16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    LHJ

Macbook Pro valt uit – accu = 70%

Nou .. de titel zegt het al; mijn MacBook Pro (13 maanden oud) valt uit
    als deze gedurende een half uur niet aan het stroomnet is aangesloten en de
    accu het (volgens het icoontje) eigenlijk nog 1,5 uur mee zou moeten doen.
    Als ik hem met de ‘MiniBatteryLogger’ even doe testen geeft hij een ‘good’
    met een nog resterende Max Capacity van 74%. Kan dit een softwarematige
    fout zijn? Graag Uw visie/oplossing want het word langzaam aan irritant :wink:

PS: het systeem word als niet aangesloten btw niet meer belast dan door wat safari + msn vensters
    ; geen zware progs dus

Bijdrager
    macosxfreaky

eens calibreren

Bijdrager
    macosxfreaky
    Bijdrager
    LHJ

klopt; maar als ik het kalibreer proces wil doorlopen moet ik eerst tot het waarschuwings-venster zien te komen; wat dus
    niet lukt omdat hij gewoon vanuit het niks uitvalt zonder waarschuwing.

Moderator
    unSOUND

Als hij al zo snel leeg is, kunnen de cellen beschadigd zijn… Staat de accu niet toevallig bol ?

Bijdrager
    LHJ

hmm de accu staat niet bol. Naar mijn gevoel deed het probleem zich voor sinds de voorlaatste update. Misschien dat 1 of ander powermanagement-progje van streek is ofzo? (ik gis maar wat)

Bijdrager
    macosxfreaky
    Bijdrager
    dspiers

Kijk ook dat de batterij niet op de lijst staat van een recall. Ik weet dat ze wat problemen hadden met een series voor de MacBookPro.

Bijdrager
    macosxfreaky

normaal zijn het toch geen levenduur problemen
    maar hitte en gevaar op ontploffing

Moderator
    unSOUND

En die problemen hebben als eerste symptoom het uitvallen van willekeurige cellen, waarbij een accu dus spontaan uit kan vallen, ook als hij volgens de meter nog stroom heeft…

:wink:

Bijdrager
    LHJ

dus mocht ik iedereen een plezier willen doen word me eigenlijk aangeraden meteen even naar de applestore te wandelen? :P

Moderator
    unSOUND

Mij ben je niks verplicht hoor… Mits je een goede brandverzekering hebt, en geen huisdieren of echtgenotes in huis achter laat terwijl hij aan de lader hangt…

Nee, even serieus, het KAN wijzen op een defecte accu, en dan KAN hij oververhit raken en bol gaat staan, met uiteindelijk lekkage en kortsluiting tot gevolg. Gisteren ontdekte is dat de accu van mijn MBP bol staat, en ik krijg volgende week een nieuwe van Apple. Maar het kan ook een andere oorzaak hebben. Zolang hij niet bol staat ( ook het deel wat je in de MBP duwt niet ), dan kan er nog weinig mis gaan.

Bijdrager
    LHJ

en wat zijn je ‘accuvervangingsrechten’ als je de Macbook pro niet officieel in een store hebt gekocht maar 2e hands?

Bijdrager
    displaynaam

mn collega had dit vorige week ook, zonder veel vragen vervingen ze bij de lokale applezaak in den haag z’n batterij, gratis:)

Bijdrager
    displaynaam
    ”LHJ”

en wat zijn je ‘accuvervangingsrechten’ als je de Macbook pro niet officieel in een store hebt gekocht maar 2e hands?

als je een belletje naar apple doet, 0900 nummer, moet je het serial nummer doorgeven en kijken ze wat de mogelijkheden zijn voor je, m’n andere collega kreeg 6 maanden na de garantieperiode alsnog een nieuwe accu (deze was opgezwollen en kwam er niet meer uit), ze maakte denk ik een aantekening bij z’n serial en verwijzen je door naar een service centre, die weten er dan van

Moderator
    unSOUND

Volgens mij worden accu’s die vervormd zijn sowieso vervangen, of je nu nog garantie hebt of niet… Persoonlijk weet ik het niet 100% zeker, ikzelf heb AppleCare bij mijn machine…

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.