9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Vilscon

Macbook Pro toetsenbord laten vervangen

Op mijn oude Macbook, een 2012 15″ pro non-retina, werken enkele toetsen niet helemaal goed. Het is geen stof, ik heb de key-caps er al is afgehaald en volledig ontstoft. Helaas gebeurt het vaak genoeg nog dat toetsen niet worden geregistreerd. Het zijn er echter maar enkele, alleen de C en de E.

Ik vermoed dat de sensor van beide toetsen kapot is, dus ik wil het toetsenbord laten vervangen. Geen minimale ingreep, maar ik vroeg mij af:

Waar kan ik het toetsenbord laten vervangen voor een schappelijke prijs? Ik wil het wel laten doen door een erkend bedrijf.
    Helaas is bij Apple, geloof ik, geen optie want het kost daar zo’n €400+ omdat ze alleen de gehele topcase doen vervangen.

fyi; het gaat om een USD-layout met brede shift en enter.

Anoniem

Wat bedoel je met erkend bedrijf in dit geval? een door Apple gecertificeerde reparateur?
    want dan moet je inderdaad rekening houden met minimaal €400,- omdat de topcase ook vervangen gaat worden

Ik heb genoeg adressen voor je die dit kunnen, maar dat zijn allemaal zelfstandige reparateurs

Bijdrager
    penseel

Bijdrager
    Vilscon

Een betrouwbaar, officieel geregistreerd bedrijf met originele onderdelen:) – De Macbook is lang voorbij de garantieperiode, dus het hoeft niet per se een door Apple gecertificeerd bedrijf te worden. In ieder geval ga ik geen €400 betalen, maar wil ik ook niet naar “dat mannetje op de hoek dat voor zn hobby aan iPhones sleutelt”.

Anoniem

Waar woon je zelf? dan kan ik even kijken wie er in de buurt zit

Bijdrager
    Vilscon
    StefanV op 16 maart 2017

Waar woon je zelf? dan kan ik even kijken wie er in de buurt zit

Papendrecht:) – Thanks.

Bijdrager
    bebitoes

Ik heb mijn keyboard laten vervangen door een bedrijfje in Maarssen. Zoek even op marktplaats naar unibody en je vindt snel een advertentie van erwin uit Maarssen Kostte mij 150 euro maar ben er blij mee, je kunt best met hem onderhandelen over de prijs. Overigens heb ik jou keyboard liggen. ik had het verkeerde model besteld. Voor 20 euro wil ik dit wel opsturen?

Bijdrager
    MacAanZee

Ik heb zelf altijd goede ervaringen bij MacRepair aan de Lindengracht in Amsterdam. Goed bereikbaar en parkeerruimte voor de deur. Ze bestaan volgens mij al zeker 20 jaar en hebben een prima service. Op de website kan je al veel invullen en afspreken, stellen van de diagnose is volgens mij gratis en reparaties goed uitgevoerd en niet te duur. Als je aan de balie staat heb je vrij zicht op hun eigen reparatiedienst. Veel mensen in witte jassen met handschoentjes zitten daar je mooie Apple spullen te repareren.

Bijdrager
    Harryman

Heb je dit al op kunnen lossen? Mijn MacBook Air 2011 heeft precies hetzelfde probleem. Op internet wemelt het van de verhalen over dit euvel, maar een fix waar iedereen het over eens is vind ik maar niet.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.