2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Novix

MacBook Pro verbindt wireless, toch geen internet

Dag OMT’ers

Daarstraks zat ik op school, en een vriendin van me geraakte niet op internet, maar ze was toch verbonden met het draadloos netwerk. Ook op haar kot lukte dit niet meer, en daar kan ze gelukkig nog met de kabel werken.

Ik heb er even naar gekeken (bij mij werkte alles perfect), en ze vindt alle netwerken nog wel, maar toch kan ze geen enkele website meer openen. Hij geeft de standaard error dat je niet met het internet verbonden bent. Bij systeemvoorkeuren gaf hij toch weer dat hij verbonden was met het netwerk, maar een IP-adres was nergens te vinden.

Nu is mijn vraag: aan wat kan dit liggen? Ik heb vanalles geprobeerd (herstarten, andere netwerken etc.). Ook heb ik de Apple hardware test geprobeerd, en daar kreeg ik wel een melding. Die heb ik effe opgezocht, maar dat zou iets met de RAM te maken hebben (wat ik vreemd vond, maar bon).

Iemand die er meer van kent?:)

Alvast bedankt!

Bijdrager
    iep

Bij veel wifi netwerken in het onderwijs is het zo dat je wel een verbinding krijgt maar verder geen ip-instellingen en dus niets kunt doen. Om die ip-instellingen te krijgen moet je het apparaat laten registreren of inloggen met een gebruikersnaam/wachtwoord die je hebt gekregen. Kortom, informeer op school hoe dat moet en laat ze het daar oplossen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.