30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Bijdrager
    harry123

Macbook pro verbinden met 27inch iMac

Beste allemaal,

Hopelijk kan ik mijn probleem goed overbrengen, ik ben er niet heel erg thuis in;
    Ik heb een 27ich iMac, mijn zoon sinds kort een Macbook Pro, hij wil de Pro aansluiten op het grote scherm. Vandaag een Thunderbolt kabel gehaald en tot zover geen probleem, OSX van de Macbook word prima weergegeven op de iMac (CMD-F2).
    Echter heeft mijn zoon de laatste Bootcamp met Windows 10 op zijn Macbook staan maar het lukt ons niet om, als hij op Windows zit, beeld op de iMac te krijgen.
    Zou iemand ons hierbij kunnen helpen
    Bedankt alvast

Grt. Ron & Danny

Bijdrager
    Vroegah
    Bijdrager
    Vroegah

Werkt dus niet met windows onder bootcamp.

Bijdrager
    harry123

Raar, weet zeker dat ik het ergens werkend voorbij zag komen

Bijdrager
    Gitte65

Mogelijk dat het wel lukt als je gebruik maakt van een Windows-omgeving op je MBP dmv gebruik van Parallels of VM-ware?

Bijdrager
    GoeieDag

Misschien heb jij het gezien met een Apple monitor ipv een iMac?

Inactief
    Anoniem

@harry123, dit gaat alleen met VirtualBox/Parallels enz en remote desktop.

Bijdrager
    harry123

Thanks guys??.

Ikben hier totaal niet in thuis, dus zoals het nu bij mijn zoon staat (windows 10 op bootcamp) gaat het nu niet werken, ook niet met een andere driver ofzo?

Inactief
    Anoniem

Jawel met remote desktop vanaf je iMac.

1. Je stelt Windows 10 in voor externe toegang
    2. Installeer Microsoft Remote Desktop app op je iMac

Daarna kun je de desktop van de MacBook Pro overnemen.

Bijdrager
    harry123

Top, weer een stapje verder??.
    Heb je nog een kleine tip hoe waar ik punt 1 kan vinden in windows?

Inactief
    Anoniem

1. In Windows -> rechtermuisknop op “Deze PC” -> Eigenschappen -> Geavanceerde Systeeminstellingen -> tabje Externe verbindingen

Installeer de app

Stel Remote desktop in (ip adres van de Mabook pro)

Inactief
    Anoniem

In Remote Desktop geef je je verbinding een naam, je geeft het ip adres van de MacBook Pro op. Als je de instellingen verder laat staan zoals in het screenshot, neemt de desktop van de MacBook Pro de resolutie van de iMac over in fullscreen. (als je dat niet wilt, even aanpassen dan)

Bijdrager
    harry123

Hoi Raymin,

alles staat nu geinstalleerd zoals jij het aangaf, als ik nu op de 27inch het desktop proggie opstart geeft hij “connection refused” aan, enig idee wat er fout kan staan?

Inactief
    Anoniem

Heb je de windows 10 installatie al een keer opnieuw opgestart?

Bijdrager
    harry123

Ja, zo juist gedaan, werkt nog niet, vreemd want ik heb opgegeven en aangevinkt zoals jij hierboven heb beschreven….sorry

Bijdrager
    Gitte65
    raymin op 05 maart 2016

@harry123, dit gaat alleen met VirtualBox/Parallels enz en remote desktop.

Maar harry123 heeft geen VirtualBox/Parallels… die heeft Windows via Bootcamp ge├»nstalleerd.

Bijdrager
    harry123

Ik denk dat er iets fout staat bij mij, ook als ik de Macbook gewoon als OS X opstart en dan op de iMac Remote opstart vind hij de MB ook niet………..
    Sorry voor de lastige vragen, maar hoop het wel werkend te krijgen.

Bijdrager
    harry123

Beide hebben het zelfde ip-adres, of maakt dat niet uit?

Inactief
    Anoniem

Het hoeft dan natuurlijk niet via parallel o.i.d. gewoon via Boot Camp opstarten en zorgen dat de Windows desktop gedeeld kan worden.

Met remote desktop van Microsoft, ga je inderdaad niet OS X van de MBP vinden. Dat is echt voor het overnemen van de windows desktop. Of dit nu via Bootcamp, een virtuele installatie of een complete windows pc maakt niet uit.

Ze moeten (om het simpel te houden) wel allen in hetzelfde netwerk zitten.

Dat os x hetzelfde ip adres heeft als de windows 10 Bootcamp maakt niet uit. Je start namelijk of de ene of de andere op.

Inactief
    Anoniem

@Harry123

Zitten beide mac’s in het zelfde WIFI (of bedraad) netwerk?
    Wat vul je precies in bij de instellingen van de remote desktop app op de iMac?
    Heb je op de Windows 10 installatie alle vinkjes en bullets staan zoals aangeven op het screenshot?

Inactief
    Anoniem

Gelukt?

Bijdrager
    harry123

@raymin beide op wifi, beide zelfde netwerk.
    instellingen gedaan zoals jij aangaf.
    helaas nog niet gelukt

Inactief
    Anoniem

Je ip adres is geen intern netwerk, maar het ip adres die je router krijgt van je provider.

Je interne ip adressen zitten in de volgende range:

192.168.xxx.xxx
    10.0.xxx.xxx
    127.xxx.xxx.xxx

Inactief
    Anoniem

Als je WiFi gebruikt met beide mac’s lijkt het me onwaarschijnlijk dat dat het IP-adres is van de MacBook pro. Tenzij deze rechtstreeks op het Isra (aansluitpunt) van je provider zit.

Bijdrager
    harry123

Dit is een screenshot van mijn iMac;

Dit is een screenshot van de MB;

Dit is wat ik zie als ik op google zoek naar wat is mijn ip adres…………

Inactief
    Anoniem

Yep, daar gaat het fout, die geeft je externe ip adres weer en niet je interne netwerk

Klik met op je wifi icoontje boven in je scherm, waarbij je de option toets indrukt.
    Je krijgt dan meer opties te zien dan standaard, ergens staat IP-Adres: xxx.xxx.xxx.xxx

Inactief
    Anoniem

Uiteraard doe je dit op dit op de Windows 10 installatie (dat ip adres heb je natuurlijk nodig)

Rechtermuisknop op netwerk icoontje recht onder in de taakbalk -> Netwerkcentrum openen -> ethernet(of wifi) verbinding -> details

Het ip4-adres adres dat je hier vindt, vul je in in de remote desktop app op je iMac.

Inactief
    Anoniem

Of je gaat naar het vergrootglas links onderin, tik daar in cmd

Vervolgens tik je op de commandprompt ipconfig in, dif geeft ook je tipadres

Bijdrager
    harry123

Weer een stap verder, de verbinding is er, enkel loopt hij niet door, ik krijg een melding in mijn iMac scherm, zal wel iets van een wachtwoord zijn van de MB van mijn zoon, pffffff, enig idee hoe ik dat kan oplossen (desnoods wachtwoord uitschakelen op de MB)?

Dank voor je geduld !!!!

Bijdrager
    harry123

Gelukt!!!!!!!

Dank voor je geduld en tijd raymin!!!!!!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.