9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    tomlollol

Macbook Pro Stof Scherm

Hallo iedereen,

Vorig jaar heb ik mijzelf een macbook pro gekocht. Ik probeer altijd mijn apparaten zo proper mogelijk te houden. Ik wou echter mijn macbook pro schoonmaken en bij het kuisen van het scherm kreeg ik niet al het stof er af. Ik moet hier wel bij vermelden dat ik een kleine kras had op mijn scherm door met mijn ipad perongeluk tegen mijn scherm gebotst te hebben toen ik op bed lag. Echter rond deze kras zelf zijn er precies heel veel stofdeeltjes maar deze krijg ik niet weggepoetst (nog met water, nog met natte brildoekjes, nog met mijn vinger).

Ik zal een foto toevoegen hieronder.

/uploads/community/a775b16b041d82c5be0641c4f24569ec070b730b_93846.JPG

Ook had mijn vader mijn macbook een tijdje terug schoon gemaakt en had daarbij een klein beetje zeep gebruikt. Volgens de apple site mogen zo’n dingen blijkbaar niet. Ook mag je geen alcohol gebruiken. Dat heeft blijkbaar te maken met te coating. Normaal gebruik ik die natte brildoekejs (alcohol) ook zelf nooit, maar nu vandaag had ik dat nog eens geprobeerd omdat ik dat vuil niet van mijn scherm kreeg.

Weet iemand soms raad, ik vind het redelijk ambetant dat ik het niet proper krijg? Is mijn scherm kapot?

Danku

Bijdrager
    McPim

Dat is de slechtste foto ooit tomlollol :cry: Kun je niet een betere maken, bij daglicht, en scherp?! Als iets niet zomaar te verwijderen is kan het geen ‘stof’ zijn lijkt me. Over de coating heb ik in dit draadje iets gezegd, en inderdaad, Apple raad een pluisvrij doekje aan met alleen water als bevochtiger. Met zo’n foto valt er niet veel zinnigs over te zeggen.

Bijdrager
    McPim

Lijkt jouw probleem op dit plaatje, maar dan minder erg? Als ik nog eens goed naar je foto kijk denk ik een vage trackpad afdruk te zien op je scherm, dat zou betekenen dat je inderdaad last hebt van een probleem met de coating zoals hierboven genoemd (http://www.staingate.org). Terug naar Apple voor garantie als ie pas een jaar oud is.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  McPim.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  McPim.

Bijdrager
    tomlollol

Danku voor uw reactie McPim

Hieronder zal ik meerdere foto’s toevoegen die van betere kwaliteit zijn (de eerste was via ipad camera, en die is niet zo goed).

Het lijkt inderdaad hard op de staingate die je mij doorstuurt maar dan niet zo extreem als meeste foto’s die op die website staan.

Natuurlijk is die macbook wel een keer met zeep en met die natte brillendoekjes maar er is echt maar een vlek op één plaats. Deze vlek is ook pas op mijn scherm verschenen op een periode waarin ik mijn macbook niet gepoetst had. Ik heb hem vandaag nog eens gepoetst met net als doel om die vlek weg te krijgen wat dus helemaal niet lukt.

De vlek bevindt zich inderdaad ook op de plaats van mijn trackpad. De bovenkant van mijn trackpad staat in mijn scherm met een vlek.

Ik heb twee jaar garantie bij Easy-M. Binnenbrengen?

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  tomlollol.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  tomlollol.

Bijdrager
    McPim

De helderwitte spikkels zijn stof (flits?), de vage vlek/streep is ‘staingate’. Dat komt niet door poetsen, dus dat is niet jouw schuld. Ik zou ‘m terugbrengen want het hoort niet, maar van de andere kant, als je er geen last van hebt (het heeft niet echt invloed als je scherm ‘aan’ staat), en je wilt ‘m niet verkopen dan is de afweging moeilijker. Het hele scherm moet dan vervangen dus alleen bij een Apple certified repair centre laten doen wat mij betreft.

Bijdrager
    tomlollol

Ik denk dat ik heb ga binnendoen. Het is de laatste tijd erger geowrden en nu loopt mijn garantie nog. Easy-M is een apple premium reseller. Ik zal wel naar daar doen en zien wat ze ermee willen:) Geloof wel dat ze betrouwbaar zijn.

Dank u voor uw hulp.

Bijdrager
    Shyos

Easy-M is inderdaad betrouwbaar, ik heb die van mij onlangs ook teruggebracht in verband met stains. Was de 2de keer en ze deden absoluut niet moeilijk hierover.

Bijdrager
    tomlollol

Dank voor uw reactie Shyos. Ga morgen eens proberen binnen te springen:) universiteit begint voglende week maandag, zou graag mijn laptop dan weer hebben:D

Bijdrager
    Jan

Als je hem in EU hebt gekocht heb je recht op 2 jaar gerantie, dit vermelden ze niet op de website maar dit is een Europese wet dus als je hebt zegt en je hebt recht op de gerantie helpen ze je wel.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.