26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:

Moderator
    Strifer

macbook pro valt spontaan uit

Hallo allemaal!

Ik gebruik naar tevredenheid mijn macbook pro voor allerlei zaken. Ik heb de laatste tijd erg veel op het lichtnet gewerkt en heb daarbij de batterij er gewoon in gehad. Het probleem is nu dat als ik niet op het lichtnet werk en dus op de batterij dat naar verloop van tijd de laptop gewoon uitvalt (zonder waarschuwing 10 minuten voor tijd). ik heb het nu twee of drie keer gehad, maar nu net dus de derde keer en ik weet het zeker: de batterij gaf nog zeker 50 minuten aan. Hij valt ook gewoon helemaal uit en gaat niet slapen.

Wat is er nu aan de hand? Ik ben geheel niet thuis in ‘batterij-zaken’. Op de batterij doet mijn computer het perfect. Of is soms mijn batterij kaduk?

Bijdrager
    MJG

Krijg je je MPB nog wel aan als die niet aan de netstroom hangt, nadat die is uitgevallen?

Bijdrager
    edward00

Download coconut battery even.. en kijk hoeveel % je batterij nog is.

Moderator
    Strifer
    ”MJG”

Krijg je je MPB nog wel aan als die niet aan de netstroom hangt, nadat die is uitgevallen?

nope, gaat niet meer aan. maar ik probeerde het vlak daarna. daarna gelijk weer aan het lijntje gehangen om te kijken of ie het nog wel deed. misschien latebn afkoelen.

Moderator
    Strifer
    ”edward00″

Download coconut battery even.. en kijk hoeveel % je batterij nog is.

hij zegt 59%

:s nog geen jaar oud. wel erg snel. maar ja.. kan zijn dus dat ik mijn batterij een beetje verkracht heb?!

Bijdrager
    MJG

Dan heb je denk ik hetzelfde probleem als hier beschreven:
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=94445&highlight=

Probeer nog even een SMC & PRAM reset, maar ik denk dat het niet veel zal helpen.
    Waarschijnlijk is je accu kapot. Ik heb hetzelfde probleem ook gehad, toen ik mijn MacBook Pro pas 2 weken had.

Na een belletje met Apple werd ik door verwezen naar de dichtstbijzijnde Apple reseller, om een andere accu te testen. Het bleek inderdaad de accu te zijn. Vervolgens weer met Apple gebelt en een nieuwe accu ontvangen.

Moderator
    Strifer

jammer dat ik een 17 inch heb, zo kom ik niet in aanmerking voor de switch via de website. ik zal ze eens bellen morgen om te bespreken hoe en of wat.

ik vind het trouwens nogal problematisch dat je eerst naar een centre moet en dat ze het dan pas voor je regelen. maar goed.

ga ik gelijk maar weer ’s zeuren over de hitte van mijn macje:)

Bijdrager
    MJG

Voor die switch via de website kwam ik ook niet in aanmerking. Maar kapotte accu blijft een kapotte accu, dus gewoon een nieuwe gekregen.

Succes ermee!

Bijdrager
    JWB
    ”MJG”

Voor die switch via de website kwam ik ook niet in aanmerking. Maar kapotte accu blijft een kapotte accu, dus gewoon een nieuwe gekregen.

Succes ermee!

Accu heeft toch maar een half jaar garantie?

Moderator
    Strifer

alles heeft garantie. minimaal een jaar en zelfs twee als je erop staat. apple gaat zich er niet makkelijk vanaf maken, want dat blijf ik aan de gang… maw: ik zeur door totdat ik krijg wat ik wil.

Bijdrager
    Esquare
    ”Strifer”

alles heeft garantie

Alles behalve verbruiksartikelen, en daar vallen batterijen nu net onder. Tenzij je aannemelijk kunt maken dat het een fabricagefout betreft. Dus verzin maar vast een goed verhaal. :)

Moderator
    Strifer

daar zullen ze het ongetwijfeld op gooien, maar het zou niet moeten mogen dat mijn batterij nu al stuk is. zeker niet als je een kwaliteitsapparaat koopt.

maar goed, omruilen voor een nieuwe batterij is prima en mij zul je niet horen klagen. maar daar willen ze vast niet aan.

we gaan het wel merken:)

Moderator
    Strifer

ik probeer overigens nog mijn batterij te calibreren, maar dan moet ie het wel volhouden tot het eind en in slaapstand gaan… en niet voor die tijd spontaan uitvallen:)

===
    PowerBook G4 (15-inch Double-Layer SD), MacBook (all models), MacBook Pro (all models), and MacBook Pro (17-inch) (all models)

The battery calibration for the PowerBook G4 (15-inch Double-Layer SD) and any model of MacBook or MacBook Pro has been updated because of a new battery released with this computer. With these computers, follow these steps to calibrate your battery:

Plug in the power adapter and fully charge your PowerBook’s battery until the light ring or LED on the power adapter plug changes to green and the onscreen meter in the menu bar indicates that the battery is fully charged.
    Allow the battery to rest in the fully charged state for at least two hours. You may use your computer during this time as long as the adapter is plugged in.
    Disconnect the power adapter with the computer still on and start running the computer off battery power. You may use your computer during this time. When your battery gets low, you will see the low battery warning dialog on the screen.
    Continue to keep your computer on until it goes to sleep. Save all your work and close all applications when the battery gets very low, before the computer goes to sleep.
    Turn off the computer or allow it to sleep for five hours or more.
    Connect the power adapter and leave it connected until the battery is fully charged again.

