10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    QriZ24

[MacBook Pro] Vertikale strepen onderin het scherm

http://www.macrumors.com/2008/06/17/15-macbook-pro-vertical-striping-issue/

Hebben meer mensen last van dit probleem? Ik sinds de update van enkele dagen geleden twee keer meegemaakt..

Toch maar eens een telefoontje naar Apple plegen

Bijdrager
    Timotees

Ik heb t met mijn MBP van 2 maanden oud, 1 keertje gehad. Laptop uit en weer aan was de oplossing. Zolang het bij mij niet vaker gebeurd heb ik der geen probleem mee.:wink:

Bijdrager
    Ratz

Wat er staat bij je link klopt; bij mij gebeurde het ook toe ik in Photo Booth het licht in de kamer aandeed; dan gaat het scherm in een andere ‘ lichtmodus’ (je begrijpt wat ik bedoel) en dan gebeurde het.
    Hebben meer mensen ‘ last van’; dus het ligt niet aan jouw Mac….. don’t worry…

Bijdrager
    janze

Nou ja, don’t worry….?! Het is toch niet helemaal goed, lijkt me.

Ik heb het ook een aantal keer gehad en het was voor mij het begin van nog meer uitvalsverschijnselen.
    Heb nu 2x een nieuw scherm gekregen (hoewel ik niet denk dat het in het scherm zelf zit).
    En ben er zodoende niet helemaal gerust op.

Mijn MBP zonder LED heeft dat nog nooit gehad en voorheen mijn Powerbookje al helemaal niet!

Bijdrager
    QriZ24

Er zit nu nog garantie op mijn MBP dus ik wil eigenlijk wel een soort bevestiging van mijn klacht.

Ik vind het ook niet echt een klein kwaaltje..

We zien ’t wel

Bijdrager
    Ratz
    ”janze”

Nou ja, don’t worry….?! Het is toch niet helemaal goed, lijkt me.

Ik heb het ook een aantal keer gehad en het was voor mij het begin van nog meer uitvalsverschijnselen.
    Heb nu 2x een nieuw scherm gekregen (hoewel ik niet denk dat het in het scherm zelf zit).
    En ben er zodoende niet helemaal gerust op.

Mijn MBP zonder LED heeft dat nog nooit gehad en voorheen mijn Powerbookje al helemaal niet!

Nee daar heb je gelijk in dat het niet helemaal goed is maar ik bedoel te zeggen dat het probleem niet alleen specifiek bij TS was; op US sites waren er echt een heleboel mensen die hetzelfde beschreven. De boel lijkt op hol te slaan als je licht aan/uit zet en als je in Photbooth zit. Ik schrok ook even maar toen ik zag dat het meer voorkwam was ik wel enigszins gerust dat niet alleen aan mijn Mac lag. Dus vandaar de don’t worry….

Bijdrager
    QriZ24

Ik heb zojuist met Apple Care gebeld (had nog gratis ondersteuning)

Het is een softwarematig probleem wat ook hier wordt beschreven;
    http://support.apple.com/kb/TS1258?viewlocale=en_US&locale=nl_NL

Er wordt hard aan gewerkt om het op te lossen. Ik werd erg aardig te woord gestaan en ben enigssinds gerust..

Bijdrager
    janze

@QriZ24

Als ik jou was zou ik even naar de reseller gaan en je verhaal doen. Wellicht willen zij er even naar kijken (en geven ze je een nieuw scherm. Altijd leuk… :lol: )

Maar wat belangrijker is; zorg dat er een aantekening wordt gemaakt van het feit dat je binnen je garantie-periode melding hebt gemaakt van een (mogelijk) defect. Mocht je buiten je garantie dan met een groter probleem zitten met je beeldscherm, kun je bewijzen dat het probleem al eerder in het systeem aanwezig was. (En dit heeft te maken met je wettelijke garantie en bewijslast baldiebla).

En wie weet heb je er nooit meer last van, dat zou helemaal mooi zijn. Maar je kan het maar even geregeld hebben. :wink:

Edit: Ok. Prima dus. Heb je een casenummer gekregen van Apple? Kan nog wel eens handig zijn.
    Trouwens… dat ik voor een software-matig verhaal twee keer een nieuw scherm heb gekregen… best bijzonder. De technische dienst doet blijkbaar ook maar wat!

Bijdrager
    vincent136

en ik heb dus precies hetzelfde probleem en heb ook nog garantie. mee terug gaan ?

Bijdrager
    QriZ24
    ”vincent136″

en ik heb dus precies hetzelfde probleem en heb ook nog garantie. mee terug gaan ?

Volgens apple is het een softwarematig probleem. Ik heb er ook echt sinds de 2e laatste update last van, dus dat kan wel kloppen.

Het feit dat het met een toetscombinatie op te lossen is (zie link vorige post) zal Apple niet doen besluiten om er zomaar een nieuw scherm in te zetten, dat begrijp ik eenderzijds wel.

Mijn probleem is middels mijn serienummer geregistreert én ik heb een mail gekregen van Apple met het probleem dus ik heb wel wat achter de hand als het echt misgaat.

Even afwachten dus..

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.