25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    WouterReyntjens

macbook pro vs powermac G5 quad

hallo iedereen,

men nonkel is op zoek naar een apple:D , maar hij weet nog niet wat te kiezen!
    waarvoor zou de mac moeten dienen:
    *videobewerking(final cut pro enz)
    *office
    *creative suite van adobe
    *filemaker pro,…

de mac zal eigenlijk altijd op zen bureau thuis blijven staan en zal niet meegenomen worden!
    ik zou kiezen voor een G5 quad, wat zouden jullie kiezen :
    een macbook of een G5 quad

Bijdrager
    DeXoN

Een power Mac G5 Quad zal nog altijd meer kracht hebben dan de Macbook Pro hoor. Maar moest ik van je nonkel zijn zou ik toch nog een paar maanden wachten. Want de Power Mac Intel zal wel binnenkort komen denk ik!
    [size=9:2622c5c0e1]DeXoN[/size:2622c5c0e1]

Bijdrager
    Nikita

Ik kan me haast niet voorstellen dat de Core Duo 2.0 Ghz even snel of sneller is dan een Quad G5 met 2.5 Ghz eigelijk… Op den duur zal alles wel Universeel zijn, maar toch… Nou heb ik met geen van beide ervaring, maar mijn idee is dat je met de Quad G5 sneller zal zijn. Voordeel van een Power Mac is dat je ‘m veel verder kan uitbreiden en de onderdelen makkelijker kan vervangen natuurlijk. En aangezien je zegt dat de Mac toch wel op het bureau blijft staan…
    En ze verwachten zo aan het einde van de zomer dat Apple volledig over is op de Intel, dus wellicht is die extra kracht het wachten wel waard (stel je voor: de Power Mac die net als de andere Mac’s dankzij de nieuwe processor 2.5x sneller is dan ‘ie nu al is!).

Bijdrager
    behappy

Als het geld er is, absoluut de

Quad G5

Bijdrager
    JWB

Las nog even de test van de G5 quad in MacFan. Ik kwam na het lezen tot 2 conclusies:

– erg over the top
    – handig als je geen kachel hebt.

Laat hem nog even wachte op de PowerMac Intel. Gaat die eigenlijk wel PowerMac heten? De Powerbook is ook niet meer tenslotte na de overstap.

Bijdrager
    WouterReyntjens

hij zal hem rond november kopen, maar ik ben met hem de + en de – punten van beide aan het overlopen! hij koopt snel wel iets bij voor zen pc (die hij nu heeft, het is ook een desktop) dus ik denk dat het best zou zijn dat hij geen laptop koopt omdat hij het “doel” van een laptop niet echt gebruikt!

Bijdrager
    FullMonty
    ”JWB”

Las nog even de test van de G5 quad in MacFan. Ik kwam na het lezen tot 2 conclusies:

– erg over the top
    – handig als je geen kachel hebt.

Laat hem nog even wachte op de PowerMac Intel. Gaat die eigenlijk wel PowerMac heten? De Powerbook is ook niet meer tenslotte na de overstap.

Inderdaad, de Quad is niets meer dan een image builder, net zoals de Bugatti Veyron voor Volkswagen. Net zoals de specialse XPS pc van Dell met 2 dual core grafische kaarten in SLI. Een dual core G5 eventueel met een karrevracht aan RAM en een dikke grafische kaart biedt imo heel wat meer waar voor je geld.

Bijdrager
    Kenny

Is het niet een beetje “overkill”?
    De Creative Suite draait nog steeds het snelst op een g4 of 5 proccessor. Gezien de opsomming die je geeft heb ik de indruk dat je nonkel genoeg heeft aan de powermac dual met een deftige ram hoeveelheid. Het resterende budget mag hij aan me doneren voor een MBp :lol:

Groetjes,
    Kenny

Bijdrager
    michielk

Wat dacht je van een nieuwe 20 inch Intel iMac ?? En die volstoppen met RAM.

Ik zou nu toch echt geen PowerPC based computers van Apple meer aanraden, want dat is toch echt een doodlopend pad. Ik zeg niet dat het slecht is, maar het heeft gewoon geen toekomst meer.

Bijdrager
    ram0n

wat is een nonkel :?

(ik zou voor een intel imac 20 inch gaan trouwens)

Bijdrager
    rvanheukelum

Als ‘ie toch wacht tot rond November … zijn tegen die tijd wellicht de intel Powermacs in aantocht … nieuwe keuzes dus;-)

Bijdrager
    rvanheukelum
    ”ram0n”

wat is een nonkel :?

(ik zou voor een intel imac 20 inch gaan trouwens)

nonkel = oom

Bijdrager
    macpro
    ”Kenny”

De Creative Suite draait nog steeds het snelst op een g4 of 5 proccessor.

Oh ja? Zaterdag een demo gezien van een PowerBook G4 tegen een MacBook Pro.
    De MacBook was duidelijk sneller in een serie van Photoshop handelingen.

Bijdrager
    Ewout
    ”JWB”

‘Power’ in de naam komt van de PowerPC, dus die naam zal zeker gaan veranderen.

Then again: Whats in a name…..?

Bijdrager
    tiny

Waarom vergelijk je in godsnaam een laptop met een desktop? Een mobiel apparaat is altijd duurder dan een desktop. De desktop zal ook altijd krachtiger zijn (de Intel desktop komt er snel aan). Dus beslis eerst of je extra geld wil uitgeven voor een laptop en of je de mindere specs voor lief neemt. M.a.w. moet het echt mobiel zijn. Na deze beslissing, weet je wat je wilt…

Bijdrager
    PietjePuk

Die 2 zijn idd niet te vergelijken, de Quad is heel wat sneller of de MbPro, maar dat is ook logisch, toch?:?

