6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    eroplos

MacBook Pro vga doet raar

Ik heb mijn MacBook Pro 15″ i5 via mini-displayport naar VGA aangesloten op mijn 24″ beeldscherm. Nu doet het beeld een soort van bewegen. Ik weet niet hoe ik dit precies moet uitleggen, maar het is net alsof het beeld horizontaal gestreepd heen en weer gaat. Hij doet het niet de hele tijd, maar af en toe. Weet iemand waar dit aan kan liggen, ik heb de hoogste resolutie 1920×1080 op 60Hz (die laatste kan ik verder niet veranderen)..

alvast bedankt!

Bijdrager
    Maverick9898

Zijn alle connectorpins van de VGA nog OK? Die willen nog weleens verbuigen en daardoor af en toe het beeld wazig maken of strepen of w/e.

Bijdrager
    G-Force

De mini-displayport naar VGA adapter levert vaker problemen op, de adapter is niet geschikt voor grote beeldschermen, daar kun je beter DVI voor gebruiken. Heeft die monitor ook DVI? Zo ja, dan is het veel beter om een mini-displayport naar DVI adapter te gebruiken.

De reviews zijn ook niet al te best voor deze adapter als ik even in de US Apple Store kijk.

Bijdrager
    eroplos

thnks allemaal, heb net via dealextreme een mini-displayport naar HDMI adapter gekocht voor $12,- zonder verzendkosten:lol: Me beeldscherm heeft ook een HDMI aansluiting, dat wilde ik pers├ę toen ik hem ging kopen. En als het goed is doet die ook geluid doorgeven! Kan ik hem ook gebruiken voor op de 42″ beneden:smile:

Moderator
    unSOUND

Er is een firmware-update voor die VGA adapter geweest, heb je die wel geïnstalleerd ?

Bijdrager
    eroplos

@unSOUND ik heb geen idee, het is me eerste mac en ik heb hem nu net een paar maanden. Toen ik hem kreeg heb ik alle software updates gerund. En software update vind verder ook geen firmware update (en ik gebruik nu de adapter).

edit- ik heb de software update op Apple.com gevonden en ga hem nu installeren. Hopelijk helpt het.
    edit 2- updater zegt nu dit:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.