6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    sq2002

Macbook Pro + vervangen Logicboard + usb problemen

Hallo

Even in het kort de geschiedenis :

Begin 2010 een nieuwe MBP 15 aangeschaft met SSD schijf.

Na ca. 10 maanden problemen, opgestuurd en teruggekregen met compleet nw Logicboard.
    Een maand daarna opnieuw problemen, weer opgestuurd en opnieuw(!) Logicboard vervangen.

Alles onder garantie, tot zover geen probleem (nou ja, 2x je laptop kwijt is natuurlijk super vervelend).

Nu na 2 weken gebeurd er iets heel vreemds : Toen ik voor het eerst na de laatste reparatie een usb schijf op een van de poorten aansloot, kreeg ik na enkele minuten opeens de melding dat de schijf niet goed verwijderd was. Dit terwijl ik niets had gedaan (ook de stekker er niet zomaar uitgetrokken !). Ik dacht eerst nog, ik verbeelde me het, heb hem toen daarna weer op de andere poort aangesloten maar daar gebeurde het weer.

Toen dacht ik, ach de usb-stekker zal wel ruim zitten (zomaar een gedachte), maar dat is het niet.

Nu vannavond sluit ik mijn camera aan met een usb, en hier gebeurd na enkele minuten tot 2x toe precies hetzelfde op beide poorten ! Zomaar de verbinding kwijt.

Enig idee wat dit zou kunnen zijn ? Mijn leverancier stelt een herinstallatie voor om software problemen uit te sluiten. Weet iemand misschien een andere (minder drastische) (tussen)oplossing ?

Thanks !

Inactief
    Anoniem

Probeer een herinstallatie. (zonder een backup terug te zetten)
    Mocht het nu wel werken, dan is het een software fout.

Mocht het nog steeds niet werken. Zou ik maar een nieuwe Macbook vragen. Want 3x een reparatie is een nieuwe.

Bijdrager
    Pim.vd.Kleijn

Doe een schone installatie op een externe schijf, bijvoorbeeld via usb. Als dat niet lukt is er iets mis met je usb / logicboard. Je zou daarnaast / eveneens ook de diagnostische test op je mac kunnen doen. Dat doe je door de D ingedrukt te houden bij het opstarten met in de cd speler je 2de meegeleverde cd’tje (dus die met de applicaties erop)

Bijdrager
    sq2002

Zou dit gaan (schone installatie) op een externe schijf via usb ? Daar zit toch juist een probleem ?

Bijdrager
    puchelaar

Klinkt alsof er te weinig spanning op je usb-poorten staat. Althans, zo’n melding van harddisk verkeerd verwijderd is wat ik krijg als van die 2,5″ schijven met slechts één i.p.v. twee usbstekkers aansluit.

Kan dus zijn dat je MBP te weinig spanning levert, maar wat daarvan de precieze oorzaak is…

Ik zou er mee terug gaan.

Bijdrager
    Pim.vd.Kleijn

Zou dit gaan (schone installatie) op een externe schijf via usb ? Daar zit toch juist een probleem ?

Mocht dit niet lukken dan weet je toch gelijk dat het een hardwarematig probleem is?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.