13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    MNG23

Macbook pro unibody 17 vraagjes

Hallo,

ik zit erover na te denken om mijn imac 24″ en macbook pro 15″ weg te doen en een macbook pro unibody 17″ aan te schaffen. Dit vanwege ruimte besparing.

Nu weet ik dat de 17″ een top ding is maar ik wildr graag van gebruikers van deze horen of ze er tevreden mee zijn.
    Voornamelijk over het scherm en de grote ervan.

Ik ben grafisch vormgever en op de 15″ kan ik al best lekker werken en neem deze mee als ik op lokatie moet werken.

Wat zijn jullie ervaringen?

Kun je er ook lekker mee surfen op de bank? Of valt de laptop vanzelf al dicht als je hem schuin op je schoot houdt?
    Dat was wel bij de oude 17″ zo, omdat het scherm erg zwaar is.
    Daardoor kon je moeilijk liggend wat lezen op deze.

Bijdrager
    Juriaan

Ik ben zelf video-editor, en ben erg blij met de unibody.
    Had eerst de oude, en heb veel gezeik met het scherm gehad maar nu totaal nergens last van. ( behalve dan de gare videokaart die de vorige levering had)

Ik kan hem je aanraden, accu gaat lang mee en hij is niet (te) zwaar.

Bijdrager
    MNG23

Ok thanks:)

en als de laptop open is, en je houdt hem zeg maar schuin, valt hij dan snel of makkelijk dicht?

Bijdrager
    Juriaan

Nee, hij blijft bij mij onder welke hoek dan ook open:-)

Bijdrager
    MNG23

ok super:)

thanks……ik ga er 1 halen:)

dan heb ik een super work station:)

Inactief
    Anoniem

Veel succes met je machine.

Bijdrager
    MrHammond

Prachtige machine, vooral doen! Ik heb ‘m ook gekocht (als upgrade van m’n PowerBook G4) omdat ik geen bureau heb, en dus geen ruimte voor een apart scherm, en ik op m’n werk ook graag op m’n eigen computer werk. En thuis kan ik ‘m gemakkelijk op een stoel naast m’n bed zetten, om films te kijken, ‘k heb nl. ook geen plaats voor een bank…
    Het scherm is gewoonweg geweldig, scherp, mooie kleuren. Iedereen staat daar versteld van. En de ruimte met 1920×1200 is ook erg fijn. Ik werk met redelijk grote spreadsheets, ‘k heb op m’n werk ook nog een 20″ Acer schermpje erbij. Naast m’n PowerBook stond dat wel stoer, bij de MBP is-e gedegradeerd tot “extra-schermpje-voor-erbij”: de kwaliteit van dat scherm is duidelijk slechter dan van de MBP. Verder past-ie ook prima in m’n “kleine” rugzakje, ik heb ‘m zelfs ooit mee de bergen in genomen.
    Of het fijn is om mee op de bank te zitten weet ik niet zo goed (ik heb geen bank), het voornaamste probleem is dat-ie erg warm kan worden (vooral nu met de hitte niet zo prettig), maar dat geldt voor alle metalen Apple laptops die ik tot nu toe gehad heb. Bij normaal gebruik wordt-ie minder warm dan de PowerBook, bij fors gebruik kan die wel een stuk heter worden! Het scherm is iig geen probleem. De hele laptop is sowieso erg degelijk, en zo voelt-ie ook aan!

Bijdrager
    MNG23

een hele review! thanks ook weer

dit wilde ik wel allemaal horen:)

dank aan allen

Bijdrager
    MrHammond

En jij krijgt ‘m ook nog eens een stukje goedkoper dan ik. Dat was wel een beetje balen, ook na een levertijd van een maand (NL-versie in Zwitserland), weer een maand later was de update 500 frank (1/7 van de prijs) goedkoper…
    Maar het blijft wel een fijne machine, dat zeker!:)

Bijdrager
    kx22
    ”MrHammond”

Prachtige machine, vooral doen! Ik heb ‘m ook gekocht (als upgrade van m’n PowerBook G4) omdat ik geen bureau heb, en dus geen ruimte voor een apart scherm, en ik op m’n werk ook graag op m’n eigen computer werk. En thuis kan ik ‘m gemakkelijk op een stoel naast m’n bed zetten, om films te kijken, ‘k heb nl. ook geen plaats voor een bank…

… of je hebt een hele grote bed of een uber kleine kamer …

Niet alle Alu macbooks worden warm, mijne absoluut niet! 13inch 9400m supergoed genoeg voor de spellen die ik speel, maar bovenal: mooi!

Bijdrager
    MNG23

ik heb hem!

wat een top ding….. echt veel ruimte op je desktop zeg!

bedankt allen en groet!

Bijdrager
    MNG23

nog een vraagje aan jullie…

wanneer gebruiken jullie eigenlijk de betere grafische kaart?

Bijdrager
    Juriaan

Ik eigenlijk nooit…. :P
    Zware videodingen doe ik thuis op de Mac Pro

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.