9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

MacBook Pro vreemd geluid

Ik heb al een tijdje een ‘probleem’ met mijn MacBook Pro 15″ (gekocht in september 2008).

Het probleem:
    Als ik het geluid aan of uit heb staan, en ik krijg bijvoorbeeld in Adium een bericht, hoor ik een soort plop/knisper geluidje uit de speakers komen. Je kan het vergelijken met het geluid van een statisch elektriciteit schokje.

Het duurt maar een fractie van een seconde, maar het is wel irritant.

Ik heb al getest of het aan de netsnoer/kabel ligt, maar dat is niet het geval. Het gebeurt dus ook als ie op de accu draait.

Zijn er meer mensen die dit hebben (gehad)?
    Of misschien iemand die een oplossing weet? (terugbrengen naar een Apple Store kan ik zelf ook nog wel bedenken ;))

Alvast bedankt:D

edit: het geluid werkt voor de rest helemaal goed.

edit2: het gebeurt ook als je de MBP even met rust laat en je dan de volume controls gebruikt op het toetsenbord.

Inactief
    Anoniem

Precies hetzelfde verhaal hier met mijn MBP ..

Bijdrager
    sven-

Toevallig heb ik hetzelfde hier wel eens op mijn iMac (aluminium). Maar echt last heb ik er niet van.

Bijdrager
    Timotees

Heb er, nu je het zegt, ook last van. Het is idd een plop geluidje. Misschien moet ik er maar is mee langs gaan bij de APR..

Bijdrager
    bassbug
    Inactief
    Anoniem
    ”bassbug”

Zoiets?

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=128321&highlight=

Ja, denk dat je daar precies hetzelfde probleem hebt omschreven.

Is het opgelost bij jou? :D

Bijdrager
    bassbug

Nee

Al hoor ik het de laatste tijd wat minder lijkt het wel.

Heel vreemd

Bijdrager
    ghatusupy

ik heb het ook vaker gehad op mijn mbp nu nog af en toe maar een stuk minder echt vreemd.

Bijdrager
    sven-
    ”bassbug”

Heb vanmiddag een technische dienst van een Apple winkel gesproken. Hij zegt dat het geluid de luidsprekers zijn die aan en uit gaan. Om wille van energiebesparing worden de luidsprekers uitgezet als ze een tijdje geen signaal krijgen.

Zit wat in.

Maar goed, als iemand een ander idee heeft dan hoor ik het graag.

Dat is het antwoord. Ik dacht zelf ook al aan zoiets, want ik heb het als ik een tijdje geen geluid afspeel.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.