15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    stylo038

Macbook Pro USB probleem, herkent usb-gevoede apparaten niet?

Beste mensen,

Ik heb een Macbook Pro van 6 weken oud en een probleem met de USB-poorten.
    Nu ben ik sinds kort een Apple gebruiker en misschien is dit een instelling in de software waar ik maar niet achter kom.
    Het probleem is dat een usb-harddisc of een ander usb gevoed apparaat het niet doet.
    Tot een week geleden herkende de MBP de USB harddisc wel en kon ik de bestanden (muziek) gewoon bekijken en gebruiken. Als ik nu de HDD aankoppel gaat het ledje wel knipperen (snel en minder fel) en komt deze ook niet meer in Finder te voorschijn.
    Ook mijn Traktor X1 midi controller werkt niet. Als ik deze aankoppel dan zie je het opstartpatroon (ledjes lichten op), maar daarna blijft alles uit.
    De HDD en X1 werken wel op een Windows 7 laptop. De HDD heb ik zelfs al een keer opnieuw geformatteerd.
    Is er iemand die mij verder kan helpen?

Alvast bedankt.

Gr. Laurens

Bijdrager
    stylo038

Ter info:
    een 4 Gb USB stick, USB dongle tbv muis e.d. werken wel.

Bijdrager
    Haike

Hoe koppel jij die dingen los van de USB poort? Bij een mac moet je alles wat je aangekoppeld hebt, eerst naar de prullenbak slepen (of CMD+ de “e” toets”)en dan pas fysiek echt verwijderen. Doe je dat niet zouden ze wel eens het spoor bijster kunnen raken.

Bijdrager
    Hansi2124

Of gewoon op het driehoekje klikken naast het apparaat om te verwijderen/deactiveren.
    Daarna pas echt de stekker uit je Mac verwijderen.

Bijdrager
    Sven Dion

Kan je de USB wel zien met het Schijfhulpprogramma? Deze is te vinden tussen de hulpprogramma’s.

Bijdrager
    stylo038

Nee, daar is de usb hdd niet te vinden en bij system profiler ook niet. Een usb stick wel

Bijdrager
    Haike

Dan vrees ik dat die poort kapot is. Ik zou een bezoekje aan de verkoper gaan inplannen..

Bijdrager
    stylo038

Damn. Tis niet anders, bedankt voor je reactie

Bijdrager
    stylo038

Toch nog even het volgende.
    Je zou denken dat de usb-poort mogelijk niet genoeg stroom kan leveren aan de usb-apparaat.
    Als ik mijn Iphone aan de MBP koppel dan geeft deze netjes aan dattie gaat opladen via usb.

Nog een kleine vraag. Ik heb de MBP gekocht bij de Dixons. Ben ik verplicht via hun de MBP onder garantie aan te bieden? Hier in Zwolle zit ook een Apple Service Povider.

Bijdrager
    Hansi2124

Je hebt de rekening van Dixons. Die geeft aan jou dan ook de garantie. In principe moet je daar ook naar terug. Je kan ook even bellen met ze, dan krijg je van henzelf wel het juiste antwoord…..

Bijdrager
    klonic

Vergeet niet dat je voor midi controllers drivers moet installeren.

X1 OSx 10.5 10.6 10.7

Bijdrager
    Haike

Is een USB stick dan een midi controller? Als ik mijn Nokia insteek op de USB poort wordt die onmiddellijk opgeladen en ik heb geen enkele driver daarvoor geïnstalleerd.

Bijdrager
    klonic

@ Haike:
    Zijn USB stick en radio ontvanger voor zn muis werkte wel gewoon, dus de USB poort kan wel vermogen/stroom leveren. Mijn vorige post sloeg op het feit dat hij een Traktor X1gebruikt die niet werkte, om het te laten werken moet je sowieso die drivers hebben.

Jou vergelijking met die Nokia begrijp ik niet. Zijn USB levert namelijk wel gewoon stroom blijkt uit zn 2e post.

Poort kan gewoon kapot zijn hoor, maar ik zou toch eerst even die drivers proberen. Voor het zelfde geld is die HDD gewoon niet meer goed. Het kan ook zijn dat die HDD qua stroom een grensgeval was voor 1 USB poort (precies ,5 A, als hij dan 10% meer nodig heeft dan kan kan de USB poort dat niet meer aan) waardoor hij het eerst wel deed en nu niet meer.

Bijdrager
    Haike

Aha! dat van die tractor X1 is me helemaal ontgaan. En mijn opmerking over mijn Nokia kwam voort omdat ik er vanuit ging dat jij met je post bedoelde dat een USB poort alleen maar stroom levert als je die drivers installeert.

Maar nu snap ik wat je bedoelt:grin:

Bijdrager
    angelo.nl

Ik heb zo’n vermoeden dat het aan de X1 ligt. Ik heb er ook 2 die kuren vertonen met aansluiten.
    Op het moment dat je aan de achterkant van de X1 met de usb kabel beweegt, dan licht hij soms wel op.
    Zal een los contact zijn in de kastjes. Ik ga ze laten repareren.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.