14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Kaspers

Macbook Pro start trager op na verwijderen bootcamp partitie

Nadat ik m’n Boot Camp partitie heb verwijderd dmv de boot camp assistant start m’n mbp trager op.
    Het gaat hierbij om een wit scherm voordat het apple logo met bijbehordende laad-indicatie naar voren komt. Dit wit scherm blijft ongeveer 10 tot 15 seconden staan..

Meer mensen hier last van ?

Bijdrager
    Cloudsurfer

In Mac OS X de juiste opstartschijf selecteren en dan opnieuw proberen… zou moeten werken, had ik namelijk ook last van.

Bijdrager
    Kaspers

Je bent geweldig !
    Het werkt weer pefect !

Bijdrager
    john doe

heb /had hier ook last van.. ga het straks thuis meteen proberen!

Bijdrager
    olonpdw

Nieuwe iMac 20 inch, alle updates en nieuwe frimware geĆÆnstalleerd, daarn aan de slag met Bootcamp (nieuwste versie) 10Gb partitie aangemaakt, herstart met WindowsXP Proffesional in cd/dvd drive. Op het punt dat de installatie van Windows vroeg om een partitie te formateren, en die partitie kon ik niet herleiden tot de aangemaakt 10Gb-partitie (en de Windows-instructies waren ook niet erg duidelijk…) ben ik uit het opstartproces gestapt op de aanbevolen wijze en…. daarna start mijn iMac niet op. Van alles geprobeerd: reset PRAM, C-toets ingedrukt houden, maar opstarten van originele installatiedisk lukt ook niet, het laten opstarten met ‘command’Ā c ingedrumt bij opstarten. Ook andere toetscombinaties lukken niet, scherm blijft blank, wordt niet grijs. Ook geen muiswijzer te zien. Ook lang wachten (meer dan 1,5 uur..) helpt niet

Ook ‘command’ – T, opstarten in doelschijfmodus, lukt niet….

Heeft iemand nog tips (behalve maandag langsgaan bij HTR in Rhenen…) ?[/b]

Bijdrager
    low-d

Ik heb precies het zelfde aan de hand met ook een 20 inch iMac onder dezelfde omstandigheden. Hij blijft hangen in een wit scherm wat je ook doet. Ik begin nu een beetje in paniek te raken!

Bijdrager
    Marcski

opstarten met Option-toets ingedrukt al geprobeerd?

Bijdrager
    low-d

Het eerste wat ik probeerde.

Bijdrager
    Kaspers

Opstarten met DVD nog een optie ?
    Zoja, dan kun je waarschijnlijk via de DVD wel naar Mac OS booten..

Bijdrager
    low-d

Nope,

Vanaf een externe HD wel maar ik ben de interne HD kwijt, die wil nu geformatteerde worden…

Niet best :sealed:

Bijdrager
    olonpdw

Ik heb inmiddels m’n iMac naar HTR Veenendaal gebracht ter reparatie onder garantie, tenslotte had ik de iMac pas een week, Daarom gelukkig ook nauwelijks tot geen dataverlies, had oude iMac nog in tact gelaten….

Zodra ik meer weet van HTR zal ik dit hier melden.

Bedankt alvast voor reacties, probleem blijkt in elk geval niet uniek: zie ook <http://discussions.apple.com/message.jspa?messageID=3928590#3928590&gt; opApple-support-discussion.

Bijdrager
    low-d

De boosdoener lijkt Boot Camp te zijn. Op een of andere manier is bij het plaatsen van de extra Windows partitie de Mac driver verdwenen. Waarschijnlijk de oorzaak van een gecancelde Windows installatie na het herstarten.
    Op zich is hier niets fout aan. De on-line documantatie leert dat je zonder problemen opnieuw zou kunnen herstaren vanaf de mac partitie.
    Ik ben ook al verschillende gevallen tegen gekomen van iMac 20″ gebruikers waarbij precies hetzelfde is gebeurd. Er zit blijkbaar toch iets niet goed in de huishouding.

In ieder geval is de HD op geen enkele manier meer aan te spreken. Het is wel mogelijk de data eraf recoveren met een geschikt programma. Echter alle data waar geen extentie achter staat is van een onbekend type geworden (zoals lettertypen). Dit duid er mijnsinziens op dat de HD van een niet-apple structuur geworden is.

Volgens mij is het net als bij Hybride CD’s en DVD’s zo dat de Dos-partitie altijd voor de Mac-partitie moet staan wil je kunnen booten. Misschien zit die nu ook in de weg of is de Mac-partitie verdwenen.

Anyway, alles is getest en gechecked en zelfs TechTool Pro 4 kan geen hulp bieden hier. Er is voor mij nog Ć©Ć©n remedie: formatteren en installeren maar weer…

Wat zijn we toch weer blij met Microsoft… :cry:

Bijdrager
    olonpdw

Ik heb net de reparatieservice aan telefoon gehad: de ‘main logic board’ is kaduk, er wordt een nieuwe (onder garantie) in de iMac ingebouwd…

Als dit het gevolg is van een gemankeerde Boot Camp installatie, zou Apple toch nog eens een keer een extra waarschuwwing moeten geven…..

Ben benieuwd of mijn iMac het maandag probleemloos doet en of de HD + gegvens nog volledig in tact zijn.

Bijdrager
    olonpdw

Maandag gebeld door HTR: is toch de interne HD, die is op geen enkele manier te benaderen. Gelukkig pas een week in gebruik en ‘oude’ iMac-bolletje nog in tact.

Levering nieuwe interne HD: oude moet worden ingeleverd, had graag even de mogelijkheid gehad zelf nog even te proberen de data eraf te halen, maar heb geen geschikte enclosure en ook HTR kon me er helaas geen lenen.

Kortom, wachten op inbouw nieuwe HD, opnieuw alles installeren en… wachten tot er officiĆ«le versie van Boot Camp is.

Toch zorgelijk dat meerdere mensen zelfde probleem hebben, voor zover ik na kan gaan (probleem ook gepost op Apple’s forum) allemaal (3….) iMac 20 2,16GHz, 250 Mb…

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.