5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Retyro

MacBook Pro trackpad probleempje

Hallo

Sinds enkele dagen heb ik een klein probleempje met de trackpad van Macbook Pro (13″ mid 2009). De fysieke klik werkt niet meer zo lekker als hij voorheen deed. Het indrukken van de trackpad tot hij klik zegt is niet meer genoeg om ook daadwerkelijk te klikken, ik moet hem namelijk nog ietsje harder doorduwen. Hij werkt dus nog wel maar het is niet meer zoals het geweest is. (Het is een hardwarematig probleem want in in Windows met bootcamp heb ik er ook last van.) Nou heb ik het volgende filmpje op youtube gevonden waarin de oplossing wordt gegeven op tal van problemen met de trackpad waaronder mijn probleem. Ik ben echter niet van plan om mijn MBP helemaal open te schroeven uit de angst om iets kapot te maken en daarnaast ben ik ook niet in bezit van de benodigde schroevendraaiers.

Nou is mijn vraag wat ik het beste met dit probleem kan doen.
    Ik kan naar de plaatselijke APR, maar kunnen zij dit tegen een zacht prijsje voor mij doen of willen ze mij alleen een hele nieuwe trackpad verkopen?
    Of weet iemand een andere oplossing voor weinig geld? Ik vind het probleem namelijk niet significant genoeg om er veel voor te betalen.

Bijdrager
    ebel87

Ik heb hetzelfde probleem, ben benieuwd of iemand een oplossing heeft.

Bijdrager
    simonelb

Het lijkt erop dat je trackpad inderdaad handmatig een probleem heeft.
    Zelf gebruik ik om deze reden “tikken om te klikken”, zodat ik me trackpad niet zo zwaar belast

Erg grote kans dat je dit moet laten repareren bij een Apple Service Provider, denk inderdaad dat ze dit niet voor een zacht prijsje doen.

Bijdrager
    Tbastard

Wat je kan proberen is de trackpad intern iets omhoog te duwen door een stukje karton van bijvoorbeeld een visitekaartje tussen de achterkant van het trackpad en de accu te klemmen.

Bijdrager
    superduc

Mij het zelfde verhaal , af en toe gebeurde er iets opeens zonder dat ik wat gedaan had (dacht ik)
    Nu kom ik er achter dat als ik een vinger op mijn trackpad laat rusten (dus niet drukken) en dan met de tweede vinger het trackpad aanraak hij klikt
    Dus hoef niet meer te klikken , gewoon aanraken

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.