Bijdrager
    Frenco
    ”Strifer”

ik probeer overigens nog mijn batterij te calibreren, maar dan moet ie het wel volhouden tot het eind en in slaapstand gaan… en niet voor die tijd spontaan uitvallen:)

===
    PowerBook G4 (15-inch Double-Layer SD), MacBook (all models), MacBook Pro (all models), and MacBook Pro (17-inch) (all models)

The battery calibration for the PowerBook G4 (15-inch Double-Layer SD) and any model of MacBook or MacBook Pro has been updated because of a new battery released with this computer. With these computers, follow these steps to calibrate your battery:

Plug in the power adapter and fully charge your PowerBook’s battery until the light ring or LED on the power adapter plug changes to green and the onscreen meter in the menu bar indicates that the battery is fully charged.
    Allow the battery to rest in the fully charged state for at least two hours. You may use your computer during this time as long as the adapter is plugged in.
    Disconnect the power adapter with the computer still on and start running the computer off battery power. You may use your computer during this time. When your battery gets low, you will see the low battery warning dialog on the screen.
    Continue to keep your computer on until it goes to sleep. Save all your work and close all applications when the battery gets very low, before the computer goes to sleep.
    Turn off the computer or allow it to sleep for five hours or more.
    Connect the power adapter and leave it connected until the battery is fully charged again.

Wanneer moet je dit doen? als je je macbook voor het eerst gaat gebruiken??

Bijdrager
    Esquare
    ”Frenco”

Wanneer moet je dit doen? als je je macbook voor het eerst gaat gebruiken??

Ja, en dan ongeveer eens per maand.

Bijdrager
    Frenco

ik heb mijn macbook net nieuw, maar die gaf aan (tenminste de lampjes onderop) dat de batterij volledig vol is.

Moet ik dan alsnog gewoon dit proces van kalibreren gaan doorlopen??

Bijdrager
    Esquare

Ja, doe maar wel. Veel werk is het niet. :)

Bijdrager
    Frenco
    ”Esquhttp://forum.macosx.nl/posting.php?mode=quote&p=1307149#are”

Ja, doe maar wel. Veel werk is het niet. :)

das waar zal het inderdaad even doen als het voor mijn Mac beter is altijd doen natuurlijk…:D

Bedankt voor je snelle reacties!

Moderator
    Strifer

ik ben vandaag even naar de Apple Store op Amsterdam CS geweest. Ik ben daar goed geholpen door de service medewerker. Hij heeft het wat beter in zijn kop dan de medewerkers bij de Apple Store zelf.

Ik krijg gewoon een nieuwe batterij volgende week:) Niet omdat ik mijn batterij heb verkracht, maar omdat deze gescheurd is :x

Voor de rest krijg ik ook in ieder geval een nieuwe moederbord en een nieuwe upper casing. Maar dat wordt pas over twee/drie weken gedaan als ik op wintersport ben. Maar goed… volgende week een nieuwe batterij en nu dus even alleen op het lichtnet:)

Bijdrager
    Frenco
    ”Strifer”

ik ben vandaag even naar de Apple Store op Amsterdam CS geweest. Ik ben daar goed geholpen door de service medewerker. Hij heeft het wat beter in zijn kop dan de medewerkers bij de Apple Store zelf.

Ik krijg gewoon een nieuwe batterij volgende week:) Niet omdat ik mijn batterij heb verkracht, maar omdat deze gescheurd is :x

Voor de rest krijg ik ook in ieder geval een nieuwe moederbord en een nieuwe upper casing. Maar dat wordt pas over twee/drie weken gedaan als ik op wintersport ben. Maar goed… volgende week een nieuwe batterij en nu dus even alleen op het lichtnet:)

Beter! goed geregeld! maar eh… gescheurd? wat moet ik me daar bij voorstellen?

Bijdrager
    Esquare

Heeft Apple soms weer wat batterijtjes ingekocht bij Sony? :?

Moderator
    Strifer
    ”Frenco”
    ”Strifer”

Beter! goed geregeld! maar eh… gescheurd? wat moet ik me daar bij voorstellen?

ik had eigenlijk even met mijn gsm of met mijn digi een foto moeten maken. maar als je de batterij van de mbp kent:

je hebt het dikke plactic stuk en daar zit aan de buitenkant aluminium op van de batterij. daar waar de vijf lichtjes en het ronde knopje zitten liet het aluminium los van het plastic. gescheurd is een groot woord en eigenlijk is dat het ook niet. maar daar lijkt het dus wel erg op.

anyway.. ik verwacht begin komende week een telefoontje dat mijn nieuwe batterij er is.

Bijdrager
    edward00

Strifer waarom word je moederbord eigenlijk vervangen?

Moderator
    Strifer

omdat ik vind dat ie teveel lawaai maakt als ik niets doe. zo storend is het niet, maar het komt wel mijn batterij ten goede als ik niet steeds iets moet aanzetten om dat geluid weg te krijgen. bovendien wordt ie er minder warm van, geloof ik.

grootste reden is dat ik nu op vakantie ga en mijn laptop niet meeneem. ik gebruik mijn laptop altijd en kan hem niet kwijt voor reparatie. tijdens die vakantie dus wel, dus dan gaat ie weg:)

Moderator
    Strifer

enig idee hoe ik mijn nieuwe batterij moet opladen de eerste keer? gewoon keihard laden en dan er even twee uur in laten zitten? en dan weer op de batterij…?

Bijdrager
    PietjePuk

Keihard opladen, en dan volledig laten plat gaan. (tot ook het slaaplampje uit is);

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.