15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Matthias91

MacBook Pro TV

Hallo,

Ik zou graag mijn MacBook Pro aansluiten op de tv, maar ben niet helemaal zeker over wat ik allemaal nodig heb daarvoor. Nadat ik wat topics erover gelezen heb, kom ik bij het volgende:
    Mijn MacBook Pro is van begin 2010, dus audio moet nog apart gestuurd worden?
    Voor de nieuwe tv kan ik HDMI gebruiken, dus denk ik dat ik met de volgende drie genoeg heb:
    HDMI kabel
    Mini Display naar HDMI
    Audio kabel
    Werkt dit?

Ik heb echter ook nog een wat oudere tv staan, die nog geen HDMI heeft. De audio kabel blijft dan hetzelfde, maar wat moet ik dan gebruiken voor het beeld?

Inactief
    Anoniem
    Matthias91 op 24 januari 2011

Ik heb echter ook nog een wat oudere tv staan, die nog geen HDMI heeft. De audio kabel blijft dan hetzelfde, maar wat moet ik dan gebruiken voor het beeld?

Als je met een oudere TV echt nog een beeldbuis model bedoelt dan denk ik dat je niet veel opties hebt die binnen een leuke prijs liggen, dit omdat de huidige serie macbook’s met de display-port geen analoog beeld meer kan uitsturen!

Bijdrager
    dehaan

korte tijd geleden mijn LED TV aangesloten op mijn Macbook Pro met HDMI-kabel en Mini displayport
    kabel en het werkt perfect. Geluid is een andere zaak. Dit heb ik opgelost dmv een kabel naar mijn
    BOSE tuner met aan de andere zijde een plug welke in de koptelefoon past in de Bose tuner met twee
    tulpstekers. De BOSE tuner is aangesloten op mijn TV.

Arie,C. de Haan

Moderator
    Strifer

Matthias, dat zou moeten werken. Met betrekking tot de oude televisie: welke aansluitingen heeft deze televisie? VGA? DVI?

Bijdrager
    Matthias91

Bedankt voor het snelle antwoorden!
    De “oude” televisie is een Philips 26PF9956 LCD tv (het exacte model ben ik wel niet echt zeker)
    De aansluitingen: EXT 1 en EXT 2 (scart denk ik), VGA, DVI, S-video en dan nog wat audio
    Hopelijk ben ik hier wat duidelijker mee:)

Moderator
    Strifer

In feite is de oplossing dan simpel voor je oude televisie, je zult dan niet mini displayport naar hdmi plus een extra hdmi kabel, maar een mini display port naar DVI (of VGA) met een DVI kabel (of VGA kabel).

Ik heb op mijn oude MBP een DVI aansluiting gehad, maar ik kreeg toen van Apple een DVI>VGA converter erbij… dus die heb ik altijd op die manier op mijn televisie aangesloten. Nu doe ik het met mijn nieuwe MBP zoals jij, alleen ondersteunt de mijne ook audio.

Bijdrager
    Matthias91

Is er een verschil tussen DVI en VGA of geven beide zelfde kwaliteit?

Blijkbaar zijn er ook HDMI to DVI-kabels, of is de naam letterlijk en werken ze niet als DVI to HDMI? Want dan zouden een mini displayport naar DVI, DVI kabel en HDMI-to-DVI-kabel volstaan voor beide televisies?

Bijdrager
    Matthias91

Bon, na nog wat verder te zoeken op Amazon ben ik het volgende tegengekomen:
    HDMI– en DVI-kabel, maar dan al meteen met een Mini DisplayPort.

Ik heb nu nog volgende vragen:
    Werken deze kabels even goed als een kabel met tussenstuk op mijn MacBook Pro (eind 2009-begin 2010)?
    Wat is het verschil tussen DVI en VGA?

Bijdrager
    Matthias91

Ik heb de Mini DisplayPort-DVI kabel gekocht, maar het lukt me nog niet om het beeld helemaal op mijn tv te krijgen. Via PIP (klein kader met beeld van pc bovenop het beeld van tv) krijg ik wel wat te zien, maar probeer ik via de pc-modus, dan gaat ie automatisch in PC-A, het kanaal voor de VGA-ingang. Daar geeft hij natuurlijk aan dat er geen signaal is en na enkele seconden gaat de tv in stand-by.
    Weet iemand hoe je kan overschakelen naar PC-D, kanaal voor DVI?

Bijdrager
    Vinhelper

RTFM.

Er zit vast een knop op de afstandsbediening waarmee je een keuzemenu oproept.

Bijdrager
    Afroman

Read the fucking manual is for pussies.

Juiste resolutie ingesteld in System Preference van je Mac?

Bijdrager
    Matthias91

Ik heb de FM gelezen hoor:)
    Het menu kan ik oproepen op het tv-kanaal, maar niet meer op het pc-kanaal (wat volgens mij wel zou moeten). Maar ook in dat eerste menu staat er geen keuze voor PC-A of D. Volgens de handleiding moet ik nog eens op menu duwen, maar dat werkt dus niet

Geen idee of ik de juiste resolutie ingesteld heb. Bij de beeldschermvoorkeuren zie ik mijn tv staan en kan ik drie resoluties kiezen, maar bij alledrie blijft hij naar PC-A gaan.

Bijdrager
    Afroman

Ik heb de FM gelezen hoor [smile]

Nee, was niet richting jou. Ik vind Read the Fuckig Manual een heel stom argument op een forum. Een forum is er toch om anderen te helpen?

Bijdrager
    Vinhelper

Maar er is nergens aangegeven welk type en merk TV het is. Hoe moeten wij dan het antwoord zoeken?

Als er een beetje handleiding bij zit, staat daar toch vast wel in hoe je op dat kanaal kan komen.

De resolutie maakt nog niets uit als je niet op het goede kanaal zit. Mocht de resolutie te hoog zijn, dan krijg je daar een melding van op je televisie, als je dan al op het goede kanaal zit.

Hoe staat het er nu mee?

Bijdrager
    Matthias91

Als je mijn posts had gelezen, wist je het merk TV wel: Philips 26PF9956 LCD.

Momenteel nog steeds hetzelfde: ik weet nog niet hoe ik van PC-A naar PC-D moet gaan.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.