25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    mr_owen

macbook pro wegdoen, gewone macbook in de plaats?

helluw

ik was zo een beetje aan het denken:
    ik gebruik men macbook pro voor:
    – programmeren
    – webdesign
    – af en toe photoshoppen (al kan dit in de toekomst wel meer worden)
    – bewerken van foto’s in iphoto (wordt binnenkort aperture als ik er meer van ken)
    – heel occasioneel een gamepje spelen
    – opnemen van muziek

ik heb thuis een 23″ apple cinema display dus voor het scherm hoeft het niet en kleiner is leuker om mee te nemen naar school denk ik zo…

kan die de taken wat ik doe / wil doen evengoed aan als de mb pro die ik nu heb (2ghz, 2gb ram, 256 video) of heb je voor photoshop en aperture toch beter die graka nodig?

de processor is dan uiteraard 2,16 core2duo, de harde schijf is groter …
    is de batterij duur langer bij zo’n macbook dan? wordt hij ook minder warm?

ik ben aan het denken om terug te schakelen omdat kleiner me leuker lijkt, hopelijk is hij minder warm, iets sneller doorgaans door de nieuwe cpu, …

een aantal vrienden die productontwikkeling studeren werken tot mijn verbazing ook allemaal met een gewone macbook en die moeten de hele tijd redelijk zwaar 3D renderen dus ik neem aan dat het voor mij ook prima zou werken

wat zijn jullie meningen?

Bijdrager
    Turbanus

Ik vind een 17″ surfplank onhandig om mee te nemen. Maar iedereen heeft z’n eigen motiven…..:wink:

Bijdrager
    macses

ik heb eigenlijk net gekozen voor de MBP omwille van het grotere scherm, de niet glossy laag, en het aangenamere toetsenbord

Bijdrager
    mr_owen

oei ja
    dat was ik helemaal vergeten
    de glossy laag:p

nja dan moet ik al geen macbook meer dat is voldoende voor mij:)
    sorry was ik helemaal vergete!

deze thread mag toe !!!

Bijdrager
    Turbanus

Neu….. deze discussie gaat door!:wink:

Bijdrager
    naim1982

voor mij geldt dezelfde vraag, alleen sta ik op het punt een macbook te kopen en twijfel ik nog tussen een MB of MBP.

Ikzelf zou de MB(P) vooral gebruiken voor:

– grafische ontwikkelingen ( zeg maar de meeste CS3 programma’s behalve premiere dan)
    – webontwikkeling
    – 3D bewerkingen

het enigste twijfelpunt is de grafische kaart eigenlijk… is de grafische kaart van de MB sterk genoeg om 3D applicaties (aan degelijke snelheid) te renderen…

Bijdrager
    Double_UK
    ”Turbanus”

Ik vind een 17″ surfplank onhandig om mee te nemen. Maar iedereen heeft z’n eigen motiven…..:wink:

Die van mij (PB 1.5 GHz 17″) gaat al drie jaar overal makkelijk mee in een kleine rugzak.
    Soms denk ik wel eens, had misschien wel groter gemogen… :)

Bijdrager
    KingAchille

ik heb eigenlijk net gekozen voor de MBP omwille van het grotere scherm, de niet glossy laag, en het aangenamere toetsenbord

Wat is er zo “anders” aan het toetsenbord van de 17″? Wat heeft de 17″ dat de 15,4″ niet heeft…
    Mvg,

Bijdrager
    Dorkiban

@King Achiles: niets, volgens mij maakte Macses de vergelijking tussen de MB en de MBP, niet tussen verschillende varianten van de MBP..

