12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    brok

macbook pro vraagjes..

Toch maar een nieuw topic geopend. De andere topics komen mijn zo op het eerste gezicht wat rommelig over en ik zie nergens een “Het grote macbook pro topic”. Ik ben van plan een macbook pro (15inch) in huis te halen op korte termijn. Nou heb ik natuurlijk nog wat vraagjes..

Deze website geeft een negatief advies om op dit moment een macbook pro aan te schaffen; hoe serieus moet ik dit nemen? En met het oog op welke veranderingen zouden ze dit advies geven? Komt er binnenkort een snelheidsverhoging? En ja, ik lees hier veel “nu kopen want volgende week is hij toch weer verouderd”. Maar ik ben gewoon benieuwd welke upgrades er aan lijken te gaan komen.

Een volgende ietwat gevoelige vraag: hoe makkelijk is het om Photoshop en/of Illustrator binnen te trekken? De windows versies zijn makkelijk overal te verkrijgen via DC++, maar geldt dit ook voor de macversies? Ik vraag dus niet waar ik ze kan vinden, maar gewoon of het veel moeite kost om ze te vinden.

Bijdrager
    Niek1986
    ”brok”

Toch maar een nieuw topic geopend. De andere topics komen mijn zo op het eerste gezicht wat rommelig over en ik zie nergens een “Het grote macbook pro topic”. Ik ben van plan een macbook pro (15inch) in huis te halen op korte termijn. Nou heb ik natuurlijk nog wat vraagjes..

Deze website geeft een negatief advies om op dit moment een macbook pro aan te schaffen; hoe serieus moet ik dit nemen? En met het oog op welke veranderingen zouden ze dit advies geven? Komt er binnenkort een snelheidsverhoging? En ja, ik lees hier veel “nu kopen want volgende week is hij toch weer verouderd”. Maar ik ben gewoon benieuwd welke upgrades er aan lijken te gaan komen.

Een volgende ietwat gevoelige vraag: hoe makkelijk is het om Photoshop en/of Illustrator binnen te trekken? De windows versies zijn makkelijk overal te verkrijgen via DC++, maar geldt dit ook voor de macversies? Ik vraag dus niet waar ik ze kan vinden, maar gewoon of het veel moeite kost om ze te vinden.

Die website geeft over alles een negatief advies als ik het goed lees:x

Bijdrager
    TeeJay

Er klopt inderdaad weinig van de releases, zo is de Macbook Pro net 4 maanden op de markt en zou je deze nu al niet meer moeten kopen :?
    De Xserve is niet eens geupdate op het moment..

Bijdrager
    JeroenR

Er zit waarschijnlijk wel een update aan te komen van de yonah processor naar de merom.
    Maar deze verwacht ik eigenlijk pas in September.
    En ook nog even over die site die je daar geeft, het gemiddelde aantal dagen dat men daar aangeeft ligt zo laag omdat de 17″ MacBook Pro nogal snel volgde op de 15″.

En dan over wanneer je hem moet kopen, het hangt er eigenlijk vanaf wat je er mee wilt gaan doen en wanneer je hem eigenlijk nodig hebt. Als je nu van plan bent 64 bit stuff te gaan doen dan zou ik toch wachten op de MacBook Pro met merom processor.

Bijdrager
    Yaris
    ”brok”

ik zie nergens een “Het grote macbook pro topic”.

Ik anders wel : Ervaringen nieuwe MacBook Pro.

Bijdrager
    brok

Oke, bedankt jongens. Office en CS heb ik inmiddels via usenet al gevonden dus dat is geen probleem. meer. :wink:

Nu nog kiezen of ik een glanzend of mat display wil. Moeilijke keuze met het oog op de toekomt. Of zullen de matte displays altijd blijven?

Bijdrager
    Yaris

Voor de keuze tussen glanzend of mat display ga je best in de winkel zelf kijken om te zien wat je het meest bevalt.

Maar waarom kijk je naar de toekomst ? Je koopt je MacBook Pro nu en je gebruikt hem nu. Wat voor verschil maakt het dan of matte displays binnen vijf jaar al of niet meer verkocht zullen worden ?

Bijdrager
    brok

Ik kijk niet naar de toekomst, ik doel er meer op dat ik niet weet welke richting het op gaat met die gladde schermen. Is het gewoon een hype en zijn ze over een aantal jaar nog maar schaars – omdat iedereen inziet dat mat toch kwalitatief beter is – of vestigd het zich naast het matte scherm que marktaandeel.

Ik heb net even rondgevraagd en hoor dat de kleuren van het gladde scherm anders overkomen bij zonlicht. En dan nog de weerspiegeling natuurlijk. Ik ben er alleen nog niet uit of de betere helderheid voor mij opweegt tegen de weerspiegelingen; het blijven toch meningen van anderen die je overal leest. Zo maar even weer het forum induiken dan.

Bijdrager
    empoor
    ”TeeJay”

De Xserve is niet eens geupdate op het moment..

Omdat die nog niet gelijk te koop is misschien.. :roll:

Bijdrager
    brok

Lekkerrrrr.

Net besteld:
    MBP, mighty muisje plus nog een bijna gratis 2gb Nano (€24). 25e afgeleverd als het goed is. :lol:

Bijdrager
    Lancelot

Welke MBP, een 15″ of een 17″ met of zonder “glossy: scherm ??

Bijdrager
    brok

MBP 15″ en met glossy scherm.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.