3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Laurens

MacBook Pro vermoedelijk kernel panic

Hallo

Ik probeerde mijn MacBook Pro 2012 te updaten, stopte de update en als je weer inlogde ging die na ongeveer 15 seconden weer uit. Heb geprobeerd nieuwe os er op te zetten in de Recovery mode. Maar stopte die wegens een fout.

Ik zou graag gegevens willen behouden maar heb geen apparaat dat time machine mogelijke maakt.

Kan iemand mij helpen

Bijdrager
    pruus

Rustig blijven, en opnieuw opstarten. Dan met de klauwen eraf blijven. Vaak een kwestie van even laten lopen. Recovery is meestal niet nodig. Want eerst wordt de update gedownload. En dan pas geïnstalleerd. Dus keep calm…..

Moderator
    Night

Laurens op 27 februari 2020 om 16:48

Ik zou graag gegevens willen behouden maar heb geen apparaat dat time machine mogelijke maakt.

Dan zou ik toch maar eens voor een goedkope extra disk gaan sparen. Ook (de opslag van) een MacBook Pro kan kapot gaan. En dan ben je gewoon al je data simpelweg kwijt. Je moet te alle tijden zorgen voor een goede backup, al dan niet met Time Machine. Ook als er softwarematig iets mis gaat (zoals je update) heb je nog altijd een poot om op te staan.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.