9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Simlock

MacBook Pro valt uit

Hallo allen. Sinds kort ben ik er achter gekomen dat mijn Macbook pro uit okt. 2007 spontaan uitvalt (alsof je de powerknop een paar seconden indrukt) wanneer hij niet aangesloten is op netstroom. Wanneer hij is aangesloten met de adapter op netstroom gebeurt dit niet.

Herkent iemand dit probleem?

Bijdrager
    Afroman

Accu is defect.
    Als je Snow Leopard hebt kun je dat checken door met te klikken met alt ingedrukt op je accu-icoon in je menubalk.

Bijdrager
    Simlock

oh… thnx! die is al een keer vervangen voor een nieuwe zelfs… maar weer gaan bellen dan. Al met al wel slechte hardware gebruikt apple dan zeg. 3e keer dat deze mac kapot is.

Bijdrager
    chatsmit

Hoeft niet persé de accu zelf te zijn. Ik heb ook een wat ouder model macbook pro en heb heel soms (tijdens film kijken in bed) dat het ineens totaal uitvalt terwijl de accu nog redelijk vol zit. Ik kan dan ook direct weer opnieuw opstarten. Volgens mij ligt dat aan de connectors van de macbook, de accu dus door beweging van contact af gaat.

Bijdrager
    brandrob

Zou je coconutBattery eens willen proberen, en kijken wat die zegt? Dat programma laat de conditie van de accu in procenten zien.

Bijdrager
    Simlock

@ Brandrob:

De current battery capacity is 3536 mAh
    de original capacity is 5600mAh
    63%

battery loadcycles: 154
    age of mac: 36 months

@chatsmith:

De computer valt uit wanneer er nog genoeg stroom in lijkt te zitten. En valt ook echt uit zonder dat ik de computer beweeg. Bedoel je met de connectors die 2 puntjes aan de batterij en die 5 gleufjes naaste elkaar. Of zitten de connectors ín de mac. Want die is namelijk wel eens open geweest…

Bijdrager
    Simlock

wat willen die gegevens zeggen. Is hij kapot of niet?

Bijdrager
    chatsmit

Die gegevens en dan vooral dit ‘current capacity 3536 mAh’ is weinig (tov original). Batterij is dan niet kapot maar wel slap. En eigenlijk is dat ook best normaal als je batterij al 3 jaar oud is. Dat zou betekenen dat je macbook maar een uurtje ofzo op batterij kan werken. Maar dat moet niet betekenen dat je macbook uitvalt terwijl je er nog genoeg stroom in je accu zit!
    Wat wel kan is dat het lijkt alsof je nog een kwartiertje ofzo zou kunnen werken op accu en *paf* ding valt uit. Dan komt het omdat je mac de accucapaciteit niet goed kan inschatten.
    Dus check een keer als het weer uitvalt of je accu nog veel stroom heeft, door onderop de accu op het knopje te drukken. Geen of maar 1 lampje, dan is hij gewoon te leeg. Een aantal lampjes, dan zit er nog best wat stroom op.

Ik bedoelde de connectors in de mac, de connectie punten waar de batterij de macbook raakt.

Dus al met al, denk toch dat je het moet laten nakijken. En meeste kans is dat toch je (2e nieuwe) accu ook brak is…

Bijdrager
    Bobto

Ik heb sinds een paar dagen hetzelfde probleem. Ik heb echter ongeveer een jaar geleden mijn accu reeds vervangen. Mijn Macbook is dus 4 jaar oud maar de accu minder dan een jaar. Ik neem aan dat ik gewoon een nieuwe accu krijg?

Bvd,
    Bob

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.