14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    BartNL

Macbook Pro start niet op na downgraden

Mijn MacBook Pro 13 inch van begin dit jaar had ik geupgrade naar Lion, Maar dit viel me wel erg tegen dus wilde ik weer terug naar Snow Leopard, Ik deed de installatie disc erin en heb de installatie voltooid. Dan moet je hem herstarten, maar hij blijft hangen op het scherm met het appeltje en het ronddraaiende dingetje. Ik heb hem meer dan een uur laten staan en nog steeds niets, kan iemand mij helpen, moet ik naar Apple bellen (hij zit nog binnen de 90 dagen telefonische hulp, en het jaar garantie) of moet ik aanspraak maken op de uitbreidende verzekering van de Mediamarkt.

Help me alstjeblieft.

Bijdrager
    MacAanZee

Even afwachten of je hier nuttige tips krijgt om het probleem te verhelpen.
    Mocht dat niet lukken, zou ik in elk geval even naar de Helpdesk bellen.
    Zelf weet ik niet wat je kunt doen; ik ben niet zo technisch.
    Ik heb nog gewacht met installeren van Lion, omdat ik nog (te)veel lees over problemen en ook omdat sommige dingen me niet handig lijken.

Bijdrager
    iMad

Heb je de schijf tijdens de installatie eerst leeg gemaakt?

Bijdrager
    BartNL

Alle belangrijke bestanden (voor school e.d.) had ik er al afgehaald en verder stond er niet veel belangrijks op, alleen mijn muziek. Maar die staat gelukkig ook op mijn iPod

Bijdrager
    iMad

Tijdens installatie heb je via Schijfhulpprogramma de schijf gewist en toen de Installatie verder afgemaakt?

Bijdrager
    BartNL

Nee ik kreeg geen schijfhulpprogramma, alleen de installatie van mac os x.

Bijdrager
    iMad

Stop de Install DVD er in en start op met de C toets ingedrukt houden.
    Nadat je de Taal hebt gekozen tijdens de installatie zie je de grijze menu balk boven in je scherm.\
    Klik hier op Hulpprogramma’s en dan op Schijfhulpprogramma.
    Wis je HD en stop dan het Schijfhulpprogramma en ga verder met installatie.

Bijdrager
    Maverick9898

Naar mijn idee moet je, zoals iMad zegt, de schijf eerst helemaal leegmaken. ‘Zomaar’ downgraden kan niet. Er moet dan een lege schijf zijn zonder voorgaand besturingssysteem.

Bijdrager
    BartNL

@iMad geprobeerd maar hij blijft maar laden met het appeltje.

Bijdrager
    iMad

Zet de Mac eerst volledig uit, houd de power knop ingedrukt.

Bijdrager
    BartNL

geprobeerd maar als ik hem dan weer opstart met c ingedrukt gebeurt er niets. Ik denk dat ik maandag maar bel naar apple (weet iemand hoe het zit met reparatiekosten, vervangend exemplaar e.d.?)

Bijdrager
    iMad

Je hebt de Install DVD SL erin, je houd de Power knop minimaal 10 sec ingedrukt.
    Dan druk je weer op de Power knop en druk de C toets in, je kan ook proberen met de Alt [Option] toets.
    Hoor je dan wel het opstart geluid tijdens het starten en hou de C toets lang genoeg in gedrukt.

Bijdrager
    BartNL

Ik heb de recovery disc van lion gebruikt en is nu opnieuw Lion aan het installeren. Ach ja beter Lion dan niets

Bijdrager
    iMad

ok

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.