6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    oempaloempa

macbook pro start niet meer op

Goedendag mensen
    Mbp start niet meer op de bonk gaat blauw scherm rateltje blijft draaien. Zo ik weet alle toetscombies gedaan – Command-V
    Command-S – Command-Option – Command-Option-P-R – Command-Option-N-V – Command-Option-Shift-Delete. Accu eruit 5 sec indrukken etc.
    Ik heb geen install cd meer dus wat te doen? Ook via target mode aangesloten op G5 hier ehbo overheen gegooid kan wel herstellen zegt dan dat er geen problemen zijn maar kan niet controle bij de bevoegdheden doen laat het systeem niet toe. Iemand vertelde mij om uit de bibliotheek de loginwindow.plist te verwijderen en de com.apple.systempreferences.plist ( dit gedaan via target mode ) maar ook dit maakt niet dat ik kan opstarten.
    Kortom me apple lijkt wel rot. Wie o wie ?;)

Moderator
    Strifer

Heb je meer info voor ons?! Wat heb je gedaan waardoor probleem ontstond of is het zomaar uit het niets op komen zetten? Geen programma’s geïnstalleerd of iets met server settings gedaan of wellicht per permissies gerommeld?!

wellicht wat hulp, maar is een wilde gok:
    >> http://www.mac-forums.com/forums/os-x-operating-system/184944-os-hangs-blue-screen-just-before-login.html

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum.
    Een installatie-dvd van SL kan je kopen voor €29 (maar dan zit iLife daar niet bij; dat moet je dan apart kopen indien nodig).

Zeer waarschijnlijk is je hd niet helemaal goed meer, gok ik. Dat kan je nagaan door o.a. met die SL-dvd op te starten met toets C ingedrukt na de boing.

Maar meer info is uiteraard welkom…..

Bijdrager
    madterol

Ook opstart problemen met mijn Macbook Pro 17″ uit 2008.
    Na een update van Safari 5.05 en beveiligings update blijft na
    Het opstarten mijn scherm zwart. Vermoedt dat videokaart
    Stuk is en in het ergste geval is mijn Mac overleden.

Bijdrager
    oempaloempa

Hi Strifer en Hansi dank jullie voor de snelle reactie geweldig het rare is dat ik niet eens gekeken heb hoeveel SL kost en wel te koop was er ging een soort van geest in me bijna 10 uur lang om dit probleem op te lossen:)
    Strifer het probleem wat ik heb is precies wat jij stuurt in die link ik ga daar meteen mee aan de slag ook raar dat ik die link niet heb kunnen vinden ik denk dat ik maar jullie vriendje word;) Ik ga de link even goed lezen en proberen en laat jullie weten of het is gelukt. Thanks

Bijdrager
    oempaloempa

Step2
    Het is nog erger gewordennnn:) en maar blijven lachen ik heb deze link van Strifer uitgevoerd de tekst : ls -ld /
    steeds ingevoerd maar deze pakte hij niet op een gegeven moment werkte mijn targetmode ook niet meer mijn G5 zag de macbook pro niet meer op het bureaublad staan mijn ehbo wel. Door dat ik het eigenlijk een beetje zat werd bedacht ik me om maar even op wissen te drukken en ja dan weet je het wel he alles is weg nou geeft dat niet heb me echte werk op me G5 staan. Nu dus opzoek naar een install cd. Vond het wel zo netjes om jullie even te laten weten dat het dus niet gelukt is ik laat wel even weten als het allemaal wel weer werkt nogmaals bedankt.

Oempa

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.