10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    RvO-NL

MacBook pro start niet meer op

Mijn MacBookpro uit 2011 wil niet mee op starten.

Dit is uiteraard erg vervelend; dus alle hulp is meer dan welkom!!

Als ik gewoon opstart heb ik na het inloggen de grijze balk van links naar rechts, geheel aan het eind blijft de balk hangen en gebeurt er niks meer. Hij blijft hangen, hoe lang je ook wacht…..

Als ik cmd V in toets krijg ik onder staande, met steeds dezelfde foutmelding:

CoreStorageGroup::completeIQRequest – error 0xe00002ca detecteert for LVG “Otterloo MBP” (58FA29BE-55D1-496F-B5DB-3DE72245BD67), pc D510D84F-ODDB-4A3C-997-98BB6E ECC599, naar LV byte offset =487828398080.

Disk1; I/O error.

zie ook hier onder:

Melding

Bericht geplaatst met een iPad

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Disk1; I/O error betekent een probleem met de harde schijf. Probeer eens op te starten in de recovery mode en alsnog de schijf te herstellen.

Bijdrager
    RvO-NL

Bedankt, ga het proberen!

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Indien het niet lukt: koop een SSD en je kunt dat gemakkelijk zelf installeren. Succes.

https://eshop.macsales.com/shop/ssd/owc/macbook-pro/2011

https://www.bol.com/nl/p/samsung-860-evo-500gb-ssd/9200000087796736/?suggestionType=browse&bltgh=lvqr-fvdiPX5ii28IhlLpA.sXnH6k8mY-Nuy4oKUm9BlA_0.1.ProductTitle

Je zult een flink merkbare snelheidswinst ervaren tegenover je harde schijf.

Bijdrager
    RvO-NL

De MBP is nu bezich om een kopie terug te plaatsen. Dit duurt circa 20 uur.

Maar ik heb weer beeld op de laptop en hij doet weer iets; ik heb dus goede hoop.

Nogmaals mijn dank!

@Mac Hammer fan; als ik overstap naar een MacBook Air, kan je die Samsung SSD dan gebruiken als extra geheugen ? 1 Terra, onder 200Euro is nog wel schappelijk!

Bijdrager
    janbergstra

Kan ook de flatcable zijn tussen HD en het moederboard. Een bekend euvel van deze macbooks. Is zelf te repareren.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

<p class=”cite”>RvO-NL op 12 november 2018 om 10:18</p>
    De MBP is nu bezich om een kopie terug te plaatsen. Dit duurt circa 20 uur.

Maar ik heb weer beeld op de laptop en hij doet weer iets; ik heb dus goede hoop.

Nogmaals mijn dank!

@Mac Hammer fan; als ik overstap naar een MacBook Air, kan je die Samsung SSD dan gebruiken als extra geheugen ? 1 Terra, onder 200Euro is nog wel schappelijk!

Intern niet, extern met een usb 3 behuizing wel. Bij bol.com kost 1 tb intern 170 eur. De externe lege box kun je later aanschaffen.

Bijdrager
    RvO-NL

Bedankt voor je reactie. Ben nu bezig met poging twee; ik krijg / kreeg de melding bestanden kunnen niet worden teruggezet. Nu de bekende strandbal en wachten.

Ik denk dat je gelijk kan hebben en dat de verbinding met de hardeschijf is weggevallen (immers dan kan je ook geen copie van de AirPort terugzetten).

Dus mijn vraag, hoe repareer (of vervang ik) de flatcable tussen HD en moederboard ?

@janbergstra

<p class=”cite”>janbergstra op 12 november 2018 om 10:37</p>
    Kan ook de flatcable zijn tussen HD en het moederboard. Een bekend euvel van deze macbooks. Is zelf te repareren.

Bijdrager
    RvO-NL

@janbergstra: dat staat dus gewoon op YT https://youtu.be/sgIwxA1_tcA

Bijdrager
    RvO-NL

Opgelost, kabel besteld, correct zelf vervangen. Zelfde probleem HD bleek kapot te zijn; weggebracht. Nieuwe HD erin van 1 terra.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.