10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    FloorvN

Macbook Pro start niet meer op.

Hoi Allemaal,

Ik heb sinds kort het probleem dat mijn macbook pro helemaal niet meer opstart.
    ik druk de start knop in, en dan gaat hij na 1 sec. weer uit..
    De powerled aan de voorkant knipperd heel even erg snel en dan weer weg..

Ik heb al diverse geheugen modules geprobeerd, om er zeker van te zijn dat daar het probleem niet in zou moeten zitten..
    Ook hardeschijf en optical drive ontkoppeld maar echter zonder succes..
    Heb de Pram battery voltage’s gemeten maar deze zijn ook in orde.
    Tevens alle kabels die naar het logic board gaan even verwijderd, en weer teruggeplaatst maar zonder succes..

Het gaat om model A1260 macbook pro early 2008 15 inch 2,4Ghz C2D.
    Ik ben mij er van bewust dat deze macbook pro serie de beruchte nvidia 8600M GT aanboord heeft, maar dit is hierbij niet het geval van het probleem geven..
    Ik had tijdje terug de koelpasta en alles keurig schoongemaakt, en de temps. altijd goed in de gaten gehouden met iStat pro.

het probleem was plotseling opeens voorgekomen..
    Ik was geboot in Windows 7 via bootcamp, toen de macbook pro gewoon normaal afgesloten.
    Daarna wilde ik hem weer aanzetten maar kwam niks meer uit..
    Dit gebeurde allemaal terwijl hij op de accu zat, en niet aan de stroom adapter..

Ik hoop dat iemand misschien nog tips heeft, of suggesties met het weer in leven brengen van mijn macbook pro.
    Ik vrees dat het mogelijk een kortsluiting is op het logic board..
    Ik heb ook voor noodgeval al zitten kijken op ebay, en zou daar een logic board kunnen kopen voor zo’n +-350 Euro.

Graag hoor ik van jullie,

p.s
    exuses voor mogelijke taalfouten..

Bijdrager
    FloorvN

oja,

er komt dus totaal niks uit geen bootchime geen scherm niks.
    Pram resetten etc. gaat dus gewoon niet…

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Iemand die het probleem goed beschrijft!(y)

Als je een knop ingedrukt houdt, alt of CMD+R werkt ook niet?

Batterij opnieuw aansluiten?

Bijdrager
    Burdy1999

Miss kun je naar de Apple store gaan?

Bijdrager
    FloorvN

@ Dr.User
    Ik heb CMD+R ook geprobeerd maar zonder succes..

@ Burdy1999
    ik zou idd nar de apple store kunnen gaan, maar in hoevere gaan ze me helpen ?
    Deze macbook pro is namelijk al jaren uit garantie…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Helpen op zich zal geen probleem zijn, maar tenzij het slechts de voeding is (en niet het logic board) zal een reparatie aardig duur kunnen worden. Mogelijk zelfs zo duur dat een nieuwe kopen misschien een beter idee zou zijn.

Een totaal levenloze Mac heeft meestal een probleem met de voeding. Maar omdat bij kortsluiting op b.v. het logic board de voeding ook afslaat kun je weinig zeggen over de kosten.

Bijdrager
    FloorvN

@ Hendrik,

ik heb ook een voeding gekocht Bizzix !
    Het is een thirdparty voeding 85 Watt voor mijn macbook pro.
    Deze is echter niet geaard, maar na vraag bij kennisen en vrienden van mij zeggen dat dit geen probleem zou moeten zijn..

heeft iemand mischien ervaringen met bizzix voedingen toevallig, mischien dat daardoor toch een keertje kortsluiting is ontstaan ?

hij ging niet meer aan op de accu, en de voeding was er helemaal niet aangeweest op moment van defect gaan..

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik weet niet hoe het zit met third-party voedingen, maar de door Apple gebruikte voedingen slaan af bij kortsluiting om erger te voorkomen. Andere voedingen zullen dit ook wel doen, maar de vraag is of dat efficiĆ«nt genoeg werkt voor de gevoelige elektronica…

Bijdrager
    FloorvN

ok,

ik heb dit logic board op het oog de laatste paar dagen :
    http://www.ebay.nl/itm/Macbook-Pro-15-2-5GHz-Logic-Board-Penryn-A1260-/251198252748?hash=item3a7c9526cc#ht_1425wt_907

ben van plan om deze erin te plaatsen eigelijk..

Bijdrager
    FloorvN

Heb het 2.5Ghz Logic board inmiddels gekocht op eBay.
    Deze komt ergens volgende week binnen !:P

Inmiddels ook het huidige Logic board maar eens in de oven gegooid, en met succes !
    Hij draait nu weer prima !:P:) Dit was de oplossing voor het probleem, via youtube gelijke problemen gevonden en zij hadden deze fix ook toegepast..
    Temps. zijn ook goed met iStat Menu en SMC Fan Controll draai ik de fans op 4200RPM !

Dit topic mag gesloten worden..

Ik wil jullie allen danken voor jullie input !

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.