-
Q:
MacBook Pro weergeeft stop-teken bij het opstarten
Mijn Macbook Pro wil niet meer opstarten, wanneer ik hem aanzet krijg ik simpelweg volgende foutmelding. Wanneer ik naar recovery-mode ga vindt hij de harde schijf met Time Machine-backup simpelweg niet.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Wat je overigens kan doen om te testen waar het probleem zit is de ssd in een behuizing (of andere SATA naar USB/FW oplossing) stoppen en aansluiten. Opstarten met alt ingedrukt en kijken of je probleem gereproduceerd kan worden, indien nee, grote kans dat het probleem in de SATA kabel zit. Heb je hetzelfde probleem via USB, dan is de kans groot dat er iets met je SSD mis is.
Ik heb sinds vandaag exact hetzelfde probleem als jou. Bij een Apple reseller langs geweest, die na een hele dag nog niet wist wat er aan de hand was. Heb mijn Macbook Pro toen maar mee naar huis genomen. Het ding bij mij is is dat niet een toetsencombinatie werkt, wonderbaarlijk zo net wel. Voor de zekerheid even Disk Utility gedraaid en kwam er toen achter dat mijn HDD kappot is. Wel opmerkelijk dat deze problemen pas begonnen toen 10.10 erop stond.
@Melk: Dat komt omdat een upgrade van een systeem enorm veel werk voor de harde schijf is (t.o.v. het ‘dagelijkse’ werk) en je dan sneller dat soort fouten tegenkomt.
Vergelijk het met een stuk weg waar je iedere dag met je auto overheen rijdt. (dagelijks gebruik) Is daaronder recent een waterleiding kapot gegaan was daar waarschijnlijk nog niets van te zien aan de oppervlakte van de weg.
Ga je ineens (upgrade Yosemite) de hele weg eruit halen, die zelfde waterleiding een meter naar links verplaatsen en weer een nieuwe zandlaag+weg leggen heb je kans dat die meteen na het aanleggen verzakt als de lekkende waterleiding al het zand eronder wegspoelt. Dan blijf je dus hangen met je auto. (traagheid, niet meer opstarten)
@Xavifunky: over welke SSD gaat het hier?
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.