4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Amauri

Macbook pro valt uit en laadt niet meer op

Hoi allen,

Mijn macbook pro 14,1 uit 2018 valt de laatste tijd ineens uit. Dan wordt hij langzaam en valt ineens weg, dan duurt het altijd een tijdje voor ik hem weer aan kan krijgen. Dacht dat het te maken had met de adapter, maar ook met een nieuwe gebeurd het.

Vandaag viel hij uit 47% batterij en nu ik hem weer aanheb staat hij op 0% maar zegt hij wel te laden aan het batterijtje te zien. Echter in mijn systeeminformatie is te lezen dat de Mac op dit moment niet laad.

Iemand enige idee waar het fout gaat?

Thanks!

Sleutelbeheerder
    Night

Probeer eens een SMC reset.

Bijdrager
    petermr

als de SMC reset niet werkt ben ik bang dat de accu defect is en vervangen moet worden.

Hoewel het aantal loadcycli is nog niet echt hoog (1000 wordt vaak als norm voor levensduur gesteld), maar de max capaciteit is met 4200mAh al aardig wat lager dan de originele design capacity (?6500mAh). Probeer eens met coconut battery te kijken wat die zegt over de conditie van de accu.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 6 dagen geleden door petermr.
    Sleutelbeheerder
    Night

De accu hoeft niet defect te zijn. Verwijder de accu eens en sluit hem opnieuw aan. Als je MBP geen losse accu heeft, moet je de achterkant open schroeven en het kleine stekkertje aan het einde van het kabeltje, dat van de batterij afkomt en aan het moederbord zit, even lospeuteren, momentje wachten en dan opnieuw aansluiten.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.