10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    gizzy

Macbook pro upgrade

Hallo,

Ik ben de gelukkige eigenaar van een 15 inch MBP. Het is een early 2011 2,2ghz model. Maar met het gebruik van finalcut pro merk ik toch dat hij moeite heeft. Vandaar dat ik er voor gekozen heb om hem een upgrade te geven. Ik dacht aan wat meer ram geheugen en een SSD.

Kwa ram zit ik te twijfelen tussen 8gb en 16gb. Ga je dit verschil echt heel erg merken? Aangezien het prijs verschil redelijk groot is..

Omdat ik mijn superdrive toch niet gebruik heb ik er voor gekozen om deze door mijn HD te vervangen waarna ik op de plek van mijn HD een Samsung 830 128GB zet. Heeft iemand al een persoonlijke ervaring over deze SSD?

Alvast bedankt!!

Bijdrager
    iHam

16 gb is merkbaar. Maar of je het gebruikt is wat anders. Een Ssd is niet zo handig als je videobewerkingen doet. Daar slijt de schijf heel erg van. En het maakt je computer niet in het geheel sneller. Alleen eigenlijk opstarten van programma’s.

Bijdrager
    gizzy

Thanks voor je snelle reactie op dit tijdstip;) Maar gewoon lekker 8 gb doen dus? En kwa SSD was ik alleen van plan om mijn besturingssysteem en software er op te zetten, niet de bestanden zelf. Slijt hij dan ook hard?

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb zelf 2 x 8Gb in mijn MBP gedaan en merk dat het met o.a. FCP X aanzienlijk sneller is geworden.

Bijdrager
    Simlock

Als je veel aan videobewerking doet, heb je ook veel ruimte nodig, dus zou ik niet voor een 128gig SSD gaan.

Trouwens, waarom ‘slijt’ een SSD sneller van videobewerking??

Bijdrager
    iHam

Je moet de Ssd niet gebruiken voor je tijdelijke videobestanden. Flash drives vinden veel schrijven en wissen ook niet fijn.

Bijdrager
    Almerrrrr

Kan er wel 16Gb in een Macbook Pro? volgens mij gaat zelfs de huidige lijn maar tot max 8 Gb dus dan zal die van jou het ook niet slikken.

Bijdrager
    Hansi2124
    Bijdrager
    Almerrrrr

NIce ik heb netjes de 8Gb welke Apple als max aangeeft in mijn MBP gedaan misschien ook maar eens upgraden dan.

Bijdrager
    gizzy

Haha, ja nu weet het ik het helemaal niet meer.:wink: Ik denk dat ik toch maar voor 16gb ga. Ben ik voorlopig klaar. Zou de RAM een goede keuze zijn?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.