7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    hijblogt

Macbook pro tikje

Ha,

Ik heb een nieuwe MBP, en heb daar een vraagje over. Wanneer ik de mb optil hoor ik een klein tikje rammelen. Alsof er iets aan de binnenkant tegen de behuizing aanslaat. Als ik voorzichtig schud rammelt er niets. Dus alleen als ik hem optil.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Bijdrager
    bobvanderheijden110

Staat je mbp uit als je hen optilt anders zou dit je hdd kunnen zijn

Bijdrager
    MacAnarie

Ik kan mijn MBP optillen en ermee schudden (als hij uit staat natuurlijk), ik hoor niets. Dus ik vrees dat er toch iets niet helemaal klopt. Ook als hij aan staat rammelt er niets. Ik heb echter een grotere HD, dus niet de orginele.

Even mee terug gaan?

Bijdrager
    frapo

Waarschijnlijk hoor je het tikje dat aangeeft dat de hdd in de parkeerstand gezet wordt door de “Sudden Motion Sensor”. Volstrekt normaal verschijnsel dus!

Bijdrager
    hijblogt

Hij staat aan. Het lijkt er op dat hij het doet als ik hem op een bepaalde manier optil. Soms hoor je het wel, soms hoor je het niet. Raar.

Bijdrager
    SunKeeper

Dat is inderdaad de SMS (Sudden Motion Sensor).

Ik heb ook nog niet zo lang een nieuwe MBP, en volgens mij komt het door het unibody-ontwerp dat je een sterker klankkast-effect hebt.

Probeer het overigens niet teveel voor de lol te doen, het geeft toch aan dat je je Mac eigenlijk te snel beweegt terwijl deze aanstaat.

Bijdrager
    hijblogt

Oef.. gelukkig dan! Opluchting. Thanks mensen!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.