12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    polletnick

Macbook pro start niet op(kleine piep en valt uit)

Mijn MacBook pro is tijdens het spelen van een spel vastgelopen en uitgevallen en sindsdien kan ik hem niet meer opstarten.
    Ik duw op de aanknop, hij begint even te werken, dan geeft hij een kleine piep en valt hij weer uit(het scherm blijft zwart)

Moderator
    Night

Eén ‘beep’ bij startup zou duiden op ‘Geen RAM aangetroffen’.
    Je zou eens kunnen proberen een SMC reset uit te voeren.

Levert dit niets op, kan je kijken of je RAM module(s) (nog) goed op hun plek zitten. Desgewenst even verwijderen en opnieuw plaatsen.
    Heb je zelf in het verleden nieuw RAM geplaatst of uitgebreid, ga dan terug naar de originele modules en kijk of het probleem dan verholpen is. Ook een defecte RAM strip kan deze problemen opleveren.

Bijdrager
    polletnick

Bedankt voor de reactie, Ik heb de stappen gevolgd, de computer staat nu aan, hij draait maar het blijft nog steeds bij een zwart scherm? Vanaf het opstarten, dus nooit een wit scherm of de appel ofzo gezien

Moderator
    Night

Dus als ik het goed begrijp, piept-ie niet meer, maar start-ie ook niet op?

Bijdrager
    polletnick

Jawel de computer is ‘opgestart’ hij is aan het draaien, maar ik zie enkel een zwart scherm, toetsenbordverlichting werkt ook niet

Bijdrager
    RobApple

PRAM Reset wil ook vaak helpen. Zo te lezen is er mogelijk een stroom probleem met de RAM modules.
    Of de videokaart is defect.

Bijdrager
    polletnick

Ik kan eigenlijk niets meer doen, als de computer uitstaat en ik zet hem aan gebeurt het volgende: hij start(lampje HD springt aan en ik hoor de computer werken, na een aantal seconden een kort bieptoon, dan valt hij uit, en 2 seconden erna gaat hij weer aan, op mijn scherm zie ik helemaal niets, alles blijft de hele tijd zwart, de enige manier waaraan ik mer dat de computer op een of andere manier werkt is omdat ik hem hoor, en het lampje van de HD gaat branden
    Van beide bovenstaande voorstellen heb ik eens de toetsencombinaties geprobeerd, maar die halen niets uit

Bijdrager
    polletnick

De typische ‘boong’ hoor ik trouwens ook niet

Bijdrager
    RobApple

Welk type MacBook Pro is het? 13,3″ of 15.4″? Welk jaar?
    Onder het Apple logo, linksboven in de balk, aanklikken, daarna meer info aanklikken en dan Modelaanduiding aangeven.
    Bijvoorbeeld: MacBookPro10,1.
    Welke SODIMM geheugen modules worden er gebruikt en van welke grootte: 667MHz, 1066MHz, 1333MHz of 1600MHz? 2GB, 4GB, 8GB?
    Welke OS systeemsoftware staat erop?
    Is de systeemsoftware Up-to-date/laatste versie?

Bijdrager
    polletnick

Logo aanklikken kan ik, zoals gezegd in vorige posts(enkel zwart scherm) dus niet, ik zie niks
    Het is een MacBook pro 15.4″ , jaar weet ik niet precies maar het zal ergens 2007/2008/2009 zijn.
    De MHz kan ik niet zeggen, geheugen is 4gb
    OS X mavericks stond erop en alle software was up to date

Bijdrager
    SunKeeper

Oei, lastig.

Als je al het geheugen eruit haalt, krijg je dan wel 1 x beep-geluid? (wat zich steeds herhaalt)
    Is dat niet zo, dan is waarschijnlijk je logic board defect en kun je wel om een nieuwe Mac.

Als je zonder geheugen wel de beeps hoort, zet dan het geheugen terug en haal de harde schijf eruit. Krijg je dan wel beeld?

Zo niet, sluit eens een extern scherm aan, en probeer alles nog eens.
    Krijg je echter nergens beeld, kan het ook het videodeel van je logic board zijn. Ook in dat geval kun je richting Apple Store om een nieuwe.

Vervanging van een logic board voor een Mac uit 2008/2009 is simpelweg niet rendabel.

Bijdrager
    polletnick

Ik heb hem net binnengedaan, ik ken er zoiezo te weinig van om zelf aan de hardware te beginnen prutsen
    Volgens hen was het een probleem met de Logic board, dus opgestuurd, gelukkig nog binnen AppleCare

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.