10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    hewitje

Macbook pro wil niet meer opstarten

Hallo,

Gister toen ik bezig was op mijn macbook pro (gekocht in juni 2011) liep hij opeens vast ( alle schermen kwam het laad figuurtje). Toen ik hem opnieuw opstartte liep hij vast nadat ik de finder had geopend. De tweede keer dat ik hem opnieuw opstartte liep hij meteen vast na het opstarten. De derde keer opnieuw opstarten liep hij meteen vast na het inloggen en alle keren daarna kwam hij daar niet eens meer maar komt hij op het witte scherm met het apple teken en valt dan na een tijdje vanzelf uit.
    Ik heb geprobeerd hem in veilige modus op te starten maar dit werkt niet.
    Ik heb een PRAM reset uitgevoerd maar dit veranderde niks.
    Als ik met cmd-R naar de schijfhulpprogramma’s ga dan zegt hij dat de HD niet geverifieerd is. En dat de schijf-ehbo niet kan worden afgemaakt.

Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn?

Bijdrager
    Ravenshield

ik gok op een defecte harde schijf. Ik hoop dat je soms back-ups gemaakt hebt?

Bijdrager
    hewitje

Niet heel recent maar goed beter dan niks.

Bijdrager
    Haike

Dat klinkt inderdaad als het afsterven van je HD.

Bijdrager
    hewitje

Is wel de laatste keer dat ik een macbook koop zeg, nog geen 3 jaar oud en ik heb het moederboard, mouse pad en nu waarschijnlijk ook nog is mn HD al moeten laten vervangen.

Bijdrager
    Haike

Dan heb je een maandagochtend exemplaar gehad, want mijn machine is ook uit 2011 en geen vuiltje aan de lucht..

Bijdrager
    FloorvN

draai eens de apple hardware test ! :

http://support.apple.com/kb/ht1509?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    Hannoke

He Hewitje,

Heb jij toevallig ook een macbook pro 15 inch? uit 2011?
    Ik heb ook zo’n ding en die van mij is ook uitgevallen en was er al mee naar de winkel mee geweest; kreeg een reparatie offerte van 800 euro!!!
    Ik viel flauw… Dat doen we dus mooi niet!

Op internet lees ik dat er veel problemen met dit model zijn; dat het moederbord kapot gaat..
    Voor mijn werk wil ik absoluut een betrouwbare mac hebben, dus overweeg een nieuwe te kopen en de oude te verkopen aan macdefect die er 300 euro voor willen betalen.

Maar laat maar eens weten hoe jij het hebt opgelost, mocht je er iets aan gedaan hebben.

Bijdrager
    hewitje

@Hannoke,
    Een macbookpro 13 inch uit 2011
    Ik heb er een nieuwe harde schijf in laten zetten, die was inderdaad kapot. Sindsdien doet hij het weer gewoon goed.

@Haike

Maandagochtendexemplaar of niet ik heb er toch mooi 1300 euro voor betaald. En eigenlijk verwacht ik als ik 1300 euro betaal voor een laptop dat ik geen maandagochtendexemplaar krijg, of dat de leverancier in ieder geval de schade vergoedt. Want apple met hun 1 jarige garantie… Had moeten weten dat ze dan zelf ook geen vertrouwen in hun producten hebben.

Bijdrager
    Haike
    hewitje op 04 mei 2014

@Hannoke,
    Een macbookpro 13 inch uit 2011
    Ik heb er een nieuwe harde schijf in laten zetten, die was inderdaad kapot. Sindsdien doet hij het weer gewoon goed.

@Haike

Maandagochtendexemplaar of niet ik heb er toch mooi 1300 euro voor betaald. En eigenlijk verwacht ik als ik 1300 euro betaal voor een laptop dat ik geen maandagochtendexemplaar krijg, of dat de leverancier in ieder geval de schade vergoedt. Want apple met hun 1 jarige garantie… Had moeten weten dat ze dan zelf ook geen vertrouwen in hun producten hebben.

Je hebt helemaal gelijk dat je voor €1300 een kwalitatief goed product mag verwachten, maar apple maakt zelf helemaal geen HD’s, ik vermoed dat zowel de 13″ alsook de 15″ uit 2011 met dezelfde HD’s destijds zijn uitgerust, en die komen bij Toshiba vandaan. En HD’s zijn altijd al een zwakke schakel geweest in de ketting bij computer’s, ongeacht of we het nou over PC of Mac hebben. Zoals wel eerder door mij hier geschreven ik heb wel eens een HD gekocht die zo rot als een mispel bleek te zijn terwijl hij nog in het schap van de winkel lag..

Daar komt bij dat je oude HD best een tik van de molen mee heeft kunnen krijgen van de eerdere defecten die je aan je mac had, en daarom toch langzaam en eerder dan normaal, de geest heeft gegeven…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.