Bijdrager
    WouterReyntjens

ze zijn mss niet te vergelijken, maar ik vind eerlijk gezegd dat je geen laptop moet kopen voor op je bureau te zetten, daarvoor is het toch niet echt bedoelt?!?
    maar hem kennende is het beter dat hij een desktop koopt want je kan er meer upgrades mee doen enz, maar ik zal hem zeggen dat hij moet wachten tot na de grote vakantie voor hij een beslissing neemt! wanneer komt eigenlijk de cs3 uit van adobe?

grtz

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Voor mij is de keuze snel gemaakt. Liever een groot scherm en een uitbreidbare computer. De Quad G5. Hij is ook sneller.
    Maar, hij zal wel veel electricteit verbruiken….
    Ook de andere G5 Towers zijn snel.

Bijdrager
    a la Mac
    ”Ewout”
    ”JWB”

[size=18:f42706e104]FOUT![/size:f42706e104]

De eerste PowerBooks hadden een 68k processor, geen PowerPC;)

Je gaat de Power Mac in november kopen en laptop/desktop maakt niet uit? Kies dan voor de Power Mac met razendsnelle Intel (Conroe?)-processor. Apple heeft gezegd dat ze dit jaar alle Macs een Intel geven, en aangezien dat enkel nog de 17″ PowerBook (aannemende dat de nieuwe iBook een 13.3″ scherm heeft en zowel de iBook als de 12″ PowerBook gaat vervangen), de Xserve en de PowerBook geen Intel hebben, verwacht ik de Intel-Power Mac aan de Apple Worldwide Developer Conference, 20 augustus 2006, want normaal gezien is die in juli én worden er nieuwe Intels verwacht.

Duidelijk?:)

Bijdrager
    Ewout
    ӈ
    ”Ewout”
    ”JWB”

[size=18:940b0cc8bb]FOUT![/size:940b0cc8bb]

De eerste PowerBooks hadden een 68k processor, geen PowerPC;)

Is waar, maar de naam kwam wel voort uit de Apple, IBM en Motorola alliantie.(De PowerPC was het logische vervolg op de 68k reeksen).

De Intel staat net zo ver van die reeks af, als van bijvoorbeeld de Alpha processor. Hoewel dit ook niet helemaal waar is want veel ex. Alpha mensen werken nu bij Intel.

Dus om geen verkeerde indrukken te creeren moet de naam wel dratisch veranderen.

Dus: [size=18:940b0cc8bb]GOED![/size:940b0cc8bb]

Bijdrager
    beammeup
    ”macpro”
    ”Kenny”

De Creative Suite draait nog steeds het snelst op een g4 of 5 proccessor.

Oh ja? Zaterdag een demo gezien van een PowerBook G4 tegen een MacBook Pro.
    De MacBook was duidelijk sneller in een serie van Photoshop handelingen.

Wat lezen jullie slecht,… Macpro’s bericht heb ik zelf ook aan den lijve mogen ondervinden.
    Een MacBook Pro is zeker niet langzamer dan een Quad G5. Final Cut is inmiddels Universal, en met 2GB ram kom je een heel eind…

Ik zou gaan voor de MacBook Pro.

:D

Bijdrager
    Kenny

Heb onlangs met AppleCare gebeld en de persoon die ik sprak zei dat de macbook en de powerbook aparte reeksen waren vanaf nu. Dus het kan zijn dat de powerbook verder leeft naast de macbook pro.
    Dit zou willen zeggen dat er vanaf heden 3 types laptops komen nl.: iBook (low end), MacBook pro (middle) en de PowerBook (high).

Natuurlijk gis ik maar, met misschien de verkeerde informatie van de helpdesk medewerker…

Groetjes,
    Kenny

Bijdrager
    Nikita
    ”Kenny”

Heb onlangs met AppleCare gebeld en de persoon die ik sprak zei dat de macbook en de powerbook aparte reeksen waren vanaf nu. Dus het kan zijn dat de powerbook verder leeft naast de macbook pro.
    Dit zou willen zeggen dat er vanaf heden 3 types laptops komen nl.: iBook (low end), MacBook pro (middle) en de PowerBook (high).

Natuurlijk gis ik maar, met misschien de verkeerde informatie van de helpdesk medewerker…

Groetjes,
    Kenny

De PowerBook is anders ook end-of-life. Lijkt me sterk als ze nu nog met een PowerBook aan komen zetten, werkt alleen maar verwarrend.

Bijdrager
    WouterReyntjens

“off topic”
    ik vind het eigenlijk raar dat ze windows op die nieuwe machines beginnen draaien,(bootcamp)
    waarom in godsnaam zoude ze dat nu doen?

grtz

Bijdrager
    Nikita
    ”WouterReyntjens”

”off topic”
    ik vind het eigenlijk raar dat ze windows op die nieuwe machines beginnen draaien,(bootcamp)
    waarom in godsnaam zoude ze dat nu doen?

grtz

Wat dacht je er van om even in de zoekfunctie te duiken en alle draadjes zoals Vista op Mac en XP op Mac door te lezen… Daar zijn dit soort vragen al tig keer voorbij gekomen met tig keer dezelfde uitleg…

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.