11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    joostinthehouse

Macbook Pro start niet meer op

Mn Macbook Pro start niet meer op. Hij geeft wel de Boing maar daarna wordt het scherm blauw. Zo nu en dan komt het radartje tevoorschijn en gaat weer weg. En zo blijft het.

De Macbook Pro is een half jaar oud.

Komt dat iemand bekend voor?

Bijdrager
    fanatic

Misschien terug gaan naar de winkel want dat hoort toch niet

Moderator
    Poezenbeest

Probeer eens met de installatieschijf er in te stoppen en daarvan op te starten… dan kan je daar naar de schijfhulp….

Bijdrager
    Afroman

PRAM reset moet je doen!
    Command + Alt + P + R indrukken bij het opstarten net zo lang tot die weer herstart.

En anders een andere reset.
    Accu eruit halen, startknop 5 seconden aanhouden en dan weer opstarten.

Bijdrager
    Esquare
    ”mr.x

PRAM reset moet je doen!

Wat doet dat dan? En waarom moet het? :?

Bijdrager
    joostinthehouse

pram reset al gedaan, zal toch maar terug moeten naar de winkel.

Evengoed bedankt voor de reacties.

Bijdrager
    Esquare

Al geprobeerd om van dvd op te starten?

Bijdrager
    Afroman
    ”Esquare”
    ”mr.x

PRAM reset moet je doen!

Het PRAM en NVRAM van uw Mac resetten
    Last Modified: May 13, 2008
    Article: HT1379
    Samenvatting
    In dit document wordt uitgelegd hoe u het parameter random access memory (PRAM) en het niet-vluchtige RAM (NVRAM) op Macintosh-computers kunt resetten.

Belangrijk: als de instellingen van het parameter RAM (PRAM) niet worden bewaard wanneer de computer wordt uitgeschakeld, betekent dit meestal dat de batterij moet worden opgeladen. Raadpleeg Macintosh-familie: batterijen en onderdeelnummers.

Producten waarbij dit probleem kan optreden
    Draagbare computers, Desktopcomputers
    PRAM en NVRAM resetten
    Zet de computer uit.
    Zoek de volgende toetsen op het toetsenbord: Command, Option, P en R. In stap 4 moet u deze vier toetsen tegelijkertijd ingedrukt houden.
    Zet de computer aan.
    Druk tegelijkertijd op de toetsen Command, Option, P en R en houd deze ingedrukt. U moet deze toetsencombinatie indrukken voordat het grijze scherm verschijnt.
    Houd de toetsen ingedrukt totdat de computer opnieuw opstart en u voor de tweede keer een opstartgeluid hoort.
    Laat de toetsen los.
    Het PRAM en het NVRAM van uw computer worden gereset naar de standaardwaarden. Het kan zijn dat de klokinstellingen op sommige modellen worden gereset naar een standaarddatum.

PMU resetten op PowerBook- of iBook-computers
    Als in sommige probleemsituaties het resetten van het PRAM niet de gewenste oplossing biedt, kunt u proberen of het resetten van de PMU het probleem wellicht oplost. Voor informatie over wanneer dit een goede optie is en voor instructies over hoe u de PMU in uw PowerBook-computer kunt resetten, zie De Power Management Unit (PMU) van de PowerBook en de iBook resetten.

Extra informatie
    NVRAM resetten in Open Firmware
    Als uw computer is gebaseerd op Open Firmware en u het NVRAM niet kunt resetten zoals hierboven is beschreven, kunt u als alternatief het NVRAM en de Open Firmware-instellingen resetten met de stappen in het onderdeel Oplossing van het artikel Bericht “Als u wilt doorgaan met opstarten, typt u ‘mac-boot’ en drukt u op Return.

Inhoud van PRAM
    Sommige Macintosh-computers hebben mogelijk niet alle hieronder genoemde instellingen. Voor informatie over Mac OS X gaat u naar Mac OS X: wat is opgeslagen in PRAM?

Status van AppleTalk
    Configuratie en poortdefinitie van seriële poorten
    Instellingen van wekker
    Programmalettertype
    Locatie van seriële printer
    Autokey-snelheid
    Autokey-vertraging
    Luidsprekervolume
    Waarschuwingssignaal (beep)
    Dubbelkliktijd
    Cursorknippertijd (snelheid invoegpositie)
    Muis-scaling (muissnelheid)
    Opstartschijf
    Aantal menuknipperingen
    Monitordiepte
    32-bit adressering
    Virtueel geheugen
    RAM-schijf
    Schijfcache

;)

Bijdrager
    nl-x

Klinkt misschien dom, maar heb je al:
    gewoon ontzettend lang gewacht? (20 minuten ofzo)

Bijdrager
    Esquare
    ”mr.x
    ”Esquare”
    ”mr.x

PRAM reset moet je doen!

De System Management Controller (SMC) van een Apple laptop opnieuw instellen….

Je roept maar wat, en dan knip en plak je ook nog de verkeerde informatie. :x
    Deze had je moeten hebben. Haalt ook geen donder uit, maar is wel het juiste antwoord op mijn vraag.

Bijdrager
    Afroman

Ik roep zeker niet wat hoor. Ik had eens precies dezelfde problemen met mijn MacBook.
    Toen had ik hem bij iFactors gebracht en die deed een PRAM reset(Command + Alt + P + R)
    Na 2 keer de boing te hebben gehoord deed mijn Mac het weer.

En ja de informatie is fout, die moet ik snel even beteren.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.