28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    Juriaan

Macbook Pro vs. Macbook Pro Unibody ( Foto’s )

Vandaag m’n nieuwe MBP mogen ontvangen, en even een reeks foto’s gemaakt:

Ik moet zeggen, Apple heeft weer iets moois gemaakt!

Bijdrager
    Koetjesreep

Dat wisten we ja…….

Bijdrager
    aaldriks

wajoo! ik heb hem nog niet eens in de winkel zien liggen!
    hoe kom je er zo snel aan?

Moderator
    Mac Daddy

Grappig dat de aansluiting voor een slot nog steeds op dezelfde plek zit.

Een leraar van mij heeft er ook één. Als ik dan met hem een afspraak heb, dan zet ik mij ‘oude’ er ook naast en zie je ook duidelijk de verschillen.
    Ik blijf het zwarte TB niet zo fraai vinden, maar die unibody is wel übergeil.

Bijdrager
    diotav

Mooi hoor .. problemen met de oudere versie zijn duidelijk te zien.

Bijdrager
    Delars
    ”aaldriks”

wajoo! ik heb hem nog niet eens in de winkel zien liggen!
    hoe kom je er zo snel aan?

De 15″ macbook pro licht toch al een hele tijd in de winkel.

EDIT: sorry…. ik zie net dat die geen glanzed scherm heeft dus dan is het een 17″:P

Bijdrager
    aaldriks

volgens mij is dit de 17 inch met mat scherm….

Bijdrager
    Delars

Ja inderdaad ik zag het net voor je reactie ook… geen glanzed scherm…:P

Ik heb em zelf inderdaad ook nog niet zien staan bij Xando in Nijmegen (mooie winkel is dat trouwens)

Moderator
    Mac Daddy

Och ja. Het zijn de 17 inch modellen. Ik en mij leraar hebben dus beide een 15 inch. Ik oud en hij nieuw.

Bijdrager
    Sanjeev

Ik heb em zaterdag mogen uitpakken op t werk, vind em wel mooi maar een beetje aso:P

Bijdrager
    Rupke85

ik dacht dat de nieuwe “unibodies” rondom het scherm zwart waren. Dat is bij deze niet zo als ik het goed zie. Wat is daar de reden van?

Moderator
    Mac Daddy

Als je een mat scherm hebt, is het opeens niet meer nodig om een zwarte omranding te hebben. Ik weet niet waarom dat is, maar dat is de logica van Apple.

Bijdrager
    WTR

NICE!!!!

veel plezier ermee!

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Die oude MacBook Pro is echt alsof het van een samengeraapt geheel is:D

En eigenlijk is dat ook zo :P

Bijdrager
    sven-

Respect voor de matte scherm uitvoering!

Bijdrager
    reneo

Hé, eindelijk iemand met een mat scherm! Ik ben erg benieuwd hoe ze het gedaan hebben, is het toch een glasplaat met een matte coating? Of is het net zoals bij de ‘oude’ macbookpro’s met een soort van plastic toplaag?

Bijdrager
    sven-

Nee, het is een mat LCD scherm, met daarover een matte coating. Er komt geen glas aan te pas. Dit zou ‘m ook iets lichter dan de 17″ glossy versie moeten maken.

Bijdrager
    reneo
    ”sven-“

Nee, het is een mat LCD scherm, met daarover een matte coating. Er komt geen glas aan te pas. Dit zou ‘m ook iets lichter dan de 17″ glossy versie moeten maken.

sjit, en ik was net zo blij met mijn 17” macbookpro (2008)… als ze dat zo mooi hebben opgelost, dan vrees ik dat ik mijn macbook wil gaan inruilen… :x

Bijdrager
    casperrrrrrr
    ”Mac

Och ja. Het zijn de 17 inch modellen. Ik en mij leraar hebben dus beide een 15 inch. Ik oud en hij nieuw.

Goede leraar heb jij! :? :P

Moderator
    Mac Daddy

I know. Jammer genoeg ben ik bijna klaar met de opleiding, want nu komt de opleiding er achter dat Apple’s best wel fijn zijn. Ze gaan volgend schooljaar naar een nieuw gebouw en volledig over op een Apple netwerk. Helaas zit ik dan al bij mij afstudeerstage, dus ik maak er niet vele van mee. En daarbij heb ik nu een notebook, dus het maakt mij nu vrij weinig uit welke computers er op school staan.

Bijdrager
    Yost
    ”Mac

Als je een mat scherm hebt, is het opeens niet meer nodig om een zwarte omranding te hebben. Ik weet niet waarom dat is, maar dat is de logica van Apple.