Bijdrager
    KingAchille

Hazo, Het toetsenbord van de MacBook lijkt mij écht zo onhandig… Die toetse staan véél te ver van elkaar. Ach ja, ieder het zijn zeker..
    Mvg,

Bijdrager
    macses
    ”Dorkiban”

@King Achiles: niets, volgens mij maakte Macses de vergelijking tussen de MB en de MBP, niet tussen verschillende varianten van de MBP..

exactly!:)

Bijdrager
    Ispank

Dat van dat toetsenbord leek mij ook een slecht punt van apple… maar ik was er al heel snel aan gewent ik merk nu echt geen verschil meer, ik typ met het normale apple-keyboard voor de de mac mini net zo snel weg als met die van de MB

Bijdrager
    Ispank

owjah…. dat glossy scherm zuigt inderdaad wel zwaar en ik baal van de veel te lage helderheid die instelbaar is bij de MB.

Waarom laat apple niet gewoon de keuze of je een glossy of mat wil & sowieso die helderheid omhoog!

Bijdrager
    deSpaanseRente

dat macbook-toetsenbord is heel fijn om mee te typen hoor.

Bijdrager
    Hanky Dussen

Lage helderheid op een MacBook ? Dan heb jij nog nooit op een iBook of Powerbook gewerkt !
    De helderheid van de Macbook is echt zeer okee, vind ik…(de kijkhoek een stuk minder)

Bijdrager
    deSpaanseRente

I second that

Bijdrager
    MacbookTo

Het toetsenbord van de Macbook is prima. Ik heb nog nooit zo snel getypt als hierop. Ik vind het klasse.
    Wat is er mis met het glossyscherm?
    Ik krijg juist vaak complimenten in de zin van: tjonge, wat is dat scherp.
    Nee, als ik ooit een andere laptop koop dan wordt het weer een glossyscherm. ik zit nu buiten, weliswaar niet in de volle zon en het is goed leesbaar.

Bijdrager
    Marieke van Osch

@MacBook To

Helemaal eens! 8)

Bijdrager
    macbookfreak

Ik moet zeggen ik gebruik mijn MB voor

Photoshop
    Dreamweaver
    Flash
    Lightroom

En ik moet zeggen werkt allemaal prima.
    (macbook 2.0 ghz / 1 gb /80 GB (vorige versie)

Ik heb meestal 2 of 3 photo shop werkjes open staan + safari + mail + itunes werkt prima.
    En dit allemaal in een super klein apparaat !

Voor mij was de keuze snel gemaakt

succes met de keuze.

Bijdrager
    Thijs van Tol
    ”mr_owen”

(…) en kleiner is leuker (…)

Het komt er op neer dat dit je enige reden is om te veranderen.
    De snelheden zijn vrijwel hetzelfde. De HD zou iets groter zijn.
    Waarom wil je jezelf te kort doen door in iets te investeren wat je al hebt.

Ik vidn je argumenten vrij slap en denk dat je jezelf benadeeld wanneer je een Macbook gaat kopen.
    Zonde van het geld. wil je de Macbook Pro gaan verkopen?

Als je vindt dat er een grotere HD in moet doe dat dan bij de Macbook pro.
    Update je Macbook Pro.

Een kleine notebook is inderdaad fijn, maar biedt ook weer nadelen.

ik denk dat je spijt gaat krijgen wanneer je een nieuwe gaat kopen.

Bijdrager
    jmeyvis

Bij mij draait aperture niet op m’n macbook… (wel op imac G5, maar leuk werken in aperture is er niet bij… veel te traag)

Bijdrager
    MacbookTo

Hoeveel geheugen? Ik heb er 2 GB inzitten en bijv. imovie loopt prima.

Bijdrager
    jmeyvis

2GB – idd imovie loopt perfect maar aperture is toch voor de pro lijn denk ik!

Bijdrager
    Rapatski
    ”jmeyvis”

Bij mij draait aperture niet op m’n macbook… (wel op imac G5, maar leuk werken in aperture is er niet bij… veel te traag)

Draait niet? In welke zin?
    Bij mij werkt Aperture naar behoren hoor.. en dan op een MacBook 1GB gen2. Aperture 1.5.3. Maar ik heb geloof ik een lichte voorkeur voor Adobe Lightroom.

Bijdrager
    KingAchille

Aperture draait hier ook naadloos en extreem vlot op. En ik beschik eveneens over 1GB aan RAM. Het is hier wel een MacBook Pro…
    Mvg,

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.