12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    curly

macbook pro verkopen of houden?

Mijn Macbook pro is nu net 4 jaar oud. Ik twijfel heel erg of ik hem nou het beste kan verkopen of beter weer kan opknappen. Een nieuwe is zo duur..

Vorig jaar heb ik er een nieuw scherm in laten zetten, want hij was gevallen. Ik heb ook een grotere harde schijf erin geplaatst en een nieuwe batterij gekocht. Daarna ontdekte ik dat ook de brander het niet meer doet. Cd’s en DVD’s afspelen is geen probleem, maar branden doet hij niet meer. Na een klein stukje houd hij ermee op en geeft een foutmelding. Nu begon ook 2 weken geleden mijn rechter fan een soort irritant knerpend geluid te maken en de linker begint nu ook heel zacht. Ik heb een hardware test uitgevoerd en daar kwam uit dat alles goed was. Als de ventilator hard draait maakt hij geen knerpend geluid. Na de test was de fan rustig, maar na een half uur begon het geknerp weer. Verder heb ik het idee dat hij wel voldoende koelt.

Zouden jullie adviseren om hem zo snel mogelijk te verkopen, nu hij nog niet helemaal uit elkaar gevallen is of is het de moeite waard om hem weer op te knappen? Zou ik binnenkort nog meer problemen kunnen verwachten of valt het waarschijnlijk wel mee? De onderdelen zou ik zelf kunnen plaatsen.

Hoeveel zou ik ervoor kunnen vragen? 2,33 Ghz intel core 2 duo, 3GB, 500GB, 1 goede batterij, 1 half gare.

Bijdrager
    Afroholic

Aan je verhaal te zien heb je er blijkbaar al flink wat aan vervangen en is er ook uit te halen dat je eigenlijk er wel een beetje klaar mee bent.
    Anderzijds pimp je huidige mb, met een extra ssd ipv de optical drive, nog een gb extra w-geheugen en kun je er volgens mij nog wel plezier van hebben, maar moet natuurlijk wel voldoen aan de eisen die je dagelijks stelt.

nu hij nog niet helemaal uit elkaar gevallen is of is het de moeite waard om hem weer op te knappen?

Zou er gewoon een project van maken. Dus proberen de gebreken te fixen, die ook weer de verkoop waarde opschroeven en zo een hogere bijdrage levert aan je nieuw mbp.
    Vraagprijs? (optelsom maken van de vervangen onderdelen incl nieuwe batterij) goeie 800 a 900 euros….

Hoeveel inch?

Bijdrager
    App-ie

Jullie hebben al zoveel doorgemaakt samen. En nu ga je ‘m wegdoen?

Hier vind je hoe Apple de waarde van je computer ziet. Vul de lijst in en je krijgt óf een bedrag óf een omsmelt advies.

http://www.apple.com/recycling/

Bijdrager
    Afroman

Jullie hebben al zoveel doorgemaakt samen. En nu ga je ‘m wegdoen?

Whut?

Bijdrager
    curly

Bedankt voor jullie reacties. Het is een 15 inch scherm.
    Een geheugen module erbij prikken is geen optie want meer dan 3GB wordt niet gezien door dit model. Dat vind ik wel jammer, want sinds Lion erop draait is die een stuk langzamer geworden. Met Snow Leopard ging die nog als een speer. Verder zijn de specificaties nog goed genoeg en ik vind het matte scherm erg prettig. Die nieuwe modellen hebben allemaal een glanzend scherm en dan zie ik niks als de zon schijnt.

Volgens Apple is die nog 254,- waard. Dat is wel een beetje weinig. 2x fan en 1x brander dan kom ik uit op ongeveer 125 euro denk ik.

Ik heb sinds het geknerp nog niet aan de binnenkant gekeken. Kan het zijn dat stof voor dat knerpende geluid zorgt? In dat geval hoef ik de fan misschien niet te vervangen.

Iemand nog een idee of de brander nog aan de praat te krijgen is? Software matig probleem?

Bijdrager
    1984
    curly op 19 januari 2012

Volgens Apple is die nog 254,- waard. Dat is wel een beetje weinig.

Kijk eens hier om de waarde te bepalen. http://www.mac2sell.net/

Bijdrager
    1984
    curly op 19 januari 2012

Verder zijn de specificaties nog goed genoeg en ik vind het matte scherm erg prettig. Die nieuwe modellen hebben allemaal een glanzend scherm en dan zie ik niks als de zon schijnt.

Misschien een ander optie :http://www.tweedehandsmac.nl/index20.html

Bijdrager
    Afroholic

wel Lion clean install gedaan? scheelt veel

Moderator
    unSOUND

Met Snow Leopard loopt hij nog beter, maar geen van beiden gaan helpen tegen zaken als een aanlopende fan.

Bijdrager
    puchelaar
    curly op 19 januari 2012

Verder zijn de specificaties nog goed genoeg en ik vind het matte scherm erg prettig. Die nieuwe modellen hebben allemaal een glanzend scherm en dan zie ik niks als de zon schijnt.

Bij de nieuwe 15″ modellen kun je nog steeds een mat scherm krijgen hoor. ’t Kost wel €150 extra, maar dan heb je wel meteen ook de hi-res versie. En ik je vertellen dat ik ‘m beter vind dan mijn vorige (mid2008) matte versie. Man, wat is hoge resolutie fijn. En sowieso heb ik de indruk dat het scherm ook nog ’n beetje beter is, met name bij veel zonlicht.

Bijdrager
    1984
    curly op 19 januari 2012

Die nieuwe modellen hebben allemaal een glanzend scherm en dan zie ik niks als de zon schijnt.

Inderdaad erg storend die spiegelschermen.

Bijdrager
    1984

DP

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.