8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    The JM

MacBook Pro start niet op batterij

Ik had op school mijn MBP opgeladen tot ongeveer 93% en wou in de trein verder werken. Op school viel hij vreemd genoeg al uit en toen ik de mac in de trein opnieuw wou aanzetten hoorde ik het a-akkoord, Apple-logo met de cirkel er onder, toen een blauw scherm met een cirkel en toen hoorde ik ‘fuuuuw’ (alsof de harde schijf plotseling stopt met draaien) en toen was de mac uit…
    Nog een keer geprobeerd, hetzelfde. Nog een keer geprobeerd (duur de echt iets van 5 min.) toen zag ik m’n bureaublad en het dock en toen hoorde ik weer ‘fuuuw’ en alles viel weg..
    Toen ik thuis kwam heb ik ‘m maar meteen aan de stroom gehangen en toen probeerde ik ‘m aan te zetten. Ik kreeg het appeltje te zien met de roterende cirkel te zien, toen voor een eeuwigheid het blauwe scherm met de cirkel en toen deed-ie het weer.
    Waar ligt het aan dat de mac zonder spanning niet kan opstarten?

Moderator
    unSOUND

Klinkt als een kapotte accu…

Bijdrager
    The JM

Aj….Hoe kan ik dat testen?
    CoconutBattery geeft in iedere geval aan dat de batterij nog 94% van de originele capaciteit heeft. Prima dus.

Bijdrager
    The JM

Ok het is me duidelijk, hij doet gewoon niks als de mac niet is aangesloten op het lichtnet.
    Op de site van Apple kon je toch gebruik maken van je garantie en vervangende onderdelen toegestuurd krijgen? Dit heb ik ook met mijn iPod gedaan, maar ik kan die mogelijkheid nergens meer vinden op de site. Weet iemand waar die verstopt zit?

Moderator
    unSOUND
    Bijdrager
    The JM
    ”unSOUND”

Heb je de Battery update al geprobeerd ?

http://www.apple.com/nl/support/macbook_macbookpro/batteryupdate/

Jep, die was ik al tegen gekomen. “Deze update hoeft niet geĆÆnstalleerd te worden”.

”unSOUND”

En kijk dit ook nog eens na:

https://support.apple.com/macbookpro15/batteryexchange/

Die had ik ook al gezien, maar ik heb een compleet ander serialnummer.

Bijdrager
    The JM

Ik heb gisteren een uur met Apple Care aan de telefoon gehangen. De aardige meneer zei ook al meteen dat het wat met de batterij te maken had, maar toen ik het in systeemprofiel keek was het aantal mAh nog prima in orde. Toen moest ik de parameters resetten en met alt+apple+p+r ingedrukt opstarten en zo..Hij heeft vanalles geprobeerd, maar toen deed ie helemaal niet meer opstarten, aan de stroom niet en op de batterij niet. Toen een installatiedisc er in geduwd en van de disc opgestart. Schijfhulp proberen te draaien, maar deze kon geen harde schijf vinden, hij deed helemaal niks.
    Toen ging hij maar overleggen met een team wat er nou aan de hand zou kunnen zijn. Na 10 minuten kwam hij terug met de mededeling dat zij het ook niet wisten. Ik werd geadviseerd om zo snel mogelijk naar een geauthentiseerde reseller te gaan en daar de mensen er naar laten kijken.
    Dus ik meteen nog naar Eindhoven, en hij kwam er ook niet aan uit. Dus de MacBook Pro is opgestuurd voor reparatie. Hopelijk blijft m’n harde schijf wel intact:o

Bijdrager
    The JM

Zo, hier ben ik weer. Ondertussen heb ik ‘m weer teruggekregen van Apple. Het linker I/O Board bleek stuk te zijn..Dus dit hebben ze mooi vervangen, daarom duurde het zo lang.

Dus niets met de batterij, en gelukkig ook niets met de harde schijf:)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.