6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    baba

Macbook Pro valt uit bij koud weer

Ik heb een MacBook Pro en voor een fotografie shoot zijn we de laatste tijd veel buiten. Nu met deze kou valt telkens de MacBook uit. Heeft iemand een idee hoe dit kan, en nog belangrijker HOE KAN IK DIT OPLOSSEN

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  Night. Reden: IN JUISTE SUBFORUM GEPLAATST

Bijdrager
    ErikCh

De Macbook Pro (zoals veel laptops) moet normaal tussen de 10°C-35°C gehouden worden om te werken.  Buiten deze temperaturen kan het gebeuren dat de laptop uitvalt.

Ik zou de laptop in een rugzak laten of zo als je die niet constant buiten nodig hebt….anders, helaas, ook geen idee hoe je dit oplost als het te koud is buiten.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  ErikCh.

Bijdrager
    Shmoo

Dan werk je denk ik niet hard genoeg. ☝️

Ik hoor namelijk vaak verhalen van mensen die juist moeten koelen omdat alles zo heet wordt.

Bijdrager
    prenkema

Hoe staat het met je accu ? Met andere woorden, hoe oud is je systeem ?

“About this Mac”, “System Report”, “Power”

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>baba op 9 februari 2018 om 15:28</p>
    Ik heb een MacBook Pro en voor een fotografie shoot zijn we de laatste tijd veel buiten. Nu met deze kou valt telkens de MacBook uit. Heeft iemand een idee hoe dit kan

Batterijen zijn eenvoudigweg minder efficiënt als ze koud zijn: je gebruikt dan meer lading dan bij kamertemperatuur om precies hetzelfde ermee te doen, en hoe kouder de batterij, hoe groter dat effect is. De enige oplossing is om de accu warm te houden, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan als je de laptop buiten moet gebruiken.* Een oplossing zou kunnen zijn om de MacBook aan de lader te hangen, als je tenminste een stopcontact in de buurt hebt.

* Als het goed is hebben de fototoestellen daar ook last van, hoewel misschien minder vanwege bijvoorbeeld betere isolatie (in een plastic behuizing i.p.v. aluminium zoals een MacBook) en/of omdat de fotograaf het toestel vasthoudt en daardoor zowel de accu opwarmt met lichaamswarmte, als hem beter afschermt van de buitentemperatuur. Of zoiets:)

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Je zou je Macbook Pro warm moeten houden in je tas. Bijvoorbeeld met een heatpack. Werkt vrij goed, je knikt het metalen muntje wat in het zakje zit en dan wordt het warm. Als je er twee bij je hebt kan je er een gebruiken wanneer je het nodig hebt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.