Bij de glanzende schermen wordt het lcd scherm op zijn plaats gehouden door de glasplaat die er voor gelijmd zit. Bij de matte uitvoering laat Apple de glasplaat weg, en moet het lcdscherm op een andere manier gefixeerd worden. Dat doet Apple door de aluminium randjes die je op de foto ziet.

Ik heb ook gehoord/gelezen dat Apple de meerprijs van het matte scherm voert omdat de normale productielijn alleen macbooks maakt met glanzende schermen, waarna voor de matte uitvoering de glasplaat weer verwijderd wordt. Dus extra handelingen die door de meerprijs gedekt moeten worden. En de verwijderde glasplaat wordt daarna weggegooid.

Bijdrager
    klaas4

En de verwijderde glasplaat wordt daarna [s]weggegooid[/s].

Gerecycled.;)

Bijdrager
    –help

Zou de TS nog een detail foto wille maken van de scherm rand(en) ?

Bijdrager
    RenderingRebel

Damn…. DIT IS HET!
    Zonder omlijsting en met mat scherm
    Die 15 inch valt gewoon tegen, maar de 17″ is gewoon helemaal af
    Slimme move weer van apple… om nu echt pro te zijn moet je eigenlijk een 17″ hebben haha
    mbp 15″ is eigenlijk gewoon een iets luxere macbook.

Nou ik klik dit topic weg voordat ik weer impulsieve aankopen ga doen:P

Moderator
    Mac Daddy

Daar ben ik het totaal niet mee eens. Ik blijf erbij dat een 17 inch laptop onzin is. Misschien als je een laptop wilt hebben die je alleen binnenshuis verhuist en 1 keer in de week ergen anders ermee naar toe moet. Anders koop je gewoon een iMac. Dan heb je vergelijkbare spec’s, maar wel gelijk een groter scherm.

En ik vind het dus helemaal geen slimme move van Apple dat de 15 inch geen mat scherm optie heeft. Ik heb hier een oude met glanzend scherm, maar voor de grafische mensen zou het zeer makkelijk zijn. Ik verwacht ook dat Apple met die optie gaat komen voor de 15 inch.

Je wilt toch portable zijn met een laptop? Nu is de 17 inch van Apple wel licht en nog behoorlijk vervoerbaar. Toch blijft een 15 of 13 inch beter vervoerbaar. En daarbij promoot Apple zelf dat een notebook voor onderweg is en je hem thuis heel snel aan je nieuwe cinema display kan koppelen.

De 15 inch MBP is echt niet zomaar een luxe laptop. Dat is de nieuwste MacBook al. De Pro is niet voor niets een Pro.

Bijdrager
    Yost

Mijn hoop blijft dat er voldoende matte 17 inchers worden verkocht om Apple te motiveren deze optie ook op de 15 inch aan te gaan bieden. De 17″is inderdaad veel lastiger te verslepen dan de 15″, maar ik kan niet leven met dat glimmende scherm. Ik wacht nog een half jaartje, en als de 15″dan niet met een mat scherm leverbaar is, wordt het een 17″ unibody. Wel een hele verandering t.o.v. mijn huidige notebook, een 12″ Powerbook.:wink:

@RenderingRebel: de 15″ is echt wel meer dan een luxere Macbook: veel beter scherm + extra GPU + firewire + mogelijke snelheden tot 2.8 GHZ + VRAM tot 512 MB.

Moderator
    Mac Daddy

Tja. Ik had ook ooit nog gehoopt dat Apple met een 13 inch MBP kwam. Net zoiets als de 12 inch Powerbook, maar helaas.
    Maar ik ben blij met de 15 inch. Ik heb nog steeds geen geld voor een extern scherm. Als ik nu naar een 13 inch schermpje moest staren, was dat niet bepaald makkelijk. Met de 15 inch is dat prima te doen.

Nog een verschil tussen de MacBook en de Pro is het scherm. Kijkhoek is vele malen groter en de kwaliteit is ook beter.

Bijdrager
    Juriaan
    ”bmwmaster”

Zou de TS nog een detail foto wille maken van de scherm rand(en) ?

Zegmaar wat je wilt hebben!

”Mac

Daar ben ik het totaal niet mee eens. Ik blijf erbij dat een 17 inch laptop onzin is. Misschien als je een laptop wilt hebben die je alleen binnenshuis verhuist en 1 keer in de week ergen anders ermee naar toe moet. Anders koop je gewoon een iMac. Dan heb je vergelijkbare spec’s, maar wel gelijk een groter scherm.

Hier ben ik het totaal niet mee eens, Ik zit gemiddeld 4x per week op een andere plek te werken, en voor FCP, AE en PS is de hoge reso erg handig:)
    En, de 17 inch kan je uitbreiden tot 8GB ( Nu nog duur, maar over een aantal maanden zijn de prijzen wel gezakt)

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.