9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Applefan12345

MacBook Pro verkopen, en Air kopen? Of niet?

Hey allemaal!

Is het verstandig om mijn 13-inch, begin 2011 MacBook Pro te verkopen, om er vervolgens een MacBook Air voor te kopen?
    MacBook Pro specificaties: 2,3 GHz, Intel Core i5 en 4GB 1333 MHz DDR3.

Ik gebruik mijn Mac voornamelijk voor programma’s als Photoshop, After Effecs, Premiere, Illustrator, Dreamweaver, iWork en Spotify.
    Ik vroeg me dit af omdat ik niet weet of de MacBook Air hier ook beter in is dan z’n oudere broer…

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Sweebee

Qua snelheid is er niet heel veel veranderd in de nieuwe processoren. Ik zou zelf nooit een air willen gebruiken bij premiere of after effects. Ik merk soms al dat mijn macbook er moeite mee heeft (macbook pro 13 2012 i7 2.9ghz).

Bijdrager
    Applefan12345

Okay… Bedankt!

Bijdrager
    Targaryen

Ik heb toevallig hetzelfde model. Ik zie niet in waarom je meteen een nieuwe machine moet kopen. Als je er 8 of 16 GB RAM in stopt en je voorziet je MacBook van een SSD, dan kan hij weer mee voor een paar jaar. (Ik spreek uit eigen ervaring)

Bijdrager

Waarom geen retina? Die zou ik liever gebruiken dan een Air. Zeker met de programma’s waarmee jij werkt.

Bijdrager
    Rickje

Als je retina gaat heb je wel minimaal het 1529 euro model nodig!

Bijdrager

Volgens mij loop jij een beetje achter Rickje, viel me ook al in andere topics op. Eerst feiten checken, dan roepen..
    De retina kost tegenwoordig nog €1329 en met de iDays €1199, dus lijkt me absoluut geen gekke overweging.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

@martijnh
    Wil je een degelijk model hebben waar je even mee vooruit kan dan moet je het model van €1529 hebben. Het goedkoopste model Retina MBP slaat eigenlijk nergens op. Voor evenveel geld koop je het topmodel 13″ MBA met 8GB aan RAM en een SSD die twee keer zo groot is als in de MBP. Het enigste wat je dan mist is een héél klein beetje performance omdat de processor een tikje slomer is en het Retina scherm.

Ik sluit me aan bij Targaryen. Koop het maximale RAM wat in je huidige laptop past (zal rond de €130 kostten) en een ruime SSD (desnoods met een OptiBay erbij) van ~€120 (256GB). Die ene extra seconde rendertijd zal je echt niet merken.

Bijdrager

@wafie ben ik met je eens. Maar uit zijn comment haal ik dat zeker niet.

Voor de rest eens met jou. SSD + RAM is gewoon de beste en goedkoopste optie.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.