24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    Synapse88

MacBook Pro voetjes versleten

Hoi, zoals je kan zien in de volgende foto’s zijn twee voetjes van mijn MacBook Pro redelijk versleten, de randen hangen over de uitsparing in het aluminium en mijn MacBook wankelt (zoals een tafel met ongelijke poten). Ik vraag mij af of ik dit op een of andere manier zelf kan herstellen, of moet ik er mee naar de Appleboer in de hoop dat het onder AppleCare valt?

Bijdrager
    iPhilipFisser

Ik zou gewoon naar Apple gaan want dat hoort niet.

Bijdrager
    Synapse88

Hij is al wel twee jaar in zeer frequent en mobiel gebruik, zou men mij niet gewoon het antwoord geven: “dit is niet het gevolg van normaal gebruik” en mij dan huiswaarts sturen? (’t is dat de dichtstbijzijnde Appleboer 30km rijden is)

Bijdrager
    iPhilipFisser

Tja, dan zou ik Apple een mail sturen met die foto voor de zekerheid…

Bijdrager
    Synapse88

met apple support aan het bellen nu, eens zien wat ze zeggen.

EDIT:
    Voetjes worden naar mij thuis opgestuurd samen met instructies, ik kon ook naar de dichtsbijzijnde APR gaan maar daar heb ik niet meteen een opening voor in mijn agenda.

Bijdrager
    Synapse88

Potverdekke, nu blijkt uit dat artikel dat Apple me stuurt dat je geen voetjes mag verwijderen als ze nog vasthangen omdat dat het bodempaneel kan beschadigen. Zal ik toch langs de APR moeten denk ik.

hulpartikel

Bijdrager
    Daantsjie

Lijkt wel iets door warmte als ik de foto zie

Bijdrager
    Synapse88

Zou kunnen Daantsjie, maar zouden het dan niet eerder de achterste (aan het display) voetjes zijn die verslijten? Aan de voorkant zit immers enkel een batterij en de harde schijf en die worden niet echt heel heet.

Ik hoop wel dat het gaat lukken met die doe-het-zelf kit van Apple, zo’n kwikkelende MacBook Pro is niet echt handig.

Bijdrager
    Daantsjie

Ik denk het wel. Ik denk dat dit niet door schuivingen komen. Lijkt wel dat de voetjes gesmolten zijn, vandaar mijn conclusie.

Maargoed, je hebt andere voetjes binnen.. Hopend dat dezen wel heel blijven

Bijdrager
    Shmoo

Als je AppleCare hebt zullen ze je vast wel een nieuwe cover voor de onderkant installeren.

Heb je geen AppleCare dan doen ze hier niets aan en is et gewoon slijtage.
    Eén voordeel hij kan nu niet meer zo snel weglopen [/flauw]

Bijdrager
    JohnLokerse

Plaats er van die vilt padjes onder. Te koop bij Albert Heijn.:lol:

OT: Langs een Apple APR gaan. Die kunnen(mogen) dat repareren, de prijs kan hoog zijn.

Bijdrager
    Synapse88

Nieuwe voetjes zijn net door UPS afgeleverd aan de voordeur.

Herstellen geslaagd. Uitleg en materiaal zat allemaal in de verpakking. Met uitzondering van een schroevendraaier en pincet.

Bijdrager
    Synapse88

een kapot voetje:

lijmresidu waar het voetje zat, hier krijg je een alcoholdoekje voor om het schoon te maken

nieuw voetje aan de buitenkant bevestigd

binnenkant voor het aanbrengen van lijm en plug

na aanbgrengen van een druppel loctite (meegeleverd) de plug 30seconden aandrukken met de achterkant van het bijgeleverde wattenstaafje

twee bijgeleverde afdekkingsstickertjes aangebracht om het geheel netjes af te werken, dat is dus netter dan dat ie uit de fabriek rolt (zie achterste twee voetjes)

Het resultaat:

Bijdrager
    Stirf

Netjes :thumbsup:

Bijdrager
    Synapse88

Eigenlijk veel beter dan dat ik naar een APR was moeten gaan want dan was ik meer tijd kwijt dan nu.

Bijdrager
    jan jansen

Mooi werk, maar zo zie je maar dat jij echt niet de enige bent met dit probleem.
    Apple heeft echt wel meer met dit probleem te maken gehad. Nu maar hopen dat in de nieuwe MBP voor een betere oplossing is gekozen om de voetjes van te maken en mee vast te zetten.

Bijdrager
    Synapse88

De materiaalkeuze is volgens mij het grootste probleem. Het heeft een redelijk robuuste buitenlaag maar eenmaal daar een krasje in zit of die afgesleten is zit je zoals de Amerikanen zeggen op een ‘slippery slope’ en vroeg of laat is het voetje volledig vervormd door de warmte / het verschuiven van je MBP. De montage op zich is vrij goed maar de materiaalkeuze kan beter.

Bijdrager
    Yggdrasil

Da’s wel heel mooi inderdaad. Leuk topic om terug te zoeken als dat ooit eens bij mij voorvalt. Ik had in de vrieskou in januari pech waardoor mijn schoudertas een onzachte ontmoeting heeft gehad met de grond. Als resultaat een deukje in mijn onderste paneel. Ik heb er al aan gedacht om die te vervangen maar dat onderstel kost 250 euro…. Dat is zo’n deukje niet waard vind ik.

Bijdrager
    Synapse88

Het is redelijk zacht materiaal, je zou de onderkant kunnen losmaken en langs binnen kunnen proberen het uit te blutsen met een licht hamertje. Natuurlijk oppassen dat je de zaak niet erger maakt dan het al is.

Bijdrager
    Yggdrasil

’t Is daarmee. Ik zie nog wat ik ermee ga doen. Hij marcheert nadat er een nieuw moederbord werd ingestopt (onder garantie). Ik heb pas een RAM-upgrade gedaan en in de toekomst komt er waarschijnlijk ook een SSD in. Misschien doe ik dan wel alles in een. Only time will tell. Je hebt het alleszins mooi opgelost!

Bijdrager
    jan jansen

Een bodem nieuw voor een MBP 13″ kost 140 euro incl de voetjes erop.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik heb op iFixit gekeken en met de verzending erbij kwam ik uit op een slordige 240 euro. Daarbij, 140 euro voor zo’n dun achterkantje is nog niet goedkoop.:grin:

Bijdrager
    Haike

Ziet er netjes uit. Als ik het goed begrijp gaat het voetje van de buitenkant er tegenaan en dan lijm je de plug er van binnen tegenaan?

Bijdrager
    Synapse88

Haike, dat klopt inderdaad. Het voetje heeft op zich wel een klein laagje lijm om het op zijn plaats te houden maar de plug aan de binnenkant zorgt dat het echt vast zit.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.