6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    eeg

Macbook Pro weer af fabriek maken

Hallo,

Bij de migratie van oude documenten van een externe harde schijf naar mijn nieuwe Macbook Pro is e.e.a. niet goed gegaan. Ik kom nu van het één in het ander en wil dit niet. Ik laat m’n documenten dus nu maar opnieuw overzetten maar aangezien dit nog even duurt wil ik eerst mijn Pro weer helemaal af fabriek maken. Dus ook alle instellingen, gebruikersnamen, documenten enz. eraf halen. Helemaal leeg maken dus zodat ik het beginfilmpje weer te zien krijg. ( welkom, welcome wat door de lucht vliegt……) en dat ik alles weer opnieuw kan instellen. Ik begrijp dat ik de install MacOsx cd moet gebruiken en deze opnieuw moet laten draaien maar na 45 minuten zijn de gebruikers en instellingen er niet af. Ik kan na het plaatsen van de cd ook geen keuze maken wat er precies moet gebeuren, hij begint gelijk met OSX te installeren. Dus ik doe iets niet goed of ik zie iets over het hoofd. Kan iemand mij simpel uitleggen hoe ik mijn Pro weer af fabriek krijg ? Ik hoor het graag !

Bijdrager
    Pieterr

Opstarten met de DVD, schijfhulpprogramma draaien en je interne schijf wissen. Daarna kun je een clean install doen van OS X.

Bijdrager
    Mono1

Pieterr heeft helemaal gelijk. Maar schijfhulpprogramma vinden is een beetje een instinker: DVD schijf erin, herstarten met C ingedrukt, taal kiezen. Dan verschijnt groot op je scherm “Mac Os X” installeren, maar bovenaan kan je ook “Hulpprogramma’s” kiezen. Daar vind je dan het schijfhulpprogramma en kan je je hele schijf wissen en daarna weer voorzien van een vers systeem.

Bijdrager
    eeg

Bedankt voor jullie reacties, het is gelukt ! Hij werkt weer als een zonnetje. Nu nog via migratieassistent mijn oude documenten erop zien te krijgen. Maar dat laat ik wel doen door iemand die er iets meer verstand van heeft !!

Bijdrager
    Mono1

Als het alleen om documenten gaat is het echt niet zo moeilijk. Kom op, je werkt met een Apple! Als je je externe HD aan je MacBook Pro koppelt (met FireWire 800, USB of ethernet), dan hoef je alleen maar je documenten (of de map waar het allemaal in zit) naar je MacBook te slepen en daar bv in de map Documenten te zetten (of waar je het ook wil hebben). Kan niet mis gaan, je kan niets verprutsen, gewoon doen. Begin desnoods met een enkel documentje om te oefenen. Succes, je kan het!!!

Bijdrager
    eeg

Nou, het gaat ook om muziek, foto’s, documenten, adresboek etc. Wat ik begreep werkt dat dan het best met migratieassistent. Maar dat lukte vorige keer niet echt dus vandaar………

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.