno

@Ni3lss

Weetje wat jij eens lekker moet doen?

GOOI DIE MACBOOK LEKKER VAN EEN FLAT AF EN GENIET EENS VAN HET LEVEN!

aan zo’n firmware update die 3 uur duurt en je computer ietsje piesie beter maakt moet je je tijd toch niet aan verspillen?

Ga eens fietsen….. ^^

( NAAKT )

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.