30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 316)
  • Q:
    Bijdrager
    Livey

MacBook Pro update

De laatste Macbook pro update dateert van april. Ik weet dat het onmogelijk is te voorspellen wanneer er een nieuwe update is, maar denken jullie dat er goede redenden zijn voor een update? M.a.w. zijn er recente nieuwe ontwikkelingen in processors, videokaarten, … die een update verantwoorden? Of bevat de huidig verkrijgbare Macbook nog steeds de beste configuratie die denkbaar is?

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    Dagaloni

Misschien een event in oktober. Als ze al geupdate worden dan denk ik een speedbump.

Bijdrager
    nebilem

Ik verwacht eigenlijk wel een update op zeer korte termijn.

Bijdrager
    Dagaloni

Verwacht jij btw meer dan een speedbump of ook gewoon een speedbump?

Bijdrager
    neals

Misschien dat de Macbook en de Macbook pro over gaan op 16:9. Verder verwacht ik een i3 processor in de 13″ modellen. Wellicht wordt de superdrive gedropt. Mooi moment om dan te gaan voor een EOL modelletje.

Bijdrager
    Dagaloni

Wat is EOL?

Bijdrager
    neals

End of Life. Meestal zitten winkels nog met een restvoorraad oude modellen, en bieden deze dan tegen een lagere prijs aan.

Vooral bij marginale updates de verstandigste manier om een Apple computer te scoren. Maar ook een goede optie als er iets is wat je aan het nieuwe model niet bevalt, zoals dat ik er persoonlijk nog niet aan toe ben om een optische drive op te geven.

Bijdrager
    nebilem

Ik denk inderdaad dat vooral de 13 inch een grote update krijgt. De anderen een speedbump.

Bijdrager
    strigoi
    Bijdrager
    dsthijs

Mijn wensenlijstje voor de 13 ”

– ander design
    – i3 processor
    -16:9
    -geen superdrive

Dat lijkt me top!

Bijdrager
    Afroman

Dus een een kleiner scherm(want nu is het 16:10) en geen superdrive? Achteruitgang!

Bijdrager
    dsthijs

Afroman 57 minuten geleden #
    Dus een een kleiner scherm(want nu is het 16:10) en geen superdrive? Achteruitgang!

Tuurlijk niet, als iets een andere verhouding wordt kan de grootte van het scherm wel hetzelfde blijven.
    En even eerlijk, gebruik jij echt zo vaak een superdrive? Zonder superdrive is hij en veel dunner en veel mooier. Ik gebruik hem namelijk nooit.

Bijdrager
    Michaeldw

Ja, ik gebruik de superdrive.

Je kunt dan toch ook de MacBook Air kopen? Geen superdrive en erg dun!

Bijdrager
    Trat
    dsthijs op 28 september 2010

Tuurlijk niet, als iets een andere verhouding wordt kan de grootte van het scherm wel hetzelfde blijven.

Tuurlijk niet, die 13″ is nu 1280 x 800 Dat kun je niet in een 16:9 verhouding stoppen.

Om de grootte van het scherm i.i.g. niet achteruit te laten gaan is de eerstvolgende optie een 1920×1080 scherm. Dat zit nog niet eens in de 15″ Macbook Pro. Aannemelijker dat de resolutie achteruit gaat mocht er een 16:9 scherm in komen. Lekker 16:10 laten dus.

Bijdrager
    Afroman

En even eerlijk, gebruik jij echt zo vaak een superdrive? Zonder superdrive is hij en veel dunner en veel mooier. Ik gebruik hem namelijk nooit.

Maandelijks.

Bijdrager
    Dagaloni
    dsthijs op 28 september 2010

Ik gebruik ‘m niet vaak maar wel vaak genoeg om ‘m nog niet te kunnen missen. Ik hoop idd ook op een grote update voor idd 13″. Maar zeg nou eerlijk, dan is hij toch geen pro meer? Jij hoopt op een update voor een Macbook air;)

Bijdrager
    Trat

Vorig jaar nog gebruikt om SnowLeopard te installeren. Dat is echt het enige waar ik zo’n drive voor gebruik. Zou hem er zo uit kunnen slopen en er een 2e hdd in kunnen zetten…

Bijdrager
    rogerpaolo

en OSX gewoon aanleveren via internet, of op SD kaart, USB stick, weet ik het! Mensen trekken torrents van vele tientallen GB’s binnen dus moet een OS geen probleem zijn. Laten we eerlijk zijn, de CD of DVD heeft zijn beste tijd echt gehad. Wanneer Steve in een interview zegt alleen op rising technologies te mikken (in de discussie over flash op de iPad) zeg ik practice what you preach.

Bijdrager
    Dagaloni

Ik vind het raar dat de Mac Pro geen sd sleuf heeft. Dat betekend dat het OS óf via internet, cd of wat dan ook aangeboden wordt óf via twee kanalen zoals SD en internet, etc.

Bijdrager
    Afroman

De MacBook Pro 17 inch heeft ook geen SD-sleuf.

Bijdrager
    Dagaloni

Klopt. Ik denk dat Apple het OS niet gaat leveren via SD.

Bijdrager
    indra

Ik gebruik nog heel vaak de Super Drive

Ben dj dus moet muziek cd’s braden.
    Dus zommige mensen gebruiken die cd speler nog wel degelijk.
    Maar er zullen ook veel mensen zijn die dat niet meer gebruiken.

Bijdrager
    Afroman
    Dagaloni op 04 oktober 2010

Nee tuurlijk niet. Dat is duurder dan op disk branden en het heeft PRECIES dezelfde doeleinden als een CD. Alles wordt download-able.

Bijdrager
    Trat

Vragen zijn eerder: wat levert het op, en wat voor problemen zouden er kunnen ontstaan? Een DVDtje drukken en verzenden is denk ik wel goedkoper dan een USB-stickje. Het enige voordeel voor Apple is dat ze dan het kunnen legitimeren om de optische drives uit meer modellen te halen. Er zal voorlopig nog wel markt blijven voor portables met een optische drive.

Bijdrager
    Dagaloni
    Afroman op 04 oktober 2010
    Dagaloni op 04 oktober 2010

Nee tuurlijk niet. Dat is duurder dan op disk branden en het heeft PRECIES dezelfde doeleinden als een CD. Alles wordt download-able.

Ja maar je kunt wel veel meer sd kaartjes vervoeren in 1 keer dan CD’s. Dus weegt dan op tegen de productie? Eveneens denk ik dus dat OS nooit op SD komt maar via internet.

Bijdrager
    Afroman

SD-kaartjes zijn duurder dan CD’s dus dan valt er ook geen winst meer te halen.
    En heb je die verpakkingen van SD-kaartjes gezien? Ook niet mileu-vriendelijk. En als het allemaal in tiktak-doosjes moet raakt iedereen het kwijt.

Bijdrager
    Trat
    Afroman op 04 oktober 2010

SD-kaartjes zijn duurder dan CD\’s dus dan valt er ook geen winst meer te halen.

Ik denk dat dit verschil erg gaat vervagen naarmate je er 1 miljoen tegelijk van besteld.

En heb je die verpakkingen van SD-kaartjes gezien? Ook niet mileu-vriendelijk. En als het allemaal in tiktak-doosjes moet raakt iedereen het kwijt.

Valt wel mee, denk dat er genoeg mensen hun Leopard disc kwijt zijn terwijl hun SD gewoon in hun camera zit.

Bijdrager
    Dagaloni

Jahoor, een SD kaart waar een OS op staat in je camera? :slant:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 316)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.