9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Jan P

Macbook Pro versus printer Canon mp620

Printer ( All-in-one ) geïnstalleerd op Macbook Pro 17.
    Ik slaag er niet in het eigen stuurprogramma van de printer te gebruiken.
    Het scan-programma lukt wel.
    Bij afdrukken opent spontaan het Mac-printprogramma. Dit werkt wel, maar niet
    volledig.
    Zo kan ik niet meer dubbelzijdig afdrukken ( onder lay-out: dubbelzijdig – uitgeschakeld )
    en de inktniveaus zie ik ook niet meer.
    Een instelling over het hoofd gezien ?

Ben er al een tijdje zoet mee

Bijdrager
    bluntedboywonder

Jan, hoe kom je aan het stuurprogramma dat je nu gebruikt? Ik kan altijd aanraden om de printer via USB te verbinden en dan een Software Update te doen.

Je zegt dat het “niet meer” werkt; wanneer werkte het wel dan en wat is er gebeurd dat de verandering heeft veroorzaakt?

Bijdrager
    MCNONAMUS

Jan, heb je de laatste drivers? Ik heb ze voor mijn Canon hier gevonden; http://www.usa.canon.com/consumer/controller?act=ModelInfoAct&tabact=DownloadDetailTabAct&fcategoryid=334&modelid=17406

Bleken bij Canon Europa nog niet te bestaan…

Bijdrager
    Jan P

Beste vrienden,

Ik heb deze Canon MP620 nu een jaar. Er zaten twee installatie cd-roms bij: één voor pc en één voor Mac.
    Op de pc werkt alles perfect, op de Mac,die ik heb sinds April, de voornoemde problemen.

MCNOMUS geeft mij daar een goede tip. Misschien moet ik alles opnieuw installeren via de drivers van Canon ?
    Maar doe ik er dan beter aan eerst alles opnieuw op nul te zetten en van vooraf aan te beginnen, kwestie van geen conflicten te veroorzaken ?
    Het zal u nog niet ontgaan zijn dat ik een beginnend Mac-gebruiker ben en ik vind het allemaal niet zo simpel.
    Graag uw reactie.

Jan P

Bijdrager
    bluntedboywonder

ik kan aanraden om de cd vooralsnog te vergeten.

ga in de Finder naar

<br />
    Macintosh HD  /systeem/printers<br />

en gooi de inhoud van deze map in de prullenmand.

Herstart dan de computer,
    sluit de printer aan via usb en ga naar
    appeltje > software update

Printer-stuurprogramma’s zitten verwerkt in de algemene Apple software updates

Bijdrager
    bluntedboywonder

ik kan aanraden om de cd vooralsnog te vergeten.

ga in de Finder naar

<br />
    Macintosh HD  /systeem/printers<br />

en gooi de inhoud van deze map in de prullenmand.

Herstart dan de computer,
    sluit de printer aan via usb en ga naar
    appeltje > software update

Printer-stuurprogramma’s zitten verwerkt in de algemene Apple software updates

Bijdrager
    Jan P

Bedankt, ik ga dat nu proberen !

Jan P

Bijdrager
    Jan P

Map verwijderen gelukt, software update ook, maar er zat niets bij dat iets te maken had met printers.

Link met drivers geopend, maar daar staat wel héél veel in.
    Moet ik dat allemaal downloaden ?

Iets moet ik wel doen, want met al dat weggegooi kan ik nu hélemaal niet meer afdrukken !
    Nochtans blijft de Mac de printer herkennen, maar geeft aan dat het toestel offline is, terwijl de usb-kabel wél ingeplugd zit en de printer ingeschakeld is.

Ik heb ook contact opgenomen met Canon-help

Info: Mac OSX 10.5.8 – printer Canon MP620 besturingsbestand 10.11.2.0
    MCNONAMUS : werkt u met hetzelfde als hierboven ?

Ik vrees dat de printer niet 100% compatibel is. ( of de Mac, natuurlijk )

Jan P

Bijdrager
    MCNONAMUS

Ik heb een andere Canon printer.

Maar die link die ik gaf, daar staan actuele drivers en software, voor de MP620, dus voor die van jou.

Ik weet niet wat je normaal gebruikt, maar vergelijk de cd versies eens met die van de USA site en pak de nieuwere.

De CUPS printerdriver (3e van boven) is versie 10.26.2.0 da’s aanmerkelijk nieuwer dan jouw versie!

Als je op de .dmg klikt krijg je meer info/versies te zien.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.