8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    mvanstaveren

Macbook Pro, voorkomen dat andere opstart harde schijf word gebruikt.

Ik heb een paar vraagjes over mijn macbook pro (2011, ge-upgrade met Lion)

Toen ik mijn macbook pro heb aangeschaft, heb ik ook Orbicules’ Undercover geïnstalleerd, echter dit programma, (waarmee ik mijn macbook waarschijnlijk terug kan vinden als hij word gestolen), word natuurlijk teniet gedaan, als de persoon die hem gestolen heeft de harde schijf eruit haalt en er een nieuwe indoet.

1. Ik heb toen ook een bios password ingesteld, is dit voldoende om te voorkomen dat iemand een andere hardeschijf installeert en daarmee mac os lion opnieuw installeert?

2. Ik ben vergeten hoe ik dat password heb ingesteld, en kan geen bevredigend antwoord vinden op internet,
    hoe stel ik een wachtwoord in (bios password) in mac os x lion? Dan weet ik dat ook weer:)

3. Is het mogelijk om dit bios password toch te omzeilen, bijvoorbeeld door te fysiek te gaan rommelen in mijn mooie macbook?

Bedankt voor de hulp!!

Michael

Bijdrager
    jesper211232

als iemand een MBP steelt is hij geen MBP niet waardig

Bijdrager
    Macosxachist

1. Nee, want zie 3.
    2. Het scheelt wrschl als je niet onder ‘BIOS’ zoekt, maar onder ‘Open Firmware‘.
    3. Ja.

Bijdrager
    Rickje

Als jij een programma hebt waarmee jij iemand kan traceren…. en je zorgt ervoor dat diegene je mac niet eens kan opstarten..
    Hoe wil jij dan je Mac terugvinden?

Kun je niet beter jouw account beschermen en een ‘gast’ account of account zonder wachtwoord instellen? Dan denkt zo iemand gewoon je Mac te kunnen gebruiken, terwijl jij ondertussen alles van hem kan zien (wat hij doet enzo).

Bijdrager
    csteelooper

[s][laatmaar] er waren al anderen met dezelfde adviezen [/laatmaar][/s]

Bijdrager
    mvanstaveren

Bedankt voor de snelle reacites,

@Jesper
    Inderdaad, maar er lopen een hoop onverlaten rond op deze aardbol:-)

@Rickje
    Mijn macbook heeft inderdaad een ‘gast’ account, zonder password.
    De dief zal dan deze moeten gebruiken omdat hij niet in mijn account kan (daar zit natuurlijk een password op), ook: dan is mijn data veilig.
    Echter omdat ik wil dat hij deze gast account gebruikt, is het belangrijk dat hij de harde schijf laat zitten, omdat anders undercover (het programma) geen informatie kan verzamelen, waarmee ik hem aan zijn oren kan trekken.

@Macosxachist
    Bedankt voor de link, ik zal eens kijken!
    Ik dacht dat open firmware de oude variant was, en ‘EFI’ de nieuwe, dat is dus niet zo?:-)
    Weet jij misschien hoe dat dan zou moeten? Dan kan ik daar misschien nog wat maatregelen tegen nemen!

Bijdrager
    Hansi2124

Je hebt in Lion ook iCloud. Dat kan je ook gebruiken om je Mac op te sporen (er staat iPhone, maar je kan het ook met je Mac doen):

Bijdrager
    mvanstaveren

@ Hans

Dat klopt, alleen de pluspunten van Orbicules Undercover zijn dat het bijvoorbeeld ook screenshots maakt van het scherm van je mac, je kan dus zien wat de dief aan het doen is, met wat geluk krijg je een inlog schermpje of een social media gebruikersnaam te zien.
    Ook worden er fotos gemaakt via de interne camera, er is dus bewijs dat die persoon jou macbook heeft gebruikt, zijn woonkamer, gezicht en huis.
    Ook worden IP gegevens naar je toegestuurd, met een vriendelijke politie agent, heb je zo het adres van de de dief via zijn ISP te pakken.
    Maar volgens mij heeft iCloud die IP functie ook of niet